Faster Anna är barnvakt =)

Naaaaww :D
oj så liten och söt man kan va :)

Sötis!! Hoppas natten blir lugn.

Hihi….tack….ja, jag tycker oxå han e för söt =)
Ja, jag hoppas oxå att natten blir lugn…. =)

…

Oj vad söt han är. Men är mamma borta hela natten med? Kan hon lämna honom så länge?

#7 Hehe =) Tack… ja mamman är borta hela natten…det kommer nog gå jättebra. Hon ammar oftast bara på natten så han är van vid välling.

Men om han vaknar på natten då? kan han nöja sig med välling då? Skulle aldrig våga ha en sådan liten en hel natt. Du lär nog inte få sova en blund. Hehe

#9 Hehe…om…eller snarare när han vaknar på natten så får han välling. han nöjer sig med välling…det är ju det han äter hela dagen. Såklart att jag är lite lite nervös…skräm mig inte nu…men jag vet att det kommer gå jättebra!
….det jobbiga är att han fortfarande sover…han har ingen pyjamas eller ny blöja på sig…..hehe men jag vill inte väcka honom, så jag tänkte krypa till kojs strax så får han väl gasta o väcka mej sen när han inte är nöjd längre….hehe

Men är man så där liten ska man väl väcka dom och byta blöjor ändå. Kan ju bli för blött i baken ju.
Jo, dom kan skrika högt också. Vääääldigt högt. Och gör du inte så som jag skrev så lovar jag dig att han vaknar så fort du lagt huvudet på kudden. hahaha

Ingen aning om man ska väcka dem ändå…han gnyr lite granna nu, ska nog passa på att väcka honom o göra iordning honom för natten =)
Haha…..jo barnskrik kan ju va ganska höööööga….. han kommer ju säkert väcka mej i natt för att vilja ha mat.

Jo, är dom så där små så borden man nog det. Finns inte lisette här som kan svara eller någon annan som har fått barn nyss?

Låt honom sova. Du kan byta på honom när han vaknar i stället.

Jaha, trodde bombis att man skulle väcka dom om dom sov för länge. Men jag tror att han vaknat nu. Hon försvann ju. *ler*

Är man barnvakt till en sådan liten kan det vara dumt att chansa ;) Hon har ju ingen mammamat att muta med om det skulle behövas. Amningen är ju inte bara maten, det är mycket att vara nära och känna mammas doft också. Men det går säkert bra!
Jag har aldrig väckt mina, de har följt sin egen klocka eller vad man skall kalla det. Mat och sömn efter behov :)

Nej, jag vet inte. Fick ju min dotter när hon var 4 månader så….
Men jag vet att man gjorde så. Men det kanske var förr. Jag är ju så gammal. *ler* Då var det bestämda tider på allting.

Javisst, mat var fjärde timme och sånt. Det har min mamma också sagt att det var så när jag var liten. På det viset är det nog lättare att vara förälder nu, tänk vad mycket som var styrt av andra förr. Mamma berättade att jag fick ligga och skrika tills tiden var inne för mat, fy vad hemskt!

Hi, hi ja, det vet jag. Att förr sa man att skrika har ingen mått dåligt av.

Hihi nu e jag tillbaka….en randig Simon ligger här brevid mig och smågrymtar och skrattar….(hans pyjamas är randig)
Sorry Annette…jag hann inte lyda ditt råd…Jag tog upp honom ifrån babyliften eller vad nu heter och då vaknade han….fick välling och ny blöja o pyjamas…han va hungrig han…..har ju sovit som en stock….hihi
Men jag håller med dig att de små ska få fälja sin egna klocka…men att ge mat var fjärde timma är ju ett bra "snöre" att hålla sig till… =)

Vad bra att det går bra. Nu ska jag själv gå och nanna. Lycka till i natt. Hoppas du själv får sova.

#21 Tack så mycket. Ska stänga av och försöka somna… sov så gott =)

Det går säkert bra :)

Natten gick bara bra. han är så lugn och snäll. Han började gny vid 6-7-tiden……(inte ens innan det) och då var det frukost som gällde. Sen så gjorde jag iordning honom och sen mig och så körde jag hem honom.
Min säng luktar fortfarande lite bebis…saknar honom….

#24# Vilken tur att han var en snäll liten baby. *ler*