Maggjord på utetäcke?
Min häst pajade ena maggjorde på sitt regntäcke så det inte går att laga.
Tycker du jag ska ha 1 gjord på tvären eller ska jag har 1 gjord rakt under magen?
jag skulle nog ha den på tvären.. men de är jag de:-P
#1 varför då? :)
känns som att de ligger på en "större" yta elle rhur jag nu ska förklara de.. drar jag den rätt över så känns de som att de blir tex bara bakom frambenen.. sneddar jag den så ja..hmm vet inte hur jag ska förklara riktigt:P men bara en känsla jag fick:P
Jag har haft täcken med både enkla gjordar och dubbla både rakt och korsade. Har aldrig varit något problem med bara en gjord. Iofs har den suttit längst fram, vilken är det som är sönder?
Om täcket ligger bra dvs inte åker på sniskan i tid och otid så räcker det bra med en maggjord, men jag skulle satt på bensnören om du inte redan har det så att det ligger bra även om hästem rullar sig.
Är det den främre gjorden skulle jag satt den rakt över, är det den bakre skulle jag kanske dra den snett under så att den inte ligger åt på den bakre delen av magen om hästen rullar, vissa kan vara lite kännsliga då.
Men åker täcket snett är det bara att prova på det andra viset ;)
Hakuna matata!
#4 spännet bak :)
Smart du är, har ju bensnören bak, så då blir det ju bra om gjorden är rakt och bakom frambenen :)
Täcket ligger bra :)