Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 4073 ggr
Mollie2
0

Frihetsdressyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon mer än jag som rider frihetsdressyr?

Jag rider även western dressyr och hoppning på min New Forest.

Mantissa
1

Vad duktiga ni ser ut att vara! Får man tävla utan utrustning? Har för mig det står i TS att man måste ha bett, men sadel vet jag inte..

Tycker för övrigt att det är snett att bestämma vad för utrustning man måste ha, det tycker jag inte någon förening har med att göra. Bestäm istället en gräns för vad man får ha, och inte vad man inte får vara utan. Kan du göra de saker som krävs i den diciplin och nivå du vill tävla på utan utrustning så bör ju detta premieras då det tyder på ett bättre hästmannaskap.

Själv är jag låångt ifrån den nivån, men jag har ganska nyligen tagit upp ridningen igen och har förutom en del rostighet och dåliga vanor även en del inre hinder att komma över:P

kaka1234567
0

intresangt =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Cola&Bacardi
0

Skickligt :)

Mvh Linnea 

WornOut
0

Kan du inte slänga in en film när du rider :) Roligare att se!

Cola&Bacardi
0

#4 Ja, gör det snälla Glad

Mvh Linnea 

Mollie2
0

Jag försökte ladda upp ett filmklipp som jag har på datorn från i våras, men det gick inte… Vrf? :/

Tack för alla positiva kommentarer! Sånt peppar en till att fortsätta hålla på Skrattande

Fridaaaa
0

#6  du måste ladda upp det på t.ex youtube först:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mantissa
0

Om du inte vill att alla ska kunna se klippet så kan du fylla i att endast de med direktlänk kan se det och ge ut den här eller via pm

examynia
0

snyggt:P om man ändå kunde göra så.. kanske vore nåt att träna på:P

är grymt imponerad iaf=)

Cola&Bacardi
0

Super impad!

Mvh Linnea 

Mollie2
0

Tackar tackar! Glad

Videon är ifrån i våras eller tidig sommar, då jag inte hade ridit honom på ca ett halvår. Började precis rida onom igen efter 1 års uppehåll. Insåg att jag inte klarar mig utan honom…

Neiah
0

Jag har börjat rida lite i halsring & första gången jag testade det på ena hästen hoppade vi faktiskt lite små skutt ^^

Fridaaaa
0

Några tips hur man börjar träna sånt här? :D

Neiah
0

#14 Jag började på marken & testade lite, la in ett komando för halt ''hoo'' & två ''klick'' för skritt. Sedan red jag både med halsring & träns samtidigt, ville jag svänga höger gjorde jag det med både ringen & tränset för att dom ska förstå vad man vill ^^

Fridaaaa
0

#15 Okej tack för tipsen :D

Cola&Bacardi
0

#15 Vad menar du med "klick"?

Mvh Linnea 

Neiah
0

#17 Ljud med munnen, inte smackning utan det andra ^^

Cola&Bacardi
0

#18 Aha! Då fattar jag. Glad

Mvh Linnea 

Mollie2
0

Det är lättare att börja träna sånt här med westernhästar, då de redan kan de flesta kommandon, så som neckreining (att man lgger tygeln mot halsen för att de ska flytta sig). Men det går självklart att börja träna det med vilken häst som helst! Kontaken är magisk Guld i mun

Alex
1

Härligt att kunna rida sin häst på det sättet! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst