TRÖTT!!!
NU är jag trött på ALLT alla människor det finns som är egon, eller självsika m.m!
trött på alla människor som sviker och dom som ljuger och försöker få mig tala, trött på alla problem som jag har och har haft, gråter för det saker jag har varit med om. Orkar inte mera
JAG hatar folk som ska försöka få mig att "lita" på dem, det finns faktist bara en som jag tycker mycket om som typ "bryr" sig och henne har jag inte träffat i värkligenheten
att få reda på saker genom tidningen är inte kul, att se saker på stan är inte kul
att folk ljuger rak upp i ansiktet är inte kul, men "folk" fattar inte att jag vet MYCKET mer vad som händer än dom tror. Seriöst är jag trött på vissa änniskor på nätet som jag inte har träffat
måste bara få skriva av mig en liten,liten del.
lilla vän, vad har hänt ?!
#1 ganska mycket har hänt under alla år det är bara och pussla ihop allt men jag vill/orkar inte förklara allt som hänt
jag får bära det i min ryggsäck :/
det är mycket man får bära i sin ryggsäck, har med en del att konka runt på dagligen, vissa saker är jag stolt över, vissa saker vill jag glömma, vissa saker ångrar jag, men det är nog bara att hoppas att man har lärt sig något av alla saker i säcken..
har du någon som du verkligen litar på som du kan prata med ?

man vet vem som är ens vänner…
..vet man det inte, så lär man sig det tids nog.

Hopp, vad jag känner igen mig själv i det du skriver, det är inte lätt att växa upp speciellt inte om man är en tänkande människa som du. Det du går igenom nu det har en menig det är nog inte lätt att se, alla prövningar har en mening. Idag så ser jag att det som hände när jag var i din ålder det fans ett syfte med det, jag blev jag….det som händer mig nu har nog också ett syfte. Det som hände dig nu det kommer att forma dig det är en menig ge inte upp.
Du vet hur du kan nå mig, vill du "prata" privat så kontakta mig, jag tycker om dig och känner för dig, Jag vet att det är jobbigt att bli vuxen.
Jag bryr mig, det vet du 
#4 om du vet det är du lyckligt lottad :D
jag trode ochså några vuxna var mina "vänner"
#3 nja igentligen inte
aja jag ska inte skriva sånna här dumma inlägg mer

#7 Du ska vist skriva om inte skriv till mig, snälla
du kommer förmodligen tyvärr träffa många personer som kommer att göra dig besviken, och förmodligen har du redan träffat ett par sånna, men med tiden kommer du med träffa personer som växer sig fast hos dig, och som förstår dig och som du vet innerst inne alltid kommer finnas där. och det är som kiara säger, det som händer, det händer av en anledning och för att man senare kommer att formas efter det. och att bli tonåring mot vuxen är ett helvete tillochfrån. men nån gång..
men mamma, pappa ? nån syster ? bror ? moster ?
finns det ingen som du verkligen litar på ?

väldigt sant bubbel!
och det var precis det jag menade..
jag har alltid sagt att det är dom som går miste om mig. likadant för dig *L*.
#6/7 tack det värmer att höra :)
om allt har en mening så tycker jag att "gud" eller "ödet" har varit sååå taskig mot mig
ja då jag ska ta och maila lite med dig. om du orkar med mig
oh, det tycker vi nog alla vid vissa tillfällen.
men vissa dagar är både ödet och gud snälla. :)

Klart jag orkar med dig, jag gillar dig
Jag måste bara ta in hästarna nu….plikten kallar….är snart tillbaka 

får jag fråga hur gammal du är *L*?
men jo, det är sant lisette, det är ju "vännerna" som går miste om oss…
#14 13 år
#13 det är skönt med några människor som man kan "lita" på :)
#15 joa kanske

Jag tror de flesta har/har haft/kommer få en sån period som du är inne i nu. Jag hade min period för inte så länge sen, så jag förstår dig och har sympati med dig tjejen. Men du… ge inte upp hoppet bara. Vissa kan vara "skitar", men det är de som förlorar på det i längden.
Det kan va bra att få skriva av sig ibland. Man kan känna sig bättre efteråt. Särskilt om man skriver nånstans där andra människor lyssnar och tar till sig det man skriver (som här). Och här är folk i allmänthet väldigt hjälpsamma och ödmjuka av sig tycker jag.
Hang in there girl!

# 15 vi måste bestämt bilda klubb du o ja! ;)
när man är 13 är livet ännu mer komplicerat, för man har så mycket att fundera på, det händer saker med kroppen, man får intresse för saker man aldrig har tänkt på innan, man har helt enkelt en massa att tänka på. och det är jobbigt.
kan bara tänka på när min mamma försökte förklara för min 13åriga lillasyster att hon faktiskt skulle prata med mamma om det var nånting hon undrade över, för att hennes jämngamla kompisar kanske inte har svaret eftersom dom sitter i samma sits, systern min började gråta och svarade ;" varför har du aldrig sagt det innan ?!!" lilla stumpen.
nu vet jag att du har Kiara att prata med här, men jag säger det ändå, att om du vill, så får du gärna prata med mig med.
lisette, haha, vi får ha nån mångsysslar-klubb :)
#20 det e nog inte samma problem som jag har ändå
#18 men jag tror inte det e samma period för jag har har varit med om detta problem sen jag var hmmm…6 år
där är bla dessa saker inblandade: droger, alkohål
nej nu har jag skrivit för mycket

bubbel - :) då är det bestämt. du är ordförande… ;9)
det behöver självklart inte vara sånna problem, det var bara ett exempel på att det händer massa grejjer.
skriv precis hur mycket du vill, för det är förmodligen det du behöver, så jag säger det igen, skriv till mig om du vill, för jag vet att jag har uppskattat dom personer jag verkligen har kunnat prata med..
hihi, ordförande, vad ska du vara då ?
och vad ska klubben heta ?! :)

# 24 hmmm sekreterare kanske? mång sysslare klubben kan den ju heta.. vi kan peta örongojs…

#19 får jag också vara med i klubben? Liver är inte lätt
*L* du ser det är många här som haft det jobbigt, men vill du inte skriva för mycket så skriv till mig, hästarna är i stallet nu….vi bryr oss alla här, det är inte lätt att växa upp. Just nu så ser jag många med försvårande omständigheter, som om inte livet är svårt nog så måste dom (censur) "vuxna" krångla till det. Är det, det gamla som kommit tillbaka? Låt oss hjälpa dig, vi bryr oss allihopa.

klart du får vara med kiara, det får ju alla…
eller bubbel?
jag vill ochså vara med
ochey kiara jag ska maila dig ska bara leta upp mail adressen för jag vill inte maila här om det går bra?

det är ok
men glöm inte du har många vänner här också
jag brukat tänka på afzelius låt. tusen bitar
för när vännerna försvinner och när kärleken tar slut, ser man allt med lite andra ögon, och man övar sig och långsamt blir man bättre på att se, skillnad mellan sanningar och lögner…..
den är såå sann. jag lyssnade på den jättemycket när min allra bästa vän som jag litade på till 100 %svek mig
självklart får alla vara med i mångsysslarklubben :)
jag är ordförande, lisette sekreterare, kiara och *L* ni får vara, vad heter det, supp..haha, supplea..äsch, ni vet. :)
självklart bryr vi oss allihop, självklart!
det är en bra låt att referera till, verkligen..fin med.
När jag är arg ledsen eller vad som helst lyssnar jag på metall eller punk
Kiara nu har jag mailat dig :)
jag vill inet vara för jobbig som skriver sånna här inlägg

#31 Bara jag slipper vara sekreterare, jag är faktiskt dyslektiker 
#31 vad kul att jag fick vara medlem :P

oooh manson, funkar alltid..
fast just nu lyssnar jag på snoddas - flottarkärlek… 
då får du vara suppleant ? heter det så ? haha.
oh oh oh, har du lyssnat på Korn *L* ?
funkar alltid om man är förbannad.
aah, manson funkar alltid.
eller, just nu är jag allt för inne på depeche mode, så det funkar absolut bäst, men korn manson, slipknot you name it, när man är arg funkar allt hårt. HAHA,
oj, nu skriver jag ett till;
Nu ska jag vandra ut till bilen och dra mig till jobbet, jag återkommer imorgon, ta hand om er alla och gör inga drastiska saker under natten ;)
#37 tyvärr så gillar jag inte honom som person fast jag inte har träffat honom så jag lyssnar inte på honom, det e mest slipknot och nu vintersorg som gäller
#38 ja det har jag, dom var bra
Pink är jag ochså ett fan av fastän hon inte spelar så mycket punk men hon är cool :)
#33 ja
det funkar jättebra att lyssna på när man är arg eller städar!!!
det gör jag med
gärna gamla punklåtar hehe
korn är bäst, skitgrymma live, men det är manson med, och slipknot, haha, hade visst sett dom alla ;P
pink är en glad tösa :)
nej, nu måste jag..tjaaoo.
#38 korn e super!!! I lööv them! Manson är lite väl creepy för mig.
Tips, börja boxa, senast jag boxade tänkte jag på vissa svenska ishockeyspelare
Väldigt bra sätt att få ut sin negativa energi!

# 38 KORN! love… har aldrig sett dom live, har alltid haft annat att göra. de kommer till hultsfred. är lite sugen att gå dit bara för att se dom…
# 41 manson är en otroligt intelligent person…
metallica, guns n roses, Ramones, Slipknot, Thåström, Ebba Grön, KSMB Afzelius… mm mm
en salig blandning här

Jag tänker inte bli långrandig vännen. Men jag finns här för dig, det vet du va?
Du kan alltid prata med mig, om allt.
Kram på dig, känner på mig att du behöver en sådan nu.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Usch, att växa upp är inte lätt… Känner igen mig ganska väl i din situation tror jag, fast jag tvivlar på att prat kan lösa allt.
Oj, vad negativt det blev… Lev väl :)
men lisette, korn borde du se, jag min tok åkte till roskilde för att se dom, fick inte biljetter till sthlm det året..haha, det blev dyrt, men det var det värt :)
manson är wunderbar :)
men jag har snöat in på Shake the disease-Depeche mode, förbaskat bra låt :)

*L* Jag vet inte vad du har varit med om eller om vi haft samma problem. Du skrev ang droger och alkohol, jag har levt i ett liv med blandade problem och vet vad det handlar om, men om det är vad du varit med om det vet jag inte, men om du vill, känner och orka så får du gärna maila och prata med mig med. JAg är bra på att lyssna och hjjälpa den mån jag kan. Vet att vi inte känner varann eller något, men jag har haft mkt skit själv i mitt liv och vet lite hur man tänker och mår, kanske kan jag hjälpa dig med något? Vill du ska veta att jag finns till hands om du behöver mig…..Va stark och ge inte upp hoppet! Kram på dig!
('v') jag älskar er alla som har skrivit dessa inlägg ni är så snälla! ('v')

Du verkar inte må så bra. Men du kommer väl och provrider i sommar iaf va? 
#52 vi får se om jag ska dit :) jag gillar ju inte eskilstuna så vidare :) vi kanske ska campa :/

Ok! Ja, du får väl höra av dig ifall ni kommer hit.
#54 ja det är klart! :D
vi bryr ju oss om dig ! :)