Hagar i regn
Hur ser era hagar ut nu efter en lång regnig höst?
Lerigt eller har ni dränerat?
Ser tyvärr rätt leriga ut. Men de har vissa delar av hagen som är bättre än andra. delar av hagen går på stenhällar och de är inte så leriga.
Men hästarna är inte leriga högre upp än till hoven slutar, typ kronranden. Det ser inte jag som något större problem. Det fryser snart på så är hagarna hårda igen.
Vid in/utgång är det lerigt när det regnat mycke (hela dagen eller lite flera dagar), det blir alltid mer eller mindre på hösten beroende på hur regnet kommer. Dock blir det aldrig djupare än att hästanra knappt blir skitiga på den "pälsbeklädda" delen av benen, men lite lerstänk förekommer givetvis :P
Vi har inte dränerat, jag har funderat på det, men då det ändå blir relativt lite, och bara i en liten del av hagen så har jag inte tyckt det är värt kostnaden.
Hakuna matata!

Här är det redan tjälat och snö. Tyvärr regnar det idag så det riskerar bli glansis :(
Annars brukar det vara torrt i mina hagar för vi har sandjord. Men precis vid in och utsläpp så blir det lite upptrampat voch lerigt.
Vi har knappt haft något regn denna hösten här. Annars brukar hagarna bli riktigt leriga, eller ja, grindöppningarna och så.
#5 Kul bild!
Våra hästar är inte snälla mot vår hund. de jagar henne med öppen mun för att bitas.