Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 903 ggr
Cola&Bacardi
0

Nu är det snö!

Jippie, nu är finns det äntligen snö på backen (åtminstonde här i Kalix)

Vad brukar ni göra på vintern med era hästar? Kom med lite roliga tips! Flört

Mvh Linnea.

Mvh Linnea 

Fridaaaa
0

Inte här i Blekinge ^^, Ganska skönt!
Här skiner solen och det ligger på nollan hehe Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

enmanik
0

Ingen snö här heller, tycker det är fruktansvärt skönt. Visst att det är mysigt med snö och så men betydligt mycket lättare utan. Slippa broddar, styltor och allt halkande! :P

WornOut
0

Tolka såklart! Och så dra nytta av alla grenar över stigarna i skogen som tygnts ner av snön så man kan hoppa över dom :D

Behöver ju dock vara en del snö för båda dessa aktiviteter.. Lite liiiite snö än:P

niare
0

ingen snö här heller (mönsterås . kalmar län) men bara några mil härifrån var det snöstorm nästan. men här är det klarblå himmel och +5

Fridaaaa
0

Här snöade det pyttelite idag men inget som lade sig ^^

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JessieS
0

Vi kör rissla och tolkar mycket under vintern. :) Vi brukar även plumsa i djupsnön. Det är jättebra motion och hästarna brukar tycka att det är roligt att trava och galoppera runt i snön.

WornOut
0

#6 Vill inte vara någon glädjedödare (och vi gör samma sak;)) .. Men glöm inte av risken för senskador mm i djupsnön!

JessieS
0

#7 Vi rider bara i pudersnö, eller vad man ska kalla det. :) Så det blir inget motstånd i själva lyftet.

Idrus
0

Här är det heller ingen snö och jag bor i norra dalarna. Vi har haft plusgrader i december, har aldrig hänt när jag har levt vad jag vet! Tycker bara det är positivt med snö, blir ljusare ute och man får rida över lindor osv. Jag har "redan" broddar på min häst, för även om de inte är snö är det otroligt halt ute! Glad

Besök gärna min blogg.

WinterPrince
0

Här har det kommit snö nu! (Norra Kronoberg, Småland)

Funderar på att tolka med min kille i Vinter. Han är ju inkörd nu och drar däck och harv. Då ska han väl kunna dra mig på ett par skidor också… Vi får se vad jag vågar…

niare
0

idag kom de lite snö med de mesta e borta redan :P

vi brukar tolka, har även renoverat en liten släde, annars rider vi långturer och stannar för varm choklad och grillad korv.

brukar med rida barbacka i snön de är mysigt är de pudersnö kan de bli nån härlig galopp på ett fält, men rider absolut inte så mkt i snö, förra året rymde hästarna och tror vi gick över 5 stora fält när vi letade efter dom, snön gick då över knäna på oss, aldrig haft sån träningsvärk i hela mitt liv XD

Idrus
0

#10 Klart du vågar, jättekul! :) Det ska väl inte vara några problem, många hästar som tolkar som inte ens är inkörda :)

Besök gärna min blogg.

WornOut
0

Igår var det premiär! :) Första tolkningen för i år! Körde med miniskidor :)
Tips om ni bara har miniskidor tillgängliga och det är ojämt underlag: Bind skidorna runt smalbenen och åk på knä! Funkar superbra:D

Mantissa
0

Här blir det nästan bara slädkörning på vintern. Men får vänta tills det är snövallar så att man inte glider ner i diket, och där är vi inte ännu.

Kanske ska prova tolka också i år. Gjorde det med bocken och en pulka förra året, men är vi två så kan man ju prova med stordjuren också:)

Ridning blir det nästan ingenting. Tråkigt och lite läskigt att bara rida längs med vägen. Timmerbilarna kör ju så jäkla fort. Och i skogen blir det i stort sätt oframkomligt.