Lite bilder
Var förbi å skvallrade på ridskolan igår (haha, blev erbjuden både att sno med mig hem en del hästar å köpa en häst som råkade kosta 115.000
)
Var ett tag sedan jag var på besök nu eller extra knäckte lite, å stallägarna hade gjort en stor utrensning i häst-förådet = många gamla pållar hade fått gå vidare, vilket iofs är bra och de hade bytt runt en del på hästarna emellan ridskolorna (min ridskola äger två till :p).
Såg även att många hästar tappat hullet rätt rejält, å en häst som kom när jag jobbade där för ett par år sedan fortfarande inte kommit upp i ett bra hull - säger vadå om deras utfordingar :(
Gnällde inget igår, gjort det ju nog medans jag jobbade där
Men kändes inte så roligt…
Först, Batman, en liten storhäst som stått där sedan jag var rätt liten.

Nodi, super trevlig häst som kunnat vara rätt bra om han nu inte hamnat på ridskola…
Jag råkade fö fota i ett felaktigt läge då jag var lite trött, har försökt rädda bilderna en del, är väll ingen super-kvalité på dem eller nått att kommentera på det hållet, möjlgtivis min redigering kan ni få kommentera :P Annars ville jag bara klämma av lite bilder på hullet som jag inte tyckte var så bra, anläggningen å hästar jag känner/kände…

Tycker alla ser bra ut. Bilden på Bisse var ju inte den bästa så det är svårbedömt.

Vilka överlag fina ridskolehästar ni har där, gillar speciellt #3. Tänk om vi hade kunna haft så fina hästar oxå, här är dom långa med lågt ansatt hals och med släpande ben som följd. Hade vi haft såna hästar skulle nästan jag kunna tänkt mig o rida på ridskola till o med kanske… *huuum* ;-)
Fullblodet ser väldigt fin ut tycker jag, för att vara fullblod dvs.

Inger, menar du värkligen att du tycker de ser bra ut i hullet..? För de är rätt insjunkna på sina ställen, knappast vad jag skulle kalla bra hull för hästar som rids hårt…
MiaMaria, vi har fått mkt bättre hästar de senaste 8?åren, tack vare de nya ägarnna, de föder även upp sv halvbl som i framtiden ska annvändas i verksamheten. Vi hade tre st unghästar som var egenuppfödda uppe på ridskolan här i stan när jag jobbade heltid för ett par år sedan, var jätte kul att se och följa, en utav dem var tillbaka igår såg jag :)
De har bla fått föl efter Guido, Pablo, Quite Easy, Ravell och Veronas Bo-Gi. Tycker absolut ägarna ska ha beröm för att satsa på bra hästmaterial :)

Ja verkligen!! All heder till dom!! Hit upp köps dom flesta hästar från utlandet och de vet vi ju ungefär vad de e för klass på dom…

Ponnyerna är främst irländare eller engelska, men storhästarna har nästan alla stam, även Bisse, ryssen, har stam (haha, sedan kan man ju disskutera hur bra den är, han är till hälften travare har jag för mig :p).
Bild på hur tunn i hullet Gerry var för inte alltför länge sedan och inte är så värst mkt bättre igår enligt mig..

Tar tillbaka de jag skrev tidigare, bilder kan förvränga en del…