Närkontakt av den dåliga sorten :(
Jahapp, här har man ridit i ett par månader med hunden utan att det hänt någe….trots att husse tjatat om att han inte bör vara med ute på banan. I dag slog husses (och mattes såklart!) värsta farhåga in….vovve (som aldrig tidigare sprungit i vägen för hästarna) sprang in framför hästen idag när vi red
Till råga på allt sprang han in framför en häst (en travare som håller på att lära sig galopp) som för allra första gången fattade galopp för galoppskänkel….det fanns inte en möjlighet att vare sig väja eller stanna!
Vovve ligger nu i soffan efter en eftermiddag hos veterinären, med tratt, ett rejält paket om lilla fossingen och en tå fattigare…lille fisen!
Så här i efterhand blir jag så förbannad på mig själv, men som sagt, han har ju aldrig tidigare sprungit in framför hästarna eller på något sätt varit ivägen.
Detta blev en dyrköpt läxa för både matte å vovve och hädanefter får han inte springa med när det rids, han får vackert vänta i en box eller i lina utanför stallet.
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
tråkigt, men skönt att det inte blev värre :)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Tur att han inte fick en häst över kroppen…Hälsa ;)
Bacon, svaret är bacon.

Ja asså, snacka om tur i oturen! Han mår prima nu och fick plockat bort dränaget igår :)
God Jul på er!
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
Vilken tur!
God jul på dig med!
Bacon, svaret är bacon.
Urs vad läskigt. Har med mig hunden ut 9 av 10 gånger. Dock har jag ju både väldigt styrbar hund och häst så förutsättningarna är bra. Men vet man ju aldrig vad som händer. Rider jag på banan så sitter han alltid bunden, känns som om det är större risk där än när man rider ute. Ute så håller han sig oftast på större avstånd och riskerar inte lika lätt att hamna i mellan/framför på samma sätt.
Medarbetare på westernridning.ifokus