Färg på läder utrustning till svartskäck?
Jag har ett jääätte problem ;)
Vilken färg på lädret tycker ni är snyggast till en svartskäck? Svart, brun, tabacco eller Newmarket?

Tabacco/new market. Snyggt på nästan alla 
Har en new market sadel till salu
(ingen reklam alls inte)
Svaaart! Med vitt foder eller sömmar ;).
jag har en svartskäck och brunt ger alldeles för hård kontrast, mörkbrunt fungerar men inte så snyggt som svart.
Jag har däremot problem med vilken färg på chabrak man ska ha osv. Han passar ju bara i svart!
New market är jätte fint på skäckar
Ja svart är ju snyggt till allt 
Men om jag skulle vara så djärv och prova en New market.. Åhh, svårt! 
Vad är det för sadel du har Memzo?
Har du något kort på din skäck i utrustning Arkan? Alltid kul att se 
Vilken färg är New market och Tabacco?
Medarbetare på westernridning.ifokus
Tabacco är lite "gulare" , new market lite rödare.. Ungefär så :)
TS: En wintec cc cair 500, 17.5" :)
Det är wintec cair jag kollat på :) Vet inte om 17,5" blir lite för stort för min rumpa, jag är en 36:a. Jag har normalt 16.5" Men jag har aldrig provat en wintec.. Får man fråga vad du har för storlek på rumpan? 

Använd photoshop (eller något annat bildredigeringsprogram). Klipp, klistra och se vad du gillar bäst:)
#7, har lite större, 38 ;) En av stalltjejerna här har 34, men hon trivs bra :)

Jag har 36 och har haft en wintec i 17,5 tyckte det passa mig bra.
hej jag vet en som säljer en wintec cair 17,5" den är bara använd 1gång den är tabacco/new market färgad.
Passar wintec cair sadlarna till de flesta hästar? Jag tänkte på att man kan byta bomvidd. Min häst är lite högre bak än fram så lite svängd rygg har han.
#12 Du kan mejla mig om du är intresserad av min ;) wimstblogg@hotmail.se
Det låter som att din häst liknar min. Jag tycker det är superpraktiskt när man kan byta bomvidden :) Men om du mejlar mig, kan jag länka till min annons? :)
#12 Det är långt ifrån bara bomvidden som avgör om sadeln passar eller ej. Så att den skulle passa dom flesta hästar för att man kan byta bomvidd är inte så troligt. Därremot så passar sadeln säkert många fler hästar iom att den går att justera.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#14 även om jag bara skrev om bomvidden, så vart det iaf så jag med tänkte :)
Jag har provat min sadel på 3 olika hästar, med 3 helt olika ryggar. Den låg bra på 2, den tredje hästen har SPIKrak rygg o ingen manke
TS: Min sadel är från 2010. Säljes med stigläder, guldiga byglar, 2 järn (vid o xvid) , smörj och överdrag.
Säljer den för 2000, exkl frakt vid snabb affär. Har avlivat min vän och vill bli av med alla grejer så fort som möjligt
Tabacco! :D
Bacon, svaret är bacon.