Jobbig dag i stallet..
Hej hopp….
Var i stallet idag, lite senare.. Skulle rida ut med en kompis! Och så har hästarna precis blivit utsläppta på bete. Och så hämtade vi hästarna och allt var som vanligt, men eftersom att jag har en så himla "flockbenägen" foderhäst så måste han vara 110% säker på att kompisarna är kvar i hagen. Och så gick vi som vanligt ut ur hagen och upp mot gången så kommer ju det lilla söt-irriterande fölet på andra sidan i sin hage när vi går förbi.. Och är helt brunstig.. Så JOBBIG! (Min kompis har ett sto, på foder). Och han blir ju helt till sig och bla bla.. Och sen när vi skulle borsta var Pim helt konstig han gnäggade typ 2 gånger/min. Och sprang runt som en vilde och försökte stegra och bitas och allt.. Och jag och min kompis var själva där och stallägaren var ej hemma och vi var typ jätterädda och det kände han ju på sig med…. Så vi vågade inte släppa ut honom i hagen igen ifall han skulle typ stegra och hålla på.. Så min kompis fick hålla Pim medans jag rigde hem och sa till att det var typ "panik" och då kom dom och hjälpte till och sen så till slut fick vi honom lugn och då sadlade jag och tränsade och red lite i Paddocken, vågade inte ge mig ut i skogen… Men sen kom vi på VARFÖR han hade betett sig så, havre är ju en energikick och han får ABSOLUT inte äta havre… För han blir lös i magen med.. Och det hade typ gått han på hjärnan så han var helvild av havren.. Han hade fått i sig dom andras i hagen.. Utfodrarna hade glömt att ge dom andra i spann…:/ + att det hade varit förändringar med hagen och Pim visste inte att poolarna var kvar i betes-hagen.. Men han var jätteduktig sen när vi red.. Så.. :) Det blev bra till sist… Jobbig dag.. Trött nu..

Hehe….fart o fläkt i stallet hör jag….vad skönt att ni kom på varför han hade betett sig underligt sen då….kunde ju ha lite med det brunstiga stot å göra oxå…. Förstår om du e trött….
#1 Stoet var inte busigt, hon var hur snäll som hellst :P Men det var hingstfölet som typ var helt brunstig och Pim typ "retade" sig på det.. Eller hur man ska säga. Hehe…

Hehe….okey…låter rörigt i alla fall…hoppas dagen i dag har vart bättre i stallet =)

ska se vad jag kan göra åt detta när jag kommer…ska säkert bli bra!! Vet ju vad som behövdes på honom sist när han var så här…och vet hur rädd man blir när man inte vet hur man ska hantera det….kram…ses vid 16.
Gör vi :P Skojar