Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1389 ggr
lisette
0

rabbit + horse = bad idea?

har haft tanke på att skaffa kanin när jag fått ordning stallet. eller, jag har redan fått en kanin, men den flyttar inte hem förrän där är klart.

har ni kaninschen i boxen till hästen?

på buke tyckte dom det var en dålig ide. vilket jag oxå gör om det är en stor häst. men är det en liten shettis så händer det kanske inte en olycka lika lätt?

vad tycker ni? har ni erfarenheter?

Eve
0

Jag tror inte att det spelar så stor roll om det är en stor häst eller en shettis. risken är alltid stor att kaninen blir trampad på.. Kan inte kaninen få en egen box?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

davidia
0

jag skulle inte våga ha kaninen i boxen hos en häst,varken stor eller liten…kan ju hända en olycka.men du kanske kan bygga in en kaninbur i boxen hos hästen,fast uppe på väggen.då kan dom se varandra.

mvh anna

Eve
0

Fast då finns ju risken att hösten fastnar eller gör illa sig på den, buren kan ju även ramla ner och skada kaninen :/

lisette
0

ja det är klart att ninen kan få egen box… :)

Eve
0

Det vore väl det bästa, tycker jag :)

shirley
0

min travare som jag hade för några år sen bodde med en kanin som var lös i boxen. hon åt inget hö om inte kaninen me satt där å åt……. gulligt tycker jag! hi hi

Staffan
0

#6 (shirley)

> hon åt inget hö om inte kaninen me satt där å åt

Vad gulligt det låter, man smälter… Glad

// staffan
ps. Snart kanske vi får öppna en kaninsajt på iFokus också…

lisette
0

världens mest bortskämda kanin som har en box på 9 kvm själv… :)

Mandysan
0

#7 Va kul!Skrattande

__iE
0

håller med dig Mandysan Skrattande

gejsa
0

Håller med alla andra. Ingen kanin tillsammans med någon häst. Då får ju aldrig tex kaninen koppla av. Har hört historier med kaniner och hästar att dom är så himla sams. Så en dag är ändå kaninen dödad av hästen. Hade kaniner i en egen box när jag hade tomma boxar. Men det kom så stora råttor så jag var rädd att dom skulle bli bitna av råttorna. Sedan åt råttorna upp alla mat över natten från kaninerna. Så jag flyttade in dom till sadelkammaren. Nu är ju en kanin död så jag har den sista inne nu. Det är ju inte så långt kvar för honom heller så…..

jen
0

jag tycker inte det är bra att ha dom tillsammans, både häst och kaninen behöver få känna sig trygga i sin egen box.

dom vilar nog inte samtidigt som varandra.

däremot en bur på väggen var en bra ide tycker jag.

davidia
0

man kan ju bygga in den så att hästen inte skadar sig.

LinneaG
0

Jag  tänkte ha kaniner i boxen, men ångrade mig
när en kompis berätta om att, en i hennes stall hade haft det
och en morgon hittade de kaninen med bara ett ben,
hästen hade trampat på den på något sätt..

emsems
0

i stallet vi sod nyss såhade kaninen en egen box just intill hästens box. det var byggt klätterbanor och olika hyllplan, varav en elle två just vid hästen. där trivdes den bäst! =)

LinneaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har våra kaninr i sadelkammaren, där kan
en av hästarna kolla in och hälsa på kaninerna.

jo
0

Har också haft kanin i boxen hos min fd: new forest ponny, det gick bra men det var också en mycket stillsam tjej.

Linda
0

-Vi har faktist nu mer vår shettis med våra tre kaniner fungerar utmärkt, faktist.

Mvh Linda

gejsa
0

Tills du kommer ut en dag och någon kanin är klämd Linda! Det slutar oftast så.

gejsa
0

Glömde skriva! Sätt för sjutton inte in någon kanin till Soya bara. Hon stampade ihjäl råttor med flit. Har du inte hittat någon död råtta i hennes box någon gång? Hon stampade ihjäl åtminstonde 2 st här.

Linda
0

-ha ha..nej då men om vi tröttnar på päls bollarna ja då kan de ju få gå in till bossen (Soya)Flört

jag tror inte att de blir klämda, shettisen är 85cm ca och kaninerna raska, dessutom är boxen rejäl.

mvh Linda

Tror att de har bättre så här änn i en tråkig bur där ingen grejjar med dem..

LinneaG
0

Linda - kan tänka mig att Loke tycker det är kul!

Sessan
0

Alltså menar ni faktiskt en kanin i samma box som en häst?

Det skulle aldrig falla mig in. En dag hittar man den nog död, iaf med mina hästar, de hatar allt smått som rör sig, stort med för den delen. Jag och isisen var och hälsade på grannens tjurar och hon bara väntar på ett de ska komma fram o snusa så hon får bita tillSkrattande

Min kanin och cinchilla får vara lösa i källaren, burarna är WC o matplats.

gejsa
0

Håller med dig sessan.

Min kanin har alltid öppet i buren så att han kan gå ut när han vill inne. Vi har en stor matta under så att han kan röra sig fritt.

När jag ser på tv på kvällen får han gå på mattan i vardagsrummet. Och min kanin är ju 13 år så, helt fel gör man väl inte.

Sungria
0

#22 - Loke älskar sina kaniner :D Alltid när jag kommer på eftermiddagarna står han och väntar på stallplan o springer efter en in i stallet till hans kaniner :)

bubbelbubbel
0

åh sessan! har du en cinchilla?! dom är så grymt söta! :)

Sessan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#26 Jo,hon heter Tjorven för hon har alltid varit lite knubbigGlad

Tidigare hade jag en som hette Kalle men han blev gammal och dog så jag köpte denna dam, som ingen ville ha, för en struntsumma. Nån som hade tröttnat på henne hade gett henne till butiken och där hade hon suttit i många år så jag köpte henne när buren blev tom. Vet int alls hur gammal hon är men de i butiken gissade på 15 år!!

Finns en bild i mitt album också.

lisette
0

# 27 stackars tjorven… (tänker efter) menar du att tjorven är knubbig??? *asg* vad taskigt…

Sessan
0

#28 Jaa, nog är hon ju lite knubbig alltidSkrattande

bubbelbubbel
0

men ååh, så söt den var ! :)

__iE
0

#27 vad sööt :)