Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: tävlingar
Läst 358 ggr
tessa
0

Vår allra första tävling avverkad!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vill bara glatt berätta att yrla och jag i helgen gjorde vår allra första tävling tillsammans. ingen av oss har någonsin tävlat tidigare.. så vi tog det lugnt på denna för oss främmande mark genom att hoppa en "Pay and Ride" tävling på vår klubb, i höjderna 50 och 60 cm Clear round.

Vi fick ruskigt bråttom efter banbyggandet, till framridningen, då första klassen - vår klass startade direkt och vi var nummer 4. Men 50 cm är egentligen inget för Yrlas ben, så det gick bra ändå - gällde bara att behålla lugnet och hålla nerverna i styr. Bara och bara… =)

Startflaggan var först väldigt läskig men på andra försöket tog vi oss förbi och vi gick felfritt runt båda gångerna - och jag är såååå stolt över min gumma! Bl.a fanns där på banan helt nymålat, blänkade vit-svart hinder som många ekipage stannade på, men vi kikade på hindret innan start och Yrla, min bästa tjej fixade biffen! Såå glad.. Vi har ju hoppat så lite ändå, och ändå var gumman så lugn och redig! Den 17 maj blir det kanske tävling igen, här med ev. omhoppning och "grejjer", jisses - pang på rödbetan bara! ;D Har ju trots allt aldrig tävlat tidigare, men någon gång ska ju som sagt vara den första, och den gången har vi avverkat nu…! =)

Mvh en glad Tessan

tessa
0

Så här glada var vi efter första ritten:

tessa
0

En blev två:

tessa
0

Lika vacker på stallplan:

Ps. Jag är medveten om att nosgrimman råkat hamna fel just för stunden =) Ds.

__iE
0

Grattis, vad kul att det gick så bra på er första tävling :D

MiaMaria
0

Va kul!! Stort grattis!!

Snuttan2
0

Vad söta ni är :) Hon hade inte kunnat kliva över bomarna bara ;)

tessa
0

#4: Tack! =)

Helt appropå. Snacka om kontrast, - ena dagen nervös och pirrig tävling med mkt runtomkring, andra dagen en skön och urmysig skogstur med stallkompisen och hennes pålle:

tessa
0

Tack MiaMaria och Snuttan! =)

Visst är det barnsligt lågt, Yrlan skuttar ju över men å andra sidan var det lite av tanken - att jag skulle slippa behöva tänka så mycket på själva hindren och dess höjd och försöka koncentrera mig på allt annat - utan att vara nervös över att inte komma över =)

wewwa
0

Vad kul, Grattis… : )

tessa
0

#9: Tack =)

Eftersom jag ändå sitter och pular med Yrlas hemsida, här är en filmsnutt från hoppträningen igår

reddie
0

Grattis tessa, och yrla förstås! Första tävlingen är alltid pirrigast, nu är det bara att köra på…
Jag tycker att det är bra att du börjar på låga höjder då ni, som du säger, inte har hoppat alltför mkt. Bara dumt att gå in för höjt och kanske riva och vägra och sänka både hennes och ditt självförtroende.
Lycka till i fortsättningen

Anna
0

Åååh gratulerar! =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mangis
0

Grattis! Nu är det är bara till att ladda och komma på ridtravarföreningens tävling i juni…:-)

Nicey_och_Smulan
0

Vad roligt! Jag är glad för eran skull. Roligt att se på filmen från hoppträningen oxå! Skoj när det är en plats som man känne igen hehe…

Murre_Uddiz
0

Vad kul! =D Jättefina e ni tillsammans =)

gejsa
0

Vad kul att det gick bra. Grattis! Men jag tror att det mest var du som var glad när man tittar på dom första två bilderna. Hon har ju öronen bakåt. haha

E_hjo
0

Grattis  =D

Lisa_
0

Grattis så kul!!!kommer tyvärr inte ihåg min första tävling bara…

Cydonia
0

Vad skoj att det gick bra! Lycka till i framtiden! :D

tessa
0

Tack allihopa för era kommentarer och inlägg! =)

#13: Det vore något dett minsann, synd bara att pållan är så svårlastad..

#14: Ja, det är ingen dum hemmaplan vi har.. - Nu ska ju ridanläggningen byggas om också för ett antal mille, yay! =)

#16: haha jag brukar kalla henne för Asterix, eftersom hennes öron ofta ser ut som Asterix vingar på huvudet ;) Men sedan har hon ett "rikt öronspel" så jag hoppas i alla fall inte att hon alltid är sur, när öronen går bakåt.. =)

Between
0

Grattis jättekul! Skrattande får man rosett på "Pay and Ride"?

tessa
0

dubbelpost

tessa
0

Tack! Japp, på de pay and ride jag varit på, så är alla klasser Clear round, och då får man rosett om man går felfritt…