Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 933 ggr
lovisa.
0

Longering

Hur ofta longerar du din häst?

E_hjo
0

Typ… En gång, två i månaden kanske.  =)

Between
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har aldrig gjort det, men kmr göra det när hon är frisk ca 2ggr i månaden longering lr tömkörning

PonnyAnnie
0

Tickle är ju inte frisk nu men innan när han var frisk så blev det kanske en gång i månaden:)

sandi
0

En gång i månaden ungefär.

me_minie
0

2-3gånger veckan.. enda motionen lillan kan få förutom promenader då hon inte är inriden

Anna
0

Ca 1 gång i månaden, ibland 2.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Peppe
0

longerar aldrig, tömkör istället.  går lite i perioder men denna veckan har det blivit 2 ggr, + kursen förra helgen. annars är det väl 1-2 ggr i månaden

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

reddie
0

tömkör oftast. Longerar kanske 1 gång var tredje månad.

Jill_Niss
0

Jag gör det inte så ofta :/ Gjorde det mer förr, äöven fast det är bra träning (:

gejsa
0

Jag gör det ibland. Många ggr för att värma upp Gobban eller Fille innan jag rider. Då kan jag börja rida på en gång. Så kan dom få bralla lite om dom vill också innan jag rider.

Ibland löslongerar jag även dom i rundeln och ibland på ridbanan.

Lorita
0

Oj, oj, oj vilken fråga, det beror ju helt på var i utbildningen jag står, just nu så är det mycket logering varannan dag både på Athena och Ametist. Jag sysslar visserligen med olika steg i utbildningen och just nu så behövs logeringen för båda, sen kan det ta lång tid till nästa period.

Kiara är mamma ledig just nu, men kommer att sättas igång snart och då blir det logering varannan dag för henne med. Men där kommer jag ganska snart gå över till tömköring, olika mål olika tid olika hästar, ja det är så det är.

Löshoppar det gör jag under sommaren en gång i veckan, var dom än är i utbildningen det tycker dom ju är roligt och nyttigt är det också.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

MiaMaria
0

Aldrig med Jätten o Gali. Lady innan ridning, iaf just nu