Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 817 ggr
Anna
0

Senaste ridturen

Tänkte vi kunde starta en tråd där vi skriver om vårat senaste ridpass så man kan sammanfatta det lite och dela mig sig av upplevelserna.
Nåväl!

Datum: 4 mars 2007
Häst: Wind of Fields
Typ av ridning: Hoppning
- Jag kom till stallet och skulle ta en lätt hoppträning i paddocken. Det var soligt och fint och jättebra underlag (lite blött kanske). Satte upp ett hinder på 40cm kanske och värmde upp henne innan jag började ta det i trav. Efter några gånger i båda varven fick hon vila lite och sedan började jag jobba henne i galoppen med volter och tempoväxlingar. Jag är extra förtjust i att arbeta henne på mittvolten så det blev några varv på den också innan jag började hoppa.
Fick någon konstig känsla av att jag inte satt rätt, det kändes inte som det brukade, så jag saktade av och kontrollerade sadeln men den låg bra och satt bra med sadelgjorden och det. Så jag fortsatte, men höjde inte hindret till mer än kanske 50cm eftersom det kändes lite konstigt.

Skulle ta ett avslutande hopp i trav och när hon landar faller jag bara framåt. Rädd hinner jag bli även om det är över på en tiondels sekund och jag sitter kvar - men sadeln ligger framme på manken på henne! Hon fortsatte rakt fram och snubblade gång på gång eftersom hon blev jätte framtung, så jag lugnade henne med klappar på halsen samtidigt som jag kastade mig av genom att ta tag i staketet och "glida" ner på marken. Hon stannar (som vanligt) och ser oroligt på mig. Sadeln ligger på framme på manken och sadelgjorden sitter jättelångt fram. Jag pratar lugnande med henne och hon stampar i marken när jag kvickt som attan spänner av sadelgjorden och drar av sadeln för att hänga den över staketet. Hon skyggar undan och ser tvivlande på mig men jag lugnar henne och börjar känna igenom henne/leda henne för att se så hon inte sträckt sig när hon snubblade. Allt ser bra ut och hon är inte varm över ryggen eller något så jag kravlar mig upp och skrittar av henne barbacka.

Lade på henne sadeln utan att spänna sadelgjorden och ledde henne sedan hem. Mysko det där med sadeln - har känt förut att den kanske inte suttit som den ska men varje gång jag kollar har den suttit bra och inte för långt fram - iallafall inte såhär!

Vet inte alls vad som kan vara felet men jag har inte ridit i sadeln efter detta, ska iväg senare idag (9/4) och rida i dressyrsadeln istället så vi får se om det går bättre med den.

Någon som kan ge tips? Jag är INTE bra på det här med sadlar, storlek, bomvidd och allt vad det heter…

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gejsa
0

På förmiddagen red jag Fille min islänning i paddocken. Det gick bra. På eftermiddagen red jag ut med Gobban. Han var pigg och glad och ville gärna galoppera. *ler*

Vet inte mer vad jag ska skriva faktist. På eftermiddagen klippte jag även Gejsas man och lät henne få springa av sig i paddocken.

Snuttan2
0

Datum: 9 mars 2007
Häst: connemaran
Typ av ridning: uteritt
Barbacka som vanligt, lagom seriöst med mjukisbyxor, solglasögon och ingen hjälm Oskyldig
Skrittade ut tillsammans med två storhästar som klev på rätt mkt mer än hon = hamnade efter och travade lite grand till och från för att komma ikapp. Och trots att min ryggvärk är tillbaka och även hamnat på vänstra sidan så jag har svårt att sträcka den och satt anignen snett och kort på högersida.. Trots det så hittade jag äntligen känslan i hur man gör en takt-ändring ifrån trav-skritt! :D
Jag kan sedan tidigare göra skritt-trav skritt-galopp galopp-skritt och tror mig börjat hitta rena trav-galopp, men trav-skritt har bla inte flytit alls särskilt bra tidigare, men nu gick det klokrent 3ggr under turen och jag har hittat känslan! Att ponnyn däremot satt fast i ryggen så som jag såg att hon gjorde när jag löshoppade igår var jag inte så nöjd med.. Funderar på vart i kroppen felet sitter, vad som är fel och vad jag kan göra för att rätta till det…

Nu har iallafall sadeln kommit, ska hämta ut den i helgen /måndag morgon och prova på måndag! :) Hoppas att den sitter som en smäck nu bara… Kan tänkas att det är aningen vid och inte kommer ut nog i bomformen vågrätt… Är bomformen vågrätt-ut fel går det ju inte, är den för vid ska jag raka en tunnel i fårskinnspadden bara…

Anna
0

#2 Nämen! Ingen hjälm? HemlisRäcka ut tungan Fast jag ska väl inte säga något, rider tyvärr ofta barbacka utan hjälm..

Datum: 9 mars 2007
Typ av ridning: Dressyr

Idag åkte jag till stallet efter skolan, kom iväg vid 4 och när jag skulle ta in hästarna märkte jag att de gick i varsin hage eftersom Wilda håller på att vänjas av. :) Deras "vanliga" stora hage består av egentligen två stora hagar eftersom man kan stänga emellan de, så Windy gick längst bort och Wilda närmast grinden ut. Iallafall, Windy gnäggade idag när jag skulle ta in henne - så härligt att höra det! Nu var det säkert för att hon ville ha mat men nu ska vi inte vara såna.. Oskyldig

Jag tog in dem (den stora fölboxen är också avdelad i två boxar nu, så Wilda står i en egen och Windy i en egen) och gjorde iordning Windy. Eftersom allroundsadeln varit lite skum på sistonde bestämde jag mig för att testa dressyrsadeln för första gången (och därmed mitt otroligt snygga ljusblå dressyrschabrak som det står "Anna & Windy" på!). Sagt och gjort - oj vad svårt jag hade att rida i den! Dels var den inte använd på länge och dels har jag inte ridit i dressyrsadel förut, så jag hade knappt någon balans alls i början. Gick bättre i slutet. Men Windy fick ett helt annat steg, hon flöt fram över sanden, och gick för en gångs skull i en jättefin form genom hela ridpasset nästan och var riktigt aktiv med bakbenen. Ibland fick hon för sig att gå bakom handen i traven men om jag då gjorde en halvhalt eller något annat så rättade hon sig.

Jag bestämde mig för att kolla om hon var på humör för lite "riktiga" dressyrövningar och började göra bakdelsvändningar vilket hon lyssnade bra på efter lite tillrättavisningar. Efter att ha mjukat upp henne lite skrittade jag ut på spåret och tänkte göra bakdelsvändningar, ett helt varv runt, i varje hörn. Alltså som en sorts piruetter. Hon var jätteduktig! Såfort jag svängde in mot mitten för att påbörja "pirruetterna" snurrade hon runt och jag behövde bara stöjda henne på tyglarna och flytta lätt med skänklarna så snurrade hon snabbt och lätt ett varv runt och fortsatte sedan i skritt framåt. Vad stolt jag blev över henne…

Fortsatte så ett par gånger i båda varven och sedan travade jag av henne lite innan jag skrittade hem och gav henne massor av beröm och godis! Wilda fick också smaka… ;)

annaattlid.se

Snuttan2
0

Jag rider nästan alltid utan hjälm, men det kändes så otroligt oseriöst idag, som dagen vi stod och klädde oss jätte fint, matchade allt å hade lagt ner lite extra på att se rena och snygga ut och rida med sadel å allt :p Gick ner i ridhuset, tittade oss i spegeln, och suckade. Varken jag eller pålla värkade ha lust, så vi gick upp igen :p Lagom seriöst Oskyldig Jag tror inte på att rida försöka tvinga hästen när den inte heller känner för att träna och har jag ingen riktig ork för det heller, varför tvinga sig själv när man har en dålig dag..? Är ju meningen att det ska vara roligt, både för häst och ryttare.

Det är trevligt när pålla gnäggar när man kommer, fastän det är för att hon kopplar ihop en  med att man får komma in å få mat :p Betyder ju att de känner igen en iallafall ;)

MiaMaria
0

Datum: 8 mars 2007
Häst: Jätten
Typ av ridning: Uteritt

I går va jag och Jätten på en urmysig uteritt. Plusgrader men mulet men de gjorde inte så mkt då va va ute i skogen och snurrade. Han va ovanligt lugn och "stabil", inga dumheter alls och han stressade inte ens upp sig i galoppen utan han gick hela tiden i en låg och trevlig uterittsform, inte ens vägen hem blev de bråttom utan han kunde gå på lång tygel hela vägen utan problem. Hälsade på lite rådjur och hade allmänt mysigt =)

Alexandra13
0

Datum: 5mars
Häst: Domino
Typ av ridning: barbacka

Jag red barbacka, Jag trillade av 2gånger :)

AusaBausa
0

Datum:7 mars

Häst Lord Ajrim, varmblodstravare

Jag tog en liten runda runt byn bara för att hans ka komma igång lite inför ridlektionerna. Har ju grundkondis men behöver nog lite mer ridning om han ska orka rida en hel lektion.

Han gick bra men var lite stressad över alla fåglar som hela tiden skulle flyga upp när vi kom.(beror på att han blev skrämd förra gången av en örn så jag flög av). Annars funkade han kanon både i kort trav o galoppskänklarna. Vi tog ngr framdelsvändningar o lite halvhalter och det funkade också bra.

reddie
0

9 mars
varmblodstravare på uteritt

Kom till stallet vid halv tre och mockade två boxar innan jag tog in Reddie och hans hagkompis. Ryktade Reddie och sadlade och släppte sedan ut hagkompisen igen. (han blir sur och jagar iväg Reddie då jag tar in så han får komma in med)

Turen började bra. Skrittade ½ km ut på en större väg. Det var ett underbart underlag så vi började trava. Helt underbar trav, lugn, fin och taktfast. Fick sakta av efter 200m för det kom en bil. Den passerade och vi travade vidare. Ännu härligare trav. Får stanna igen efter 200 m för en bil - och där blev vi kvar….Reddie stod och tjurade i 10 minuter, och glodde på allt och alla, innan jag gav upp och vände tillbaka. Reddie trodde att han skulle få gå tillbaka till stallet men jag drev han förbi och fick tillslut en ganska trevlig ridtur.

fridak
0

oj, läste tråden efter att jag skrev "dagens ridtur", men om ni är intresserade av mitt senaste ridpass så är det bara att läsa i den "tråden", det var idag, 10 mars, runt 16,00-17,45 som vi var ute.

Fiona
0

datum:10 mars 2007                                                                                   Häst:Pysen fjording                                                                                     Typ av ridning: uteritt

red ut idag, rundan Rykeskogen xD red själv på honom och de gick jätte bra!:D förut när man har ridit ut själv har han försökt och vänt och så men idag var han jätte duktig förutom att han gick och gnäggade xD Han gick tom lungt när vi red förbi Elofssons hästar som galopperade,bockade och busade brevid honom.Han blev pigg när vi kom in på skogsvägen så där satte vi av i galopp!!Hur härligt som helst D) Sen travade vi på en bit innan vi galopperade på en stubbåker,travade igen,skrittade och var hemma:P

körde min shettis Fiona sedan hon var pigg eftersom hon inte hade vart ute på en vecka och körts så vi körde en runda på ca 6-8 km:P

har vart en underbar dag:D

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Maja
0

Datum: 10 mars 2007
Häst: Nordsvensk
Typ av ridning: Skogstur

Idag så skulle jag få provrida en nordis.. ;) Jag som har ridit isisar på 130-140 cm de senaste åren fick ju mer eller mindre en chock när jag insåg att jag skulle ta mig upp på den där stoooooora hästen.. ;) Runt 160 cm, bred som två hästar och hovar stora som tallrikar.. ;P Haha.. Men, men.. Jag kom upp i alla fall, vi skrittade en bit, tog lite trav och några galoppsteg!! :D Haha.. Jag är ju van vid att rida femgångare och nu satt jag helt plötsligt på en tregångare.. ;) Hihi..

Vi var väl borta i drygt 40 minuter och det var superkul!! :D Jag red tillsammans med nordisens ägarinna (som red en fullblod/varmblod-korsning) och isisarnas (som jag brukar rida) ägare (som red ett varmblod).. :P

När vi sedan kom tillbaka till stallet och jag skulle hoppa av så är jag ju van vid att det bara är att slänga över benet på andra sidan och så når man marken direkt, men här var det ju lååååångt ner till marken.. ;) Hahaha.. :P

Vi pysslade lite med hästarna, släppte ut dem i hagen och sedan åkte jag hem.. :)

Loa-bg
0

Datum: 10 mars 2007

Häst: Casanova, korsningsponny

Det var verkligen vår i luften i morse! Så jag och Nova traskade ut i skogen, han fjöntade inte ett dugg och var hur lydig som helst! Sen när vi skulle vända hem vände Casanova åt andra hålet… Så vi tog en estra ridtur till Brittedal och red fram och tillbaka över broarna. Och eftersom han varit så fin så fick han sträcka ut i galoppen, och han bockade skuttade och jag skratta som in i! Så det var vår lilla ridtur, länge sen jag hade så kul :)

Anna
0

Datum: 11 mars 2007
Typ av ridning: Blandat

Skulle ta ett hopp-pass och när jag travade fram henne kändes hon jättefin! Gick framåt-nedåt nästan hela tiden och arbetade på ganska bra med bakbenen. Måste fortfarande putsa på det där. Sedan började vi hoppa och likadant som sist - efter det 5e hoppet ligger sadeln helt plötsligt på manken och jag får hoppa av igen och ta av henne sadeln. Den här gången som jag varit extra noga med att spänna sadelgjorden ordentligt och lägga sadeln långt bak. Kanske det är en svanskappa hon behöver? Suck…

Fick avbryta ridpasset och löshoppade henne istället i ca en halvtimma. Sedan hoppade jag små hinder på 30cm barbacka och skrittade av henne i 15 min innan jag ledde hem henne.

Suck, vad är det med hennes allroundsadel?! Hennes ägare red ju igår och hoppade 1.20 (de hindrena stod kvar idag när jag kom till paddocken, Windy blev jättepigg när hon såg dem så jag sänkte de snabbt, haha). Och Anna (ägaren) märkte ju inget på sadeln. Skumt. Får kolla upp det där.

Här kommer bilder!
Bild 1
Bild 2
Bild 3 

Det är svårt att hålla reda på kameran samtidigt som man ska försöka få Windy att hoppa (har ju inga linor så man får "fösa" henne). Flört

MVH Anna Attlid

annaattlid.se

Mandysan
0

Datum: 11/3-07
Häst: Whispering Fox
Typ av ridning: Bus;)

Jag och syrran ska båda träna dressyr imorrn för tränare så vi bestämde oss för att bara ha skoj med hästarna och busa lite:). Sagt och gjort, vi byggde fram två sockerbits hinder. Det ena blev ca 40 cm och det andra ca 60 cm. Jag började rida fram lite i skritt och gjorde lite lpösgjörande övningar. Sen satte jag igång henne i trav och tran runt lite grann. Sen började vi hoppa över det lilla hindret och gisses, hon blev en helt annan häst, det kändes som att sitta på ett krutpaket! Vi hoppade några gånger i bägge varven både det lilla och det stora hindret. Vi busade runt lite grann och hoppade i full fart=) Superkul tyckte bägge hästarna. Sen skrittade vi ut en sväng runt anläggningen.. Eller tanken var iaf att det skulle bara vara skritt men Foxen blevb lite busig i en backe vi i vanliga fall brukar galoppera uppför;) Det var supermysigt att bara rida runt i "värmen" (+8 grader(!)) Sen gosa vi lite med dom i stallet…:)

/Amanda

E_hjo
0

Datum: 11/3-07
Häst: Maggies Nice L. (Maggan)

Kom upp till stallet 13.30, hämtatde Maggan från hagen och borstade av henne. Klockan 14.00 så bar det iväg. Maggan var så otroligt lugn, man kunde nästan tro att hon var drogad eller något. Hihihi  =)
Senare så mötte jag mitt vän Lisa som jag skulle rida med.
Vädret var helt underbart, blåste ganska mkt men det var varma vindar.
Vi kom fram till vår branta, långa "galoppbacke" som vi då skulle galoppera uppför.
Jag och Lisa hade lite svårt för att bestämma oss för vem som skulle rida först - Lisas häst är lite mesig så hon kan få för sig att tvärstanna och Maggan blir så inni h*lvetes pigg.
Tillsist så blev det så att jag red först.
Snacka om att jag fick en snärre chock när jag fattat galopp och Maggan hade superkort galopp (hon kan alltså ha kort galopp men inte i den backen. hihi). Jag fick till och med skänkla henne så att det skulle gå fortare, det har aldrig hänt förut.
Ridturen var PERFEKT!    =D

fridak
0

Datum: 12/3-07
Häst: racer roger(roger)
Typ av ridning: Uteritt med boxgranne

vi stack ut på morgonen innan utsläppet så de var väl inte på världens bästa humör när de förstod att de inte skulle få springa ut i hagen. vi började skritta runt åkrarna, gick sedan in i skogen och kom till travbanan där de travade en liten bit, sen tog vi en stig i skogen bort till grusgropen. där har snön smält bort och bildat flera gigantiska vattenpölar som är ca 30 cm djupa. de fick vada igenom, ville plaska och "dricka"(leka med vatten, ta en mun som man spottar ut med en gång). vi klättrade upp för en backe i gropen och klättrade ner, de fick leka lite i vattnet igen och vi travade igenom lite också, vilket roger tycker är pest och pina. sen gick vi över vägen och ahde som vanligt tur med bilarna(ingen bil i sikte), skrittade igenom skogen på andra sidan för att komma till en äng. travade lite på vissa stigar också. väl borta på ängen så fick de galoppera, roger var lagom pigg, inte svår att hålla. vi gick igenom en annan grusgrop och tog en stig till en galoppstig där hästarna fick sträcka ut ordentligt. sedan skrittade vi hemåt, inte lika tur med vägen denna gången men hästarna tog det lugnt trots fartdårar. på en sista äng fick de trava av men de ville mer ösa på eftersom vi avr på väg hem och boxgrannen galopperade istället. i hästhagen bredvid ängen stojjade pållarna för att roger och boxgrannen kom travandes/galopperandes. vi stod ute i paddocken och borstade av dem. fikade ute med hästarna bredvid, roger ville testa macka med rödbetssallad vilket han fick men det var inte så himla gott, ville inte ha mer iaf. de fick gå i paddocken medan vi mockade, roger rullade sig och länsade paddock-kanten på gräs. sen fick de komma ut i hagen!

Milli
0

Datum: 12/3-07
Häst: Mirre

Var så soligt så åkte ut till stallet och red ut på Mirre själv. Ryktade och tvättade ryktlådan. Red en bit och hon var jätte pigg. Sen började det blåsa jätte mycket och Mirre försökte sticka… Men vi fortsatte en bit ändå innan vi vände hemåt. Mötte massa traktorer så det blev mest skritt och trav. Sen fick hon mat och blev borstade. Sen ut i hagen.

Snuttan2
0

Datum: 12 mars 2007
Häst: Travhästen
Typ av ridning: motionsridning/dressyr

Provade Lewa-sadeln jag hade med åt ponnyn, stod sedan och tjattrade med stallägaren i tusen år å provade tillslut en utav hennes westernsadlar som är tillsalu som jag sneglat lite på.

Yey, satt perfa, bortsett ifrån att hon tygligen drar xfull i westernsadlar, denna var full, provade hur som helst att rida med den en stund i ridhuset, den var förjälvig att sitta i, men pålla rörde faktiskt på ryggen när hon lyckades balansera sig själv i traven!
Snubblade en hel del på vänsterfram, eller fick inte med sig benet… Stallägarn provade sedan att sitta upp (och jag satt på hennes skolade häst, var en fröjd även om jag inte mådde så bra och lyckades stressa henne en massa…)  och kände på pållan. Hon tyckte att det kändes bättre än vad hon trodde det skulle…  Hon lyckades faktiskt få pållan att göra flera jätte fina riktiga unghäst-framåt-nedåt sökningar i skritt och fick precis som jag igång ryggen och sökningen något steg här och där i traven.

Milli
0

Datum: 14 mars 2007
Häst: Mirre
Typ av ridning: Hoppning

Hade hopplektion igår, trotts 39 grader i feber ;). Min hopptränare som jag skulle ha var sjuk, så jag fick ha hennes systerbarn (tror jag att det är iaf :)) istället. Började med att skritta fram och trava igång. Galopperade på volt i båda varven.
Det var 6 hinder som kryss, ca. 20-30 cm. Hoppade varje hiner en och en först. Mirre stannade på en del, dock pga mig, drev inte tillräckligt, hon är ju ganska osäker på hinder (som jag). Sen höjdes kryssen till 30-40 cm, alldeles lagom för mig :) Och hoppade banan, hon hoppade jätte fint över, gick jätte bra! Var verkligen super nöjd med henne.
Sedan travade jag av och skrittade av. Hon var väldigt svettig, så fleecetäcke på och in i transporten hem.

reddie
0

Datum: 16 mars 2007
Häst: Reddie, travhäst

Solig härlig dag och vägen var geggig. Skrittade den två kilometer långa nerförsbacken och svängade sedan av mot hockeyhallen. Hade tänkt rida över elljusspåret så jag kom ut påvägen hem till mig. En timmerbil höll på att lasta timmer och blockerade hela vägen så vi svänade av på en lägda och red lite volter. Red hemmåt efter ca 10 minuter och travade uppför nästan hela backen. Reddie var pigg och stormförtjust över att få springa. Klev av och promenerade de sista 300 m. Svampade av han lite och han fick torka i solen på stallgången ennan han fick komma ut i hagen. Där rullade han fyra gånger  i en jordhög så han blev såå fiiin.

Eve
0

Datum: 16 mars 2007
Häst: Lykka
Typ av ridning: Dressyr

Solen stekte som aldrig förr och vinden vinade i öronen på oss. Trots det gick jag ut på banan för att köra lite dressyr. Värmde upp henne ordentligt innan jag satte igång med att kräva mer. Lykka stortrivdes med att få jobba igen. Hon gjorde jättefina samlingar, arbetade perfekt med bakbenen, trots alla ljudet som lät runt omkring oss. Hon lyssnade perfekt och det syntes hur avslappnad och nöjd hon var. när jag hade skrittat av en stund hoppade jag av och ledde henne, vi tränade lite ledarskap och lydnad, det var jättelängesen. som vanligt gick det jättebra och hon tyckte det var roligt..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Maja
0

Datum: 17 mars 2007
Häst: Dúfa

Var ute en liten tur med isisstoet idag.. :) Det blev mest skritt, eftersom varmlodet ville sticka hela tiden.. Skrittade upp i skogen, över lite vattenpölar, under granar.. ;) Sedan så började det snöa lite!! :| Men det gick över ganska snabbt.. :P Vi skrittade hem igen, ställde in varmblodet, medan jag och det andra isisstoet (isisens mamma) tog en galopp på en väg.. :P Suuuuperkul!! :)

fridak
0

Datum: 16 mars 2007
Häst: racer roger
Typ av ridning: uteritt/hopp med boxgranne

red ut, bort till en äng, allt gick super där! inga problem med högergalopp eller vänster volt i trav! fortsatte bort till travbanan, jag ville testa att hoppa över en liten stock på en stig för jag ahr inte hoppat roger annat än i paddocken. han brydde sig knappt om stocken så det blev inget riktigt hopp. travade dem på travbanan och gick in på hoppstigen för att testa några av hindrena. inga av dem är särkilt höga, de flesta är bara lite pinnar och rid som ligger på varnadra och blir då kanske 20-30 cm höga, men det finns två tre som är ngt större runt 50 kanske. så vi tänkte bara ta de små. gjorde det och red bort till grusgropen och vadade lite. de fick klättra uppför och nedför en gång, sen red vi tillbaka till hoppstigen men denna gången tog vi alla hinder! roger hade askul, även om ett hinder med en tunna som stöd var lite konstigt. han lekte så flera av hoppen blev väldigt stora både vad gäller höjd och längd. sen fick de galoppera lite på travbanan, travades av och skritt tillbaka till stallet. kom hem i perfekt tid för strax efteråt blev det mörkt på två sekunder och vi hade inte haft reflex med.

Thorsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Datum: 17 mars
Häst: Russ Katitzi

Jag och jessica red ut idag. Det blåsste som *** när vi kom hem men innan typ inget. Det gick jättebra. Men vi blev skärrade efter hälften av uteritten. Vi skulle rida över Dackestupet, vi trodde inte snön skulle vara så djup. Men det var den och hästarna gick ner sig så vi tog närmsta väg till kaneten. Jag fick stå i fältsits i Jättebranta backan. Jag är så klart jätteglad över att Katitzi inte skadade sig när hon gick ner sig. På hemvägen brallade hon till men jag började sjunga så att hon skulle lyssna på min röst istället. ( en ren reflex x) ) Jag gick restan av vägen, förjag hoppade av sen innan stora cägen. Så jag sket i att hopppa upp sen igen. hade ju fruktansvärt ont i min fotleder med pga av branetn där vid Dackestupet =/ Det gick bra sedan, de står inne i det varma stallet och sover nu förmodligen <3

Det är den lille som går först som är Katitzi =)

Fiona
0

Datum: 11/5-07                                                                                            Hästar: Pysen och Flipp, fjordingar                                                                         Ridning: full galopp

Jag pch min kopis emelie red ut i dag hästarna var jätte pigga och vi galopperade i ca 3 km x)  Blev väl lite av flängridning men hästarna var pigga så x) går iinte beskriva hur kuk det vra! x)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

reddie
0

Ahh, sökte denna tråd för några dagar sedan. Kul att den kom fram igen

Between
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Datum: 11 maj 2007
Häst: Beverly
Typ av ridning: Dressyr

Red Bevvan idag gick jätte bra. Hon var super duktig! Bockade ingenting å lyssnade verkligen på mig.

Vi träna på galoppfattningar och skänkelvikningar. Hon är duktig när hon vill :) Vi vände upp på mitten av kortsidan och gjorde skänkelvikningar ut till spåret fatta galopp, galoppera tills mitten på andra långsidan. Träna även galopp ombyten , när vi red snett igenom och gjorde serpentinbågar =) Stolt över "lill" tjejen , fast hon är inte så liten :P 170cm :P Hon stegrade ingenting när jag borsta och hon lät mig till och med borsta bakbenen utan å sparka :) Hon måste varit på bra humör för när man kom in la hon huvudet på ens axel. Oh längtar tills nästa gång man får rida dig =)