Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 550 ggr
Julia
0

Häst

hej,

den hästen jag har på ridskolan är arg irriterad och lite galen asså lite galen…Man måste hålla i henne när man ska sadla och tränsa..Men som tur är så kommer jag ha henne 1-2 gånger till…

jo
0

Jasså !! har själv en fd ridskole häst som betädde sig lika dant när jag köpte henne, detta tror jag beror på att dom stackars hästarna på ridskolan aldrig får vara ifred, konstant folk i stallet , alla vill klappa och borsta på dom, en del blir rädda och skriker ,slår till dom, inte konstigt att hästarna tröttnar, min pålla har blivit underbar sen hon komm bort från allt detta och får vara ifred särskilt när hon äter, kanske har hon ont någonstans ocksä !! det finns alltid en annledning till hästens beteènde.

Julia
0

mm,

men en tjej som hjälpte mig sa att hon hade hört att hon var dräktig men jag vet inte, men kan dom var lite irriterade för det?…

jo
0

Visst kan dom , men dom dräktiga hästar jag har mött har varit väldigt tillgivna istället , fråga stallpersonalen om dom vet orsaken till betèendet, men kan nog tänka mig att den lilla pållen vill vara ifred.

emsems
0

jag jobbar ju på ridskola, och känner ibland igen detta beteende. prova att vara med hästen en lite längre stund (alltså inte borsta länge, men prata med den!) stryk den i ansiktet, lugna ner den, prata med den. tänk så mycket alla bara går in snabb-borstar slänger på grejjerna, rider och tar av dom, ingen tar sig tid att prata med hästen. vi har en ponny som är sur mot barnen när dom ska rida, ingen vill hålla på med honom, men om jag går dit och pratar med honom någon minut så är han en ängel sen! testa att lärakänna honom och mys ordentligt med honom