Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 946 ggr
tessa
0

grekiska i hoppning..?!

Hej!

Tänkte anmäla mig till vår andra hopptävling men förstår inte vad: "2 fas A och A+A:0 betyder..?? (och har inte mitt TR till hands):

"Klasser:
50 cm   Bed. A (Clear Round, rosett vid felfri ritt).60 cm Bed. 2 fas A+A:0 * 70 cm Bed. A80 cm Bed. 2 fas A+A:0 * 90 cm Bed. A100 cm Bed. 2 fas A+A:0 * 110 cm Bed. A

Ny startsignal innan omhoppning. OBS! Omhoppning i 60,80 & 100cm"

Hoppas att någon här kan detta och har lust att förklara för en tävlingsnewbie! =)

Mvh Tessan

tessa
0

ok, kanske lite för svår fråga men någon som kanske vet var på nätet som man kan hitta fakta/svar kring sådana här frågor??

=) // tessan

Eve
0

Trpr jag kan förklara, andra får rätt mig om jag förvirrar allt för dig :P

Bed. A = Ryttare som har lika antal fel erhåller samma placering, ingen omhoppning.

Bed. A+A:0 - Först rids en grundomgång och de ryttare lika minsta antalet fel går till omhoppning. I omhoppningen vinner det ekipage som har minst antal fel på kortast tid.

Bed. 2 fas A+A:0 - först rids grundomgången och klarar man den felfritt så går man på omhoppningen direkt (ny startsignal eller flygande start, i detta fall ny startsignal). Det ekipage som har minst antal fel på kortast tid i omhoppningen vinner.

förstår du?? Jag är så kass på att förklara ^^

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Nicey_och_Smulan
0

#2 Tycker du förklarade bra =)

tessa
0

Tack Eve, jättesnällt och bra förklarat! =)

När det gäller bed. A - räknar man både antal fel och tid eller?

Ny startsignal för omhoppning, går till på samma sätt som "vanligt"? - att man får signal och har x antal sekunder på sig och när man passerar flaggaren/starten så- börjar tiden..? Man själv sätter alltså igång klockan sas?

Eve
0

Bed. A är clearround. Där har du en maxtid som du ska rida inom. Felfria får rosett.

Ja, du har 35(?) sekunder på dig att passera startlinjen..

jn84
0

Åh, jag har själv tänkt fråga samma sak.

Men jag undrar en sak till. Efter alla A-grejer, faser och bedömningar i propositionerna brukar det även stå några siffror över 100. Tex.

1,10 hoppning två faser A:0/A:0 120+0

Vad betyder det? Alltså 120+0?

tessa
0

#5: aha vanlig Clear Round alltså, då är jag med… =) men i omhoppningsklasserna, är det CR i "grundomgången" också då…? Med en omhoppning "på det" så att säga?

#6: Jag tror det har med betalning för klasserna, men jag är inte säker..

Eve
0

(120+0/70) kan det stå. Det betyder att anmälningstavgiften är 120 kr och startavgiften 0 kr, 70 är för unghäst tror jag.

AliceL
0

Ang #2 heter det väl A1:a när man först rider grundomgång, och sen hoppar omhoppning? :p