Köpa spån och torv i Västra Götaland?
Hej allihop!
Sorry om jag upprepar en fråga, har försökt hitta trådar men det går ju sådär va 
Letar efter spån och torv som inte kostar multum och som man kan få hemfraktat…det är då själve fasen att det ska vara så svårt att hitta på nätet 
Söker främst i området kring Orust/Kungälv/Tjörn/Stenungsunds-hållet…men fraktas det så är det toppen om de kan köra tvärs vårt avlånga land utan att salta räkningen allt för jäkligt.
Tacksam för svar och God Jul på er allihop :)
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
Hej du, jag är ny här och jag vettefasen hur man skapar en tråd?
Haha sorry om jag byter samtalsämne här med dig men tacksam om du kunde förklara hur man gjorde 

Haha, så kan det vara ;) När du är inne på en sajt så titta uppe i vänster hörn under bannern och där hittar du Skriv inlägg och där skapar du en tråd :)
Lycka till!
Haha tack för hjälpen, jag hittade det. Tyvärr vet jag ingen billig eller bra hemsida/butik som fraktar dit du bor. Ha det bra och god jul på dig! 
Ja det är ofta ett stort problem. Det som jag ofta tycker är ett problem är att man oftast måste köpa så många pallar om man vill ha det hemkört till någorlunda vettigt pris. Vet inte hur mycket du behöver men kan du inte dela ett större parti med grannstall eller hör med andra hur de köper in och var med och dela.
Svårt det där med hemkörning. Som #4 skriver så är det ofta jäkligt stora mängder som ska till för att det ska löna sig. Jag åker till tre hästar i kungälv eller granngården och köper.
Medarbetare på westernridning.ifokus

torven blir ju inte dålig så du behöver inte använda allt i år. men det blir ju en hel del pengar att lägga ut. =)
#6 Ja där kan man ju även köpa pallvis och på så sätt få bättre priser.
#8 men som sagt de är minst 5 pall man måset beställa för att dom ska köra ut:-/
#9: Jag var orydlig, jag refererade till: "de blir väl att köpa styckvis där #5 sa.."
Det går att köpa pallvis både på tre hästar och på granngården och då får man bra pris =) Men man får hämta själv.
#10 jahaa oj okej.. fattade inte jag.. är lite trög
jo granngården å de går ju åxå.. å som sagt blir billigare än styckvis.. iaf här.. men vida var ännu billigare men som sagt då är de minst 5 pall.. vet inte vad en kloss hos er på granngården kostar men här hemma kostar de 90kr styck å de tycker jag är rena rånet

Aaah, tackar för tipsen
Hittade Bosses Trädgård i Ödsmål och han hade riktigt schyssta priser, men man får som sagt hämta själv då.
Ja det är då inte billigt med vare sig torv eller spån 
vad bra att du hittade=).. nä fattar inte att restprodukten av trä som man då gör tex plankor av ska behöva kosta så mycket.. men dom vet att behovet finns å då kan dom ta betalt..
#11 Jo granngården är ju samma. Men trehästar kostar 80:-/st och billigare vid pallpris.
#12 Vad kostar dom där då?
Spån finns att hämta i sopsäckar inne i gamlestan nånstanns. Jag kan kolla vad det heter :) Naturnära har ju både torv, spån och pellets :)
MVH
Sofie
#15 Vilket typ av spån? Löst sågspån eller kutterspån? Vad är det för typ av träslag?
#16 det är löst sågspån tror jag. Vet inte träslag. Min syster som åker dit å hämtar har inte något nr eller så, utan hon hittar dit och hämtar spån i säckar. Det ligger i gamlestan nånstanns tror jag.
Annars har du ju sågverket i Tuve/Stora holm där du kan hämta också :)
MVH
Sofie

Bosses tar 75 kr för kutterspån, 80 kr för torv och 85 kr för torvmix…heeelt ok priser :)
#18 Va, är dom dyrare på torvmixen? Då blir det ju billigare att köpa torv och kutter var för sig och blanda själv =S
Ale ridsport har också, men jag vet inte vad odm tar fär spån/torv/mix/pellets.
MVH
Sofie