Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 957 ggr
LinneaG
0

Svansar

Hur tycker du att en 'fin' svans ser ut?

Hur ser svansen ut på din häst?

Hur gör du för att hålla svansen fin?

CBA
0

Jag personligen tycker att en naturlig svans är finast…den ska alltså inte vara klippt vid svansroten eller tvärt avklippt nedtill.

Den enda gången jag kan köpa att svansen är avklippt nertill är om hästen har tunn svans för då ser den tjockare ut om man klipper den…men inte för högt upp.

Till tävling tycker jag att svansar som varit flätade är fint…

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Linda
0

-Jag vill gärna ha den inflätad inbakat uppe till tävling, avklippt ner till..strax ovan kotorna.

-Tycker att det ser mest välskött ut.

-Nytvättade, välborstade ska de oxå få vara.

MVH Linda

Ps Linnea din häst har ju iaf sveriges vackraste svans, tjock, lockig..

Sessan
0

En fin svans i mina ögon är lång tjock och inte tovig.

Min finnhästs svans blir lätt tovig, den liksom krullar ihop sig i "korvar" om ni vet vad jag menar. Det tar evigheter att få ur.

Isisen däremot har en fin tjock svans, inga tovor utan den ser kammad ut fast den inte är det.

Jag sköter de ganska dåligt kan jag erkänna. De brukar få sig en borst varje gång jag ryktar men ibland brukar jag kamma dem extra vilket kan ta upp till en timme om man vill få finnens svans utredd.

Lunascape
0

En fin svans är ren och välskött och rakt avklippt nertill (eventuellt ansad vid svansroten). Jag brukar tvätta min hästs svans regelbundet och sprutar på man- och svansbalsam ca var 14:e dag, samt borstar ur den varje dag så att den aldrig tovar ihop sig.

emsems
0

åh silver har en perfekt svans. ska fota den imorgon och lägga in!

den är helt vit. helt raka strån, och klippt just vid kotorna. narutlig upptill.

Faxlin
0

Min dams svans tovar ihop sig hela tiden. Fem minuter efter att jag borstat ur den har hon tovor igen. Hopplös dam det där. hihi
Måste nog klippa svansen lite nu i alla fall för hon börjar stå på den. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Evelina
0

personligen gillar jag långa tjocka med lite lockar i:) haha som sotas gulliga ponnysvans:D man kan borsta med vilka borstar som helst utan att kröka ett hårstrå på den:P så stark e den… en häst i vårat stall ahr så lång svans att hon kliver på den ibland:S

Eve
0

Lykkas svans är för mig typ perfekt :).. Den är tjock, men inte tovig, och så är den vågig :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Eve
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Där ser man liite

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

nalleballe86
0

Jag gillar svansen på min häst, den är tjock och lockig och det bästa av allt är att den inte tovar sig särkilt mycket. Såhär ser den ut.

lisette
0

en fin svans är inte klippt vid svansroten. går ner till kotorna eller halvägs på hasen. den är tjock och gärna lite lockig..

lisette
0

så som #10 bilden ser ut, det är en fin svans!

nalleballe86
0

Tack vad glad jag blev! Jag gillar även svansen på våran andra häst… såhär ser den ut.

nalleballe86
0

Det är inte skit i svansen,,, på #13. Hon har en brun slinga i svansen.

lisette
0

jag gillade nog # 10 bättre! ;)

Sungria
0

Sungria har världens bästa svans enligt mig :) Otroligt tjock och vågig. Tar väldigt lång tid att borsta igenom :D

E_hjo
0

jag tycket att en klippt svans är finast =)

LinneaG
0

#10 - ja gillar också lockiga svansar..

HH
0

Jag gillar naturliga men välvårdade svansar.

Min New Forest har jättfin svans tycker jag! Den är vit (fast inte för tillfället..) och lång, och lagom tjock, och lockig.

Jag klipper svansen uppe vid roten när det blir för långt, för jag tycker det är så fint när man ser hur han håller svansen bär han rids Skrattande

Kiara
0

Här är flätan som Ametist hade i svansen på riksFlört

Kiara
0

#19 kliper, det gör jag på min New Forest med men nu låter jag det växa ut för hon ska säljas och nya ägaren ska få bestämma…har inte varit så snyggt i vinterGenerad

emsems
0

nu har jag fotat silvers svans. bifogar bild, hoppas det syns bra! den är iaf perfekt!

LinneaG
0

#22 - vilken rak svans! Ser nästan ut som om du skulle
ha plattat den=)

mal.we
0

Jag tycker att svansen ska vara klippt strax ovanför kotorna. det är finast… :)