Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1846 ggr
mariajalrup
0

Wintec allround 17,5 säljes

Säljer min Wintec allround sadel, ullstoppad och i mkt gott skick. Ej CAIR modellen. Säljes komplett med sadelgjord, stigläder, stigbyglar. Sadeln är vid, det vita koppjärnet sitter i och det medföljer två smalare järn också.

Säljer även ett nytt komplett träns av märket Källqvist Classic, nytt Kimberwickbett. (jaktstång, gummiklätt).

Pris 3000 kr för allt eller 2500 kr bara för sadeln (inkl sadelns tillbehör).

Sadeln finns i Skåne. Jag kan skicka den men då med fraktbolag med bussgods då köparen betalar frakten. Ring vid intresse 0768-505770. Mailvänner eller bildsamlare undanbedes.

trojlik
0

Vad är det för färg på sadeln? Vilket år är den inhandlad? Kan du lägga ut en bild på den? Har du kvitto kvar? :)

mariajalrup
0

Sadeln är svart, inhandlad begagnad för ca 1,5 år sedan så kvitto har jag inte på den. Den är ju numrerad och jag har faktiskt försökt att spåra vilken årsmodell det kan vara via min lokala ridsportbutik (som säljer nya Wintecsadlar) men det gick tydligen inte.

Jag skulle tro att den säkerligen är 5 år gammal, kanske mer men den är som sagt i väldigt fint skick. Vi har bara använt den vid inridning av vår nordis = ca 3 månader totalt. Du bor inte i våra trakter så att du kan komma och kika på den?

Jag har inte fotat den.