Sällskap?
Hej!
Jag har ett problem, mina hyresgästen ska flytta. En flyttade i helgen och den sista flyttar snart. Min häst kommer då bli själv och jag letar så mycket efter en till häst så min poppo inte ska bli själv men hittar inget. Jag vill inte ta på mig något i impuls i denna stress efter häst. För de är så de känns och de gör mig så sjukt stressad. Jag har även, funderat på om gubben min ska få somna in.
Han är 25 år och har dammallergi och bukandas. Han är min prins så jag gör allt för att han ska bli bra och de vill jag absolut inte egentligen!
Måste han ha sällskap från dag 1 när han blir själv? Kan jag köpa något annat djur, typ get? Han ska börja gå på lösdrift eftersom han är dammallergiker så ett djur som klarar av att vara ute..
Tips och förslag på vad jag ska göra uppskattas.
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/
om du bara ska ha till sällskap så såg jag nyss på shetlandsponnyifokus att det var någon som visste någon som försökte sälja en 1åring väldigt bråttom. Shettisar annars är ju inte så dyra att köpa, kostar ju dock nästan lika myckat att ha…
Finns det ingen annan som kan hyra in sig hos dig annars?
Man kan ju också låna t.ex. en shettis. Vill man ha någon att rida finns det mängder med varmblod som lånas ut eller skänkes bort.
Din häst borde inte lida av att vara ensam några dygn. Däremot finns det vissa hästar som inte ens kan vara ensamma i hagen i en minut ens. Är din häst en sådan typ blir det nog svårt. Annars (och för de flesta hästar) går det bra att ha dem ensamma några dagar.
Håller med ovanstående. Finns hästar både billigt och gratis om du bara vilö ha sällskap. Och kan din häst vara själv annars så är det ingen superpanik att hitta kompis :)
Hakuna matata!
Det finns ochså rehabhästar som ägarna vill ha på lösdrift ett tag för att de ska få återhämta sig :) Då kan du dessutom får en del betalt för sällskapshästen :) (tänker på hästar under utrednig o beordrad vila) Förra året hade jag en inhyrd rehabhäst/sällskapshäst. Riktigt smidigt. Jag visste hur länge hästen skulle vara hos mig. Samtidigt som jag fick lite pengar för omvårdnaden av hästen.
Ang. sällskaps djur till hästen: Skulle inte ha en get som sällskap. Otroligt charmiga djur men fruktansvärda rymmare oxå