Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 1253 ggr
Wanilj
0

kan spanjorer hoppa?

man hör aldrig ngt om lusitano , känner till Whitakers häst, samt PREns hoppförmåga… Någon som har ngn erfarenhet?

Kul att veta!!Flört

Wanilj
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en liten bild på Johns häst… gick 150 hoppning!!!

...P...
0

i princip alla hästar kan hoppa, men 'spanjorerna' är inte avlade för det…finns alltid undantag. Skulle inte köpa en o chansa eftersom de är så dyra.

Kiara
0

Capriole är inte det att hoppa? Har dom bara rumpa så ska det inte vara några problem, däremot så är dom inte så vägvinnande som sport hästarna så skippa dom högre klasserna och nöj dig med lätt A medelsvår B

...P...
0

menade sjävklart exakt det, att hoppa upp och ner är inte den största utmaningen inom hoppning på hög nivå!

Wanilj
0

Jag hade inte tänkt köpa en spanjor.. undrade om ngn kände till ngn spansk/portugis som var ute på hoppbanan.. De har ju en hel del bakkärra och kan samla sig och göra skolor över mark så de borde kunna hoppa! Jag vet att "alla hästar kan hoppa" men blev lite nyfiken!:o) Då vi funderar på en hispanoarab.

Edie
0

Skillnaden på Lusitano och PRE är att Lusitanon kan hoppa (bra), men inte PRE'n. Det sa de iaf på 'Levade seminarum' när vi frågade.

[slo]
0

Jo, hoppa kan ju alla kusar mer eller mindre… Det är ju snarare som Kiara skrev, dom har inte lika vägvinnande gångarter som hästarna som är framavlade för att tävlas i hoppning.

Wanilj
0

jag vet att alla kan hoppaRäcka ut tungan men jag tänkte på att man hör aldrig om dessa hästar.. Ex har Ulrika Hedin ridit ,,, hjärnsläpp….korsningshästar..men guud va heter de…stooora finfina bakkärror??? westernpållarna? ja ja… hon red korsningar iallafall!!!Flört

CBA
0

Wanilj- Quarter kanske Flört

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Wanilj
0

Jaaa sjust det.. hi hi hi… nu har jag druuuckit vin…*hick*

Kiara
0

Då är en kvarting perfekt Flört

Wanilj
0

ha ha ha… såg inte den glimrande sista förrän nu!!!!! fyndigt!Flört