Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 906 ggr
MiaMaria
0

De va någon...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…som ville se hur Jätten ser ut naken. Jag har ju skrivit att han har en lite udda kroppsform och då va de någon som ville se. Tog den här bilden idag, tyvärr fick inte hela hästen plats, hade ingen hjälp så fick ta i stallet. Han står bakom sig tyvärr på bilden. Men ni ser ju iaf varför jag passar bra på honom trots hans mankhöjd, han har ju sååå stor manke och låg rygg. Men ni har en bild iaf.

steffy
0

är inte ryggen/manken lite udda? eller är det bara jag som talar i nattmösan

fridak
0

oj. det var skillnad det, "går" det att rida barbacka på honom?

MiaMaria
0

Jo han är lite udda exteriört. Japp har ridit barbacka på honom, går utmärkt, sitter rätt långt bak pga bogarna så hade ingen kontakt med manken som tur va. Iofs skrittade jag bara.

bubbelbubbel
0

oj, det var verkligen udda !

Snuttan2
0

Oj, det var en markerad manke! Med den svanken och lansmärket förstår jag om det är mkt häst att rida plus att han är stor! Vet du om han var född med så låg rygg eller om han blivit det pga ngn olycka eller så?

MiaMaria
0

Nä han är född med låg rygg. enligt en equiterapeft ägaren haft ute skulle han mer eller mindre vara omöjlig att rida på då han har sånt mellanrum mellan länden och korset eller hur jag ska förklara, en normal häst har max 1 cm däremellan men han har närmare 10 cm…

MiaMaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom på att jag kan ju visa en bild på ungefär där han inte "sitter ihop"

MiaMaria
0

Äsch blev missvisande så jag nu när resultatet blev klart, skjut de röda området lite framåt så blir de bättre

Snuttan2
0

har han ett mellanrumm mellan kotorna eller i själva uppbygnaden menade hon?

Vad är det för stam på honom föresten?

gejsa
0

Ja, du det var verkligen en hög manke. Och jag som tycker att Gobban har hög manke. Hittar ni verkligen en sadel som passar honom?

reddie
0

oj då!

MiaMaria
0

Snuttan - Jo han har tydligen ett mellanrum i kotorna som jag förstod det. Normala hästar har ju även det men då bara max 1 cm som hänger ihop med muskler och ligament men han har ju så extremt mkt. Han är efter Cadiac - Bernstein

Gejsa -Jo då, en måttbeställd Passier med cutback och x-vid bom som är extra uppstoppad baktill fungerar, men dyrt…

Faxlin
0

Tur det inte är min häst. I mitt granskap skulle de anse att han är undernärd. Man får inte se annorlunda ut här omkring.
Men jag förstår att sadeln inte blir billig till honom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MiaMaria
0

Undernärd? Nä det är han inte men många som skulle se hans manke skulle nog tycka de om dom inte kan speciellt mkt om hästar. Han är ovanligt runt o fin nu, lite svår att hålla i hull i vanliga fall men nu är han riktigt fin. Varför skulle dom se honom så hos dig?

Faxlin
0

#14: Nej jag tyckte inte heller han såg undernärd ut. Bara ville påpeka det så att du inte tror att jag tyckte det :-)
Här hos mig hade jag ett sto förrut med en skada i bak som gjorde att hon var väldigt spetsig i baken. Detta var då en undernärd häst enligt de "hästexperter" som bor i min by.
Så en manke så markerad som din häst hade nog också fått den stämpeln.
Här gäller det att köra med hästar som ser ut som alla andra annars blir det jobbigt.
Fast det är klart, jag lärde ju känna djurskyddsinspektörerna i alla fall. ;-)
Och veterinären också som fick undersöka henne för att bevisa. Saknar den damen än i dag, men jag orkade inte bråka med grannarna för att få dem att förstå. Så tyvärr har jag henne inte kvar.

Audiatur et altera pars

MiaMaria
0

Ja förstod att det va åt de hållet de låg, tråkigt med sånt folk ikring sig!! Och tråkigt att du inte orkade ha kvar henne, när de va grannarnas okunskap som gjorde de.

Yessica
0

ÅsaF - Det är ju då man ska orka hålla emot.. speciellt när man vet att det inte är något fel på hästen diekt. =)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Faxlin
0

#17: Ja jag vet det. Men jag orkade inte psykiskt. har varit så mycket annat som tärt på mig också så detta blev liksom för mycket.

Audiatur et altera pars