Ser ut som att det kan vara så, men det är jättesvårt att se på de filmerna. Du har inte möjlighet att filma i dagsljus, med longerlina så hästen håller farten? Att han hela tiden saktar ner, samt inte håller sig på en rund volt gör det betydligt svårare att se om han är halt eller inte.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Dagsljus är lite svårt när det blir mörkt så snabbt, tyvärr kan vi(jag) inte longera, den gången jag har försökt så snurrade han in sig i linan.
kissmekate.blogg.se
Du har ingen som kan hjälpa dig med longeringen då? För skulle du behöva ta hjälp av veterinär så kommer du troligtvis behöva longera honom för att veterinären ska se ordentligt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Grejjen är att han har aldrig blivit longerat med lina innan jag skulle pröva.
Förra gången en vetrinär skulle kolla så fick han gå lös, det var inga problem.
kissmekate.blogg.se
Okej, ja det är ju bra om det fungerar så hemma. Det gör det med största sannolikhet inte på klinik dock, om ni måste in för hältutredning någon gång. Så mitt tips är att lära dig longera och lära hästen att bli longerad. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Nä, det var på klinik han fick springa löst 
Vetrinären frågade om jag ville ha med eller utan lina. Sköterskan hade då redan hämtat en lina för hon tyckte han såg så vild ut
kissmekate.blogg.se
Rådfråga en veterinär istället som kan hjälpa dig med en hältutreding. Du kommer med största sannolikhet inte få något korrekt svar här utan hästen behöver tas till en veterinär för en ordentlig diagnos.

Jag ville bara veta om han såg halt ut, spec nu på sista filmen. Inget annat
kissmekate.blogg.se