Bästa hästgymnasiet?
Hej, villket gymnasium tycker ni är bäst och varför? Något som har både inriktning på hästar samt att man kan utbilda sig till veterinär.. Vet inte villken grupp, någon Medarbetare får väl ändra om det inte stämmer..
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Vretagymnasiet är superbra!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Svårt med hästgymn. + veterinär.. Natur måste du ju läsa då.
Vretagymnasiet har hästinriktning mot natur. Du läser inga hästkurser tredje året, annars lika mycket häst som ett vanligt hästgymnasie!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
# 2 Jo jag vet :/ # 3 Bara det att jag bor i Gävleborg.. :S
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
Inackorderingslägenheter ;) Om du har specifika krav så får man nog vara beredd på att flytta en bit…
#5 Jo men det är väldigt långt och har ju familj, vänner och sånt här. Finns det inget liknande vrenta i Stockholm eller lite närmare än Linköping iaf?
I min klass är vi bara 2st som pendlar, resten har flyttat dit. Ett antal från stockholm, värmland, sörmland osv. Åker hem nån helg eller två i månaden :)
#5 Jo men det är väldigt långt och har ju familj, vänner och sånt här. Finns det inget liknande vrenta i Stockholm eller lite närmare än Linköping iaf?

Jag gick på strömsholm och trivdes super men för att få behörighet till vetrinär så måste du nog gå natur, flyinge har häst+natur om jag inte minns fel.
Att bo på internat är skitkul, man får en massa nya kompisar och det var nog den roligaste perioden i mitt liv:)
Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se
Det är som sagt värt att flytta en bit om utbildningen är bra, gick på Grans Naturbruks i Piteå och hade flera som flyttat långt för att gå där. Är jätte bra sammanhållning och man får många nya vänner, familjen kan man ju åka och hälsa på på helgerna om man vill, och loven såklart :) Är såklart jobbigt, hemlängtan är ofta svår, men helt klart värt det i slutändan!