Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 331 ggr
Thea
0

Behöver smakråd! *på tränsjakt*

Jag tänkte falla för frestelsen och köpa mig ett nytt träns till tanten. Inte något jättedyrt, utan budgeten ligger på runt 500.-.

Hästen ser ut så här: http://ridsport.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=a8f1c231-93b1-4440-912e-26f232084515

http://ridsport.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=678767ba-6e2c-47c7-a5aa-c301c073206f

Är väldigt sugen på detta: http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/stor/300305.jpg Jag tror tyvärr att färgen kommer att bli för röd och "skära" sig lite mot min hästs färg…vad tror ni?

Vad finns det för fler snygga träns att välja mellan inom budgeten 500.-? Länka gärna till bild om det finns.

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

reddie
0

skitsnyggt träns!!

jo
0

Kan bara hålla med SKITSNYGGT !!

Evelina
0

tycker att det tredje tränset var snyggastGlad

Thea
0

Ja, det är skitsnyggt! Frågan är bara om det är snyggt på hästen….?

//I

CBA
0

Jag gillar det tredje alternativet bäst….kanske för att jag hade ett väldigt snarlikt till min gamle, men sen tycker jag det är snyggt med ljust läder till mörka hästar. Det blir fina kontraster Glad

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Wanilj
0

håller med om att det är snyggt med kontraster…

gejsa
0

Glöm inte thea, att ta med tränset som jag ska pröva på Gejsa idag.

Thea
0

gejsa: Har inte hittat det……ska kolla i skuffen på bilen ikväll. Fot i munnnen Om det ligger i garaget får du vänta tills snön är borta för garaget är ej öppningsbart just nu….

//I

gejsa
0

Va fan! Du har väl inte slarvat bort det?

Thea
0

Nej, då! Det ligger….någonstans! *host* *harkel*

Är tämligen övertygad om att den ligger i skuffen på bilen….

//I

gejsa
0

Där kanske bettet ligger också då?

men håller med om att du är liiiite slarvig faktist.

Thea
0

gejsa: Lite??? Nu var du SNÄLL!!!

Nej, där jag tror att tränset ligger (är tämligen säker faktist!) finns det garanterat inget bett. Det har nog gått upp i rök. Eller så kommer det fram i sommar när/om vi städar sadelkammaren. Det är ändå för stort för thea så jag får ändå köpa ett nytt…

//I

Thea
0

Tycker det är dåligt med smakråd i tråden! *efterlyser*

//I

Wanilj
0

hmmm om du oroar dig för en röd brytning så finns det ju alltid träns i lite mer ljusnougat.. eller va  det nu heterFot i munnnen

undrar vad den smileisen betyder???

gejsa
0

jo, jag vet. Är alltid snäll. hi hi

gejsa
0

när kommer du förrsten?

Thea
0

Wanilj; Men då blir väl (?) kontrasten ännu större? Vill inte ha FÖR mycket kontrast…..Äh, jag får väl köpa tränset och lämna tillbaka det om det blir fult!

//I

Thea
0

gejsa: Ska du med ut och rida? Flört Jag kommer väl strax efter 5 som "vanligt"…

//I

gejsa
0

Jag har ju ett ljust träns som jag köpte till gobban för några år sedan. Som visade sig vara för stort på honom. Du kan ju prova det. så ser du hur färgen ser ut på henne.

Wanilj
0

jahaa.. du vill inte ha kontrast? trodde du var rädd för att det skulle skära sig?

Thea
0

gejsa: Om det är det jag tänker på blir det för ljust för henne (läs; min smak, för jag tror hon skiter i vilket….)

//I

gejsa
0

Ja, hon skiter säkerligen i vilket. Går inte bättre för det heller. *ler*

Men om det var så ljust som du var intresserad av så kan du ju se hur det ser ut bara.

Thea
0

Wanilj: Ja, jag var rädd att tränset skulle vara för rött för henne (det träns gejsa pratar om är kastanjfärgat och blir VÄLDIGT rött på thea, men var skitsnyggt på min fjorda). Vill inte heller ha någon jättekontrast, dvs ett jätteljust träns på en mörk häst…

//I

Wanilj
0

hmmm…ngt mittimellan då… jag ska in och beställa en tömkörningsgjord idag så jag ska se vad jag hittar för kul!!!

Thea
0

Wanilj: Berätta gärna! Flört

//I

Wanilj
0

hmmm.. jag hittade inget kul… ledsen… det var antingen mkt rött/ljust eller pullarnosgrimma.. jag har själv jättesvårt att hitta träns osv… Jag har två billiga 159 kronors träns samt ett Kieffer, som jag ällllskar!!! Svart med silverslinga i pannband och nosgrimman. samt tvådelat nackstycke.. MEN jag fick det billigare annars hade jag aldrig köpt det!!!!