Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1162 ggr
Fridaaaa
0

Regnigt och blåsigt - Vad gör ni då?

Hur gör ni om det regnar, blåser eller snöar mycket och det inte finns möjlighet till ridhus? Enbart skogen och paddock?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aribigga
0

Tar en ordentlig rykt i stallet. Möjligtvis går en promenad i skogen.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Fridaaaa
0

okej. Tänkte på dem hästar som behöver motioneras,alltså jobba lite nästan varje dag, hur ni gör då?Om det blåser& regner flera dagar i sträck?
Vet att det finns bra kläder att dra på sig men tänkte att blåst inte är så roligt :)

CorneliaAndersson
0

Finns det inget ridhusi närheten man kan träna iisåfall?? :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

examynia
0

jadu då är de nog att bita i det sura äpplet å klä på sig å ta å jobba i paddocken.. måste hästen motioneras å jag vet att den måste ja då får man ta vädret för vad de är:-P

blåser de ute å man MÅSTE rida så brukar jag mest jobba i skritt då min häst blir rädd för allt så då försöker jag att få honom bara att gå ordentligt samtidigt som vi jobbar..

Fridaaaa
0

#3 Skrev ju om det inte finns :)
Vilket det bland annat inte gör vid min medryttarhäst :)

#4 Sån är lite med medryttarhäst, han gillar inte när det blåser mycket, då blir han lite stressad osv han är lugnet själv annars, men just blåst ute i t.ex skogen eller på grusvägar är ingen höjdare enligt han :)

examynia
0

#5 precis jag känner igen de där:-P men så länge han får tänka på annat å jobba lite med både huvud å kropp går de ganska bra.. om de inte rasslar till något precis bredvid då men ja:P

Fridaaaa
0

#6 Ja samma här, och om han får trava, då tänker han inte lika mycket på det:)
Då är det bara att hänga med ;) Gazze är ingen piggelinhäst men testar gärna om man slipper undan lite arbete ;)

examynia
0

#7 de är klart.. kanman smita från arbete så gör man ju hhaha:-P

CorneliaAndersson
0

#5 Alltså jag menade om nån har nån annan stans :P

/ Cornelia Andersson,

Fridaaaa
0

#8 haha precis :)

#9 Ja men det är det jag menar, finns inget ridhus i närheten :)
Utan man måste köra någonstanns för att rida i ridhus och det kostar ju att hyra ridhus :D

cordenia
1

Jag klär på mig ordentligt sedan bär det ut i skogen, har varkent tillgång till ridhus eller paddock där vi står.

CorneliaAndersson
0

#10 aha. Jag missuppfattade dig.

/ Cornelia Andersson,

WinterPrince
1

Är det så pass blåsigt att hästen ändå inte kan koncentrera sig och jobba, men måste göra av med lite energi så skulle jag longera, eller allra helst släppa hästen lös i paddocken, men det beror ju på hur bra staket man har.

Själv har jag turen att ha ridhus.