Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 575 ggr
lisette
0

häst på rymmen i malmö

hittade en artikel på nätet, det låter ju verkligen inte bra… detta är ganska centralt och ringvägen är en 90 väg. hoppas hästen klarar sig helskinnad…

Travhäst med sulky på rymmen i Malmö

Av Sydsvenskan.se
Senast uppdaterad 8 maj 2007 10:56

En travhäst med sulky rymde på måndagsförmiddagen. Strax före elva gick man ut med en varning på Radio Malmöhus om att hästen befinner sig någonstans på Amiralsgatan eller på ringvägen i närheten av trafikplats Rosengård.

[Angel88]
0

uch gud så hämskt… tänk va rädd den måste vara och sårad tänk om den fastnar någon stans

MiaMaria
0

stackars liten!! En liknande sak hände här för några år sen, en travhäst slängde av sin kusk o tog sig ut på e14, 110 väg, sprang i motsatt körbana i nästan en mil annan den kunde fångas. Då va det bara avlivning kvar, den hade slitit av sig skorna o slitit ner hovarna så mkt att den inte gick att rädda, den mer eller mindre sprang på hovbenet… Så hoppas de går bättre för den här och att någon får tag på den innan det gått för långt!

Heidi84
0

det är hemskt. vi hade en ridskolehäst som rymde ur boxen för många år sedan och sprang ut på en 70 väg. Minns paniken som alla inkl ridlärarna fick. Tack o lov var det en vettig lastbilschaufför som ställde sig på tvären och "trängde" ner hästen i diket o han kunde fångas.

tezzie
0

Såg nu att de hade fått in hästen. Verkade inte vara några större skador på den iallafall, men den blödde lite på benen!

Skönt med "lyckliga" slut!

*** Kärleken övervinner allt ***

gejsa
0

#2# Men usch MiaMaria går det verkligen så fort att nöta ner skor och hovar. På en mil bara. Herregud vad otäckt.

Kratern
0

#5 Håller med. Låter osannolikt faktiskt. Nu hade han ju inte nött ner skorna, men förstår inte att hovarna kunde bli nernötta heller på bara en mil.

KallaMigMimmi
0

jag har hört att man kan få bettala böter för sådana här saker när hästen smiter eller på annat vis springer lös på vägen, är det någon som vet något om det? om min häst rymer är det väl inte mitt fel eller?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

davidia
0

jag betalade inga böter när mina hästar rymde i höstas.och dom sprang på vägen hela tiden.inte stora vägen men,dom var in på Ok och hälsade på.så dom sprang runt 7 km den dan.men om hästarna förstör andras gräsmattor då ligger man risigt till.

KallaMigMimmi
0

#8 haha vad gjorde dom på Ok? förlåt det lät lite kul men jag förstår om det inte var det då :) ja det kanske bara är om någon eller något kommer till skada

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

gejsa
0

Hade visst lite bråttom med att skorna blev nernötta. Hade visst slitit av sig dom. *ler* Men ändå att slita ner sina hovar så där fort verkar konstigt ändå.

davidia
0

mina slet inte ner så mycket.men dom var lite ömma när dom väl kom hem efter en och enhalvtimma.arne han kunde ju inte gå ens pga bakbenen då.davidia var det ingen fara med och den nadra som sprungit 3 km kunde inte gå på asfalt då hon hoppade på tre ben.jo dom var framme och visade sig på OK för personalen hade sett dom där.sen sprang dom förbi Wasa och sist bilprovningen på andra sidan stan.

ciss
0

Dom köpte antagligen lite färdkost på OK, billiga skinkmackor, en festis och en kexchoklad. Glöm inte att de betalade med kreditkort! ;-)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

davidia
0

hahahahaha och på wasa hämade dom en bunt med knäckebröd.och på bilprovningen gick dom inte igenom hihi