Tror min häst ser dåligt
Jag börjar fundera på om min häst ser dåligt.
Det är lite småsaker jag märkt av sista tiden. inget jag direkt kan sätta fingret på förutom att han imorse när han skulle gå ut slog in huvudet i regeln mellan boxvägg och boxdörr (stod med huvudet över boxväggen.)
Nu är han en envis liten shettis så det är inte så lätt att veta om han bara ignorerar mig eller inte ser.
* Har lyst med lampa i ögonen- pupillrena smala avlånga, ej grumliga utan klara blå,han reagerade först när jag lös och blinkade men brydde sig inte alls sen när jag höll på.
* har viftat med handen, fört handen snabbt mot ögat, ovanifrån förbi ögat osv- han blinkar ju vissa gånger men oftast inte.
om han har dålig syn,så skulle han väl inte reagera på sakerna jag gjort? Jag har egentligen inget mer markant än att han drog i huvudet i regeln idag att gå på utan det är en känsla jag fått sista dagarna.
Tips på andra sätt jag kan kolla?
Han är 19 år.
jag märkte det på min för från att bara gå på och aldrig bli rädd stannar hon nu i bland och vill vända på huvudet (för att se) innan hon vill gå vidare, hon ser dålig på vänster bara och det märks även vid longering då hon nte ser linan då…
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus