Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 2454 ggr
jn84
0

Shopping på Gekås!

Igår lämnade vi Bålsta runt halv tolv och ankom till Ullared cirka sju timmar senare. Bodde i en funktionell och faktiskt lite mysig stuga med fyra sängar (vi var sex pers). Lagade mat till allihop i två alldeles för små kastruller och sedan spelade vi fåniga (sjukt roliga) kortspel innan vi la oss.

Och imorse var det dags! Steg upp runt sju efter en dålig natt, käkade frukost och städade stugan. Sen bar det av till Gekås!!!

Hästavdelning först, givetvis. Spenderade nog nån timme där innan vi gick vidare, för att sedan återvända minst två gånger och fylla vagnen ytterligare ;)

Hade inte så stora förväntningar egentligen, gillar inte att bli besviken. Så shoppingdagen var över all förväntan! Det enda jag inte fick tag i var en säkerhetsväst, en reflexsele till katten och ett reflextäcke. Och SKOR såklart! Varför finns det inga skor på Gekås? Förvånad

Fanns lättviktsvästar i klass 3 för 600 (tror jag det var), men inte min storlek!!! Skrikandes Så det blev ingen väst… Inget reflextäcke heller för jag törs inte köpa full, brukar vara räknat på 145 och jag behöver en storlek större.

Men i övrigt är jag helnöjd!

Lista över hästprylarna (med priser) jag köpte:

• Termoridbyxor (mest nöjd med) 169,00
  • Benreflexer 49,95
  • Lädergrimma 89,95
  • Fodrade ridhanskar 59,95
  • Helskodda vita ridbyxor (visserligen herrmodell men satt perfekt) 99,00
  • X-gjordspadd 14,95
  • Tävlingstop 89,95

Summa: 572,75

Glömde att plocka ner ett par gröna helskodda ridbyxor som jag bestämt mig för, vilket grämer mig lite…

Sen köpte jag en väldans massa andra prylar som jag förmodligen inte behöver ;)

Efter drygt sex timmars shopping styrde vi bilen hemåt igen och var tillbaka i Bålsta runt tio nu ikväll. Och efter att vi släppt av Eve hemma hos henne så gick bilen sönder…

Lagom passande eftersom vi ska vara på kliniken med Jennies häst klockan nio imorrn bitti. Blir till att hyra bil helt enkelt. Men det är fortfarande JAG som körde bilen när den gick sönder. Och det var Jennies mammas bil. Känns inte så där överdrivet bra kan jag tala om Ledsen

Men nu ska jag sova. Imorrn kanske Eve, Jennniie och Em_ma berättar om sina hästprylsinköp. De hittade betydligt fler saker än jag gjorde :D

LinneaG
0

Va skoj! ja skulle vilja åka dit igen, va där i somras :)

Frågade du om annan stl på västen? Är ofta de har inne på lagret. De är lite sjukt hur mycket pengar man gör av med, bensinen ner och allt man handlar för. Men kul är det ju!

Tror vi gick in vid åtta och gick ut vid tolv och åt och sedan in igen, åkte väl därifrån runt fyra :)

Tur i oturen, men tänkt om bilen gått sönder på vägen! Usch usch, har vi tänkt på många ggr!

[slo]
0

Hihi, det ligger en skobutik utanför… Om inte det finns två Oskyldig Det var precis vad du ville höra nu va?

bubbelbubbel
0

jag tänkte precis samma som dig slo ! ;)

och fy bubblan för att köra ner så långt, "tur" att man bara har en timme dit. hm. och se så ofta jag åker, en gång vart tredje år :P hoho !

Eve
0

Jag tyckte väl att bilen lät konstigt när jag var påväg upp!

Detta köpte jag i hästväg..

Lädergrimma 89,95 kr
Fleecetäcke 99 kr
Transportskydd 129 kr
Lädergjord 199
Ridthermobyxa 169 kr
Vintertäcke 399 kr
Xgjordpad (tre stycken) 14,95 st
Självhäftande lindor, fyra stycken 16.95 kr/st
Dressyrgjord 79.95 kr
Hönät 19.95
Termometer för häst 49.95

Summa: 1348 kr

Slo - vi var in i dem, men hittade inget intressant

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

lisette
0

tycker de där skobutikerna ligger på ungefär samma pris som hemma.

Annette
0

Vet ni om det finns mycket i shettisstorlek på GeKås? Det gjorde det tyvärr inte sist jag var där, men det är nog 2 år sedan.

Eve
0

Annette - nja, inte speciellt :/

__iE
0

#0, tror vi har lika dana termoridbyxor då ;) hur ser dina ut ? är det hängslen på ? :P

Men alltid kul med shopping :D

jn84
0

#8 Mina är typ brunrutiga. Och hängslen =)

Såg nog inga shettigsgrejer. Men kan inte erkänna att jag letade heller ;)

Och Linnéa, jag frågade aldrig om västen. Men det fanns bara en kvar i vuxen storlek så jag antog att den var tvärslut… Men borde nog ha fråga! F*N!

__iE
0

#9, okey, dom va snygga! men köpte en blå vinterjacka så jag fick ta blå vinterridbyxor då ;) ^^

Mandysan
0

Gud vilka fynd ni har gjort =O Jag jobbar på att klubben ska anordna en bussresa dit ngn gång…

[Jennniie]
0

Jag handlade detta till hästen o mig :)

Transportskydd    129 kr
Fleecetäcke           99 kr
Fodrat regntäcke   399 kr
Reflexjacka          269 kr
Schabrack              69 kr
Ridbyxor              199 kr
Flexi lindor   2st 16.95 kr/st
Aloe vera gel         30 kr
B vitamin  2,5 l    109 kr
Riddagbok           25 kr

Totalt: 1362 kr

Sen handlade jag lite ljus och lite julklappar till andra i familjen oxå. Allt slutade på 1733 kr :)
Men ångrar att jag inte köpte ett par till ridbyxor o lite så .. Menmen .. )

AusaBausa
0

Vill också dit men det går så fasligt mkt pengar där. 5 i familjen o säkert en tusing per person brukar det bli! Grr = pengar som inte finns just nu, när här snart ska byggas stall m.m. och vi precis beställt resa till Cypern i vår….

fridak
0

ska dit den 19 el 20 okt!!!och plånboken är inte lika begränsad som förra gången!!!

LinneaG
0

oj, att ni kunde hålla i pengarna så väl! det har ja inte lyckats med, sist hamnade de på 3000 tror ja.

jn84
0

Hehe, det där var ju inte allt vi köpte. Jag köpte förvånansvärt lite hästprylar. Men en väääldans massa annat =)

Men grämer mig fortfarande över att jag inte tog ett par till ridbyxor! Skrikandes

bubbelbubbel
0

#16, se det som en chans att behöva åka snart igen ;)

LinneaG
0

Jag skulle vilja åka dit strax innan jul, eller rätt snart. SÅ jobbigt bara att man inte har körkort :/

Eve
0

linneag - behöver inte anna åka då?

LinneaG
0

eve - nej, va där för kanske 2 mån sen :P men ska kolla, skulle bara va kul att komma iväg lite :)

sofiek90
0

Puttar upp tråden lite, men jag var där i torsdags och då fanns det några täcken i stl. 85 samt en del grimmor och träns till shettis. :) Jag har köpt en del där till min lille.

MVH

Sofie