Hjälp-Maskeradhoppning!
Hej,
Jag ska på en maskeradhoppning, jag vet inte riktigt vad jag ska klä ut mig till. Har ni några förslag? Jag har funderat lite på indian, men vad för färg kan man isåfall använda när jag ska måla på min ponny? Andra förslag mottages också tacksamt :) Förklara gärna hur ni gjort och visa bild! (Inte något som är för svårt då det är på torsdag det ska vara maskeradhoppning :P)
/Isabelle.
(PS: Samma fråga ligger ute på hästhoppning iFokus men tänkte lägga ut den här också för jag vill ha så många svar som möjligt:))
enhörning?
Mvh/Ellen<3

#1 Okej, jag ska kolla på vattenfärg :) Men jag tänkte först att vattenfärg kanske bara rinner av och inte går att få till bra - men det kanske fungerar och bara jag som har fått för mig att det rinner av osv:P? Men om jag ska vara indian-vad ska jag ha på mig-några tips?:)
#2 Några förslag om hur jag kan göra en enhörning? Vad ska jag & min ponny ha på sig? Hon är lite rädd om huvudet så vet inte om det skulle fungera ha ett horn i pannan.. Annars lät det som en rolig idé =)
#3 Sålänge färgen är tillräckligt koncentrerad och att du inte vräker på med vatten så tror jag att det kan funka.
Hmm, bruna/jordröda/beiga kläder är ju en klassiker, kanske något i läder. Flätor och fjädrar i håret både på dig och hästen, detaljer/smycken med träpärlor.. Kanske fläta ett band i tyg/mocka och ha runt hjälmen? Eller som pannband på hästen :)

#4 Tack för tipsen =) Jag ska se vad jag kan hitta ^^ Mamma har en gammal tröja med fransar på - det kanske kan passa och ha upptill? Vart kan man hitta och köpa fjädrar? :)

#6 Tack så mycket för dina svar :D !

Färgen som man brukar använda på hundar har jag för mig brukar innehålla karamellfärg + något annat (vinäger? eller var det citron?) som gjorde att den torkade fort. Kan sedan sprayas med airbrush (klipp ut mall i papper)och tvättas bort med vanligt schampo. Sök på "creative styling dogcoat" eller något sådant
Annars finns sk "renfärg" som man märker renar med. Giftfri, men sitter i ett tag..
kanske kan göra ett horn av papper som en stjärngosse strut fast mindre och ha lite tyg eller nåt i och sätta fast ett band i så att du kan knyta fast i tränset!
Mvh/Ellen<3

#9 Du kommer inte ihåg vad färgen hette som man brukar använda på hundar? Jag ska söka lite också! :) Tack för svaret!
#10 Ja, så kan man ju göra =) Tack för ditt svar =)