Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2823 ggr
examynia
0

julpynt i stallet?:-P

tänkte bara höra för skojs skull om de är nån som julpyntar i stallet å hur många som gör deTungan ute

vad pyntar ni med i såfall?

brukar era hästar få något extra gott på julafton? i såfall vad? Tungan ute

kaka1234567
0

Ja ska pynta idag eller imorgon. NU är de en hö binge ivägen för min box så jag kan ej pynta på de sättet jag vill. Men de blir väll på dörren.

Ja min häst ska få runda knäcke bröd med rivna morötter päron jordgubbar,bananer äpple och så får han också lusarn havre och kraften han brukar få de är jätte gått. Och samma sak blirt på nyår =)

Och så brukar jag köpa en julklapp tänkte köpa ett BoT ett flecee till lill skiten =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Aribigga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag pyntade igår :) Jag är livrädd för att han ska få tag på något så jag har rejäla säkerhetsavstånd till glittret ;)

James får juläpplen och päron :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Elshira
0

I år kommer jag nog faktiskt inte orka julpynta varesig inne eller ute… Har för mycket i skolan att göra.

Men annars brukar vi hänga julkransar på stalldörrarna, halmhjärtan i de fönster som itne går till boxarna. På alla pelare mellan boxarna hänger vi granruskor med en pingla i varje, och däremellan glitter :)

Hakuna matata!

Lorita
0

På Lucia får mina pepparkaka Skäms det är kvar sen barnen var små Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

niare
0

vi brukar ge morötter, knäckebröd och äpplen på juldagsmorgonen, vi pyntar varje år med granris,glitter och kulor samt runda knäckebröd ^^ men iår har jag ingen häst så kommer inte pynta.

niare
0

slänger upp en till bild

Gronstedt
0

Förra året frågade jag min häst om hon ville ha en ny nosgrimma, men hon sade att hon var nöjd med en säck morötter …

examynia
0

hehe verkar om att en del julåyntar iaf..:P vet imte om jag komemr göra de.. men vi får väl se.. kanske nån annan istallet som gör:P men massa morötter å äpplen å knäckebröd får min häst iaf på juaftonsmorgonen så inte stalltomten blir arg:P hästarna ska ha lite extra på julen enligt dom:-P hehe

Papaya
0

Vi pyntade i måndags, med granris, stora kottar och glitter, och en ljusstake i sadelkammaren. Hästarna står sällan i stallet, så det är mest för att det ska vara mysigt för våran del. ^^

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

AusaBausa
0

förr julpyntade vi alltid stallet när jag var i skötarstall m mina stallkompisar men nu när man har eget stall så är det ej lika kul! Gjort det ngn gång men ej iår…töjjar ej ;-)

annars glitter, julkulor, runda knäckebröd, ljusslingor etc

snailmilla
2

Här pyntas alla boxar med kulor, glitter, pärlor och gran, men så att hästarna inte kan komma åt det. Stora knäckebröd hänger i taket, vi har en julgran med halm och klappar runt samt en liten gris. =)

I sadelkammaren har vi fri tillgång till alkoholfri glögg, pepparkakor och skumtomtar. Så måånga fikaraster blir det under de kalla dagarna

Vi pyntar även vid påsk, midsommar, halloween!! =)

Tog denna bild idag

jackiejohn
0

I år har det blivit dåligt med pyntandet! Endast en ljusstake i fönstret närmast dörren…

Förra året tog jag in en liten gran och pynta samt pynta boxarna med lite granris, kottar och platskulor + att jag hade en röd stjärna i ett annat fönster….

Mina bäbisar får morötter, äpple ev. en pepparkaka eller knäckebröd varierar men någon gosak får dom allt Flört

casandra
0

Brukar pynta med granris runt alla boxar, som hästarna oftast äter upp ganska snabbt ;) Har någon stjärna i något fönster också och brukar hänga upp stora knäckebröd som dom får äta upp på julafton tillsammans med lite annat gott.

Ena pållen får alltid en liten påse med polkagrisar varje jul, han älskar det. (Han får givetvis inte en hel påse på en gång utan köper en påse varje år och så får han några stycken lite då och då.)

niare
0

jag brukar ha lite tjära på granriset så rör inte mina det :)