drömhästen-ingen dröm
som ni alla vet hade jag ju hittat min drömhäst, den var perfekt på alla vis!
idag var jag och skulle rida på den, å vi började skritta fram ute (tävlingar inne) ióch kom just fram till dresysrbanan, då han flippade ur totoalt! han hoppade oh slängde sig för fullt. i hopp om överlevnad slängde jag mig av i farten för att inte behöva ramla på den hårda isen.
om möjligt blev han ännu tokigare, han kastade sig runt, hoppade över (!) mig, knuffade mig in i snödrivor och stängsel… jag frsökte leda honom tillbaka till stallet (samma väg vi just ridit dit) men det var nästan omöjligt, han flög runt omkring mig å jag gled efter på halkiga skor, jag började nästan gråta, noll kontroll och en galen häst. efter säkert 30 min hade vi kommit tillbaka till stallet (ca 100meter), å jag tänkte för mig själv, NEJ TACK!
jag fattar inte, han är ju van tävling å allt, hur cool som helst, itne rädd för något? varför flippar han??
nu kan jag lika gärna ha kvar min egen tokboll, hon är ju iaf inte en som hoppar på en.. hon blir upprörd ibalnd, men har alltid koll på var jga är….
ursh vilken dag!

det kanske har hänt något precis vid dressyrbanan?

Stackars dig.
Men den rätta drömhästen finns där ute, ge inte upp.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Usch, vad tråkigt :(

Ja, du ser! Det är bra att pröva att rida hästen där den bor många ggr. Sedan ta hem den på prov minst en månad. Vilken tur för dig att du inte hann sälja din andra häst säger jag bara. Man vet vad man har, men man vet inte vad man får.
Vad sa ägaren då? När du berättade hur hästen var eller stod hon och såg på?
har bara messat oh sagt att han var helt knäpp idag, hon ringer väl säkert upp imrogon!

Låter som om du hade satt fel på bettet eller att något klämde eller så. Men hästen kanske är så där. Därför ska hon sälja den. Men varför var inte ägaren med när du provred? Jag skulle aldrig låta någon provrida utan att vara med. Oavsett om det blev flera ggr. Man vill ju gärna se hur det går också.
bara en liten tanke.. hästen har inte fått något att äta som den vanligtvis inte annars äter? Låter kanske knäppt men en gång i tiden skaffade jag en ponny på foder med två kompisar, och av någon anledning fick hon havre, vilket hon inte var van vid vilket resulterade i en alldeles speedad häst då jag kom till stallet första gången.. Hon var omöjlig att rida!
Suck.. man lär sig som tur är, av båda sina egna - och andras misstag! och fröken ponny visade sig vara en riktig trevlig men MYCKET bestämd och envis gammal dam
Mvh Tessan
Hmmm… det lät ju inte bra!!! Det kan vara ngt av ovanstående men just det att han "går på" dig är ett dåigt tecken. Det ska han inte göra oavsett om han är het eller ej.. Det kan vara just tävlingssituationen som är problemet och då man oftast inte tävlar i första taget när man fått hem hästen så kan hon alltid slingra sig om du vill häva köpet! JUst lynnesfel är jättesvårt att få rätt med!!
Lycka till!!
den har så vitt jag vet fått rätt mat. kanske har jag satt något lite annars, men borde han inte ha reagerat tidigare då? inte när vi ridit 10 min? det konstiga är det att han är tävlad jättemycket och ärsupersnäll, i och med att han är från samma stad så vet nästan alla vem han är, å alla har bara gott att säga? hon var bortrest oh jag erbjöd mig ta honom över helgen. jag ska prata med henne och en annnan tjej, min vän, som känner hästen, ikväll.
hoppas att det går bra! lycka till!!!

-Märkligt ems..
-men faktist så fick ju min ena häst ett super tokryck när en medryttare var och provred, jag som alltid sagt:Hon sticker aldrig!!

#12 Ja, vist hästen kan ju missförstå så det kan bli total fel.