Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 698 ggr
lisette
0

när jag blivit rik...

då ska jag…

- åka utomlands i två månader.

- ha byggarbetare som jobbar med huset/tillbyggnad av huset så allt är klart när jag kommer hem.

- riva hela garaget/stallet och bygga om helt nytt garage och stall.

- sätta staket runt hela tomten så hundarna inte kan sticka

- göra om staketet till hagen

- gräva en kräftdamm till min sambo

- flytta hela "jordhög" till ett varmt ställe

gejsa
0

Ang dina hundar. Sätt upp vanliga häststaketpinnar runt tomten och sätt på Fårnät. Det kostar inte många tusenlappar och hundarna är kvar på tomten. Så har vi gjort. Jätteskönt.

lisette
0

hehe jag har haft de tankarna, jag tycker bara det är så fult! vi ska sätta jägarstaket runt en del av trädgården, på den delen där de är åkermark nu ska vi förmodligen sätta någon form av häck (förmodligen liguster) och utanför där tänkte jag sätta fårnät.

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här har vi min lilla åkerplätt.. där vill jag göra en liten mysig hage med vitt staket, men sambon vill gräva en kräftdamm…

men i vilket fall som så kommer häcken att gå där åkern tar slut…

gejsa
0

Kan upplysa dig om att det knappt syns vårt staket. Vi hade t o m så i ett nybyggt villasamhälle innan vi flyttade hit. Vi hade häck som började växa upp framför. På en del håll hade vi ingen häck men det syntes ändå inte så mycket. Har sett en familj till på denna väg till stan som har gjort likadant efter oss.

lisette
0

här i byn har ngn oxå gjort så, problemet är att dom inte satt stolparna speciellt jämnt så staketet ser förjävligt ut och en av hundarna hoppar över och går ut på sina jäkla promenader… att han inte är överkörd än det är ett mysterium!

gejsa
0

Men vårt är så pass högt att dom inte kan hoppa över det. Min gubbe är så noga och petig så han skulle aldrig sätta upp det ojämnt. Han ger sig aldrig. Det SKA se snyggt ut när han har gjort något.

lisette
0

oj om min gubbe varit likadan… :)

men det är en bra idé! tack…

gejsa
0

Vars¨ågod.