rengöring av skap
Hej!
Min pålle kom till mig i sommras, då hade nog inte hans skap rengjorts på länge, där var en del gegga, men jag tvättar där ett par gånger i veckan. När han kissar så kom inte snoppen ut ordentligt, trodde jag. Han har sällan snoppen ute alls mer än när han kissar och då är den bara ute en bit så hans kisstråle riktas framåt så han måste lyfta på ena frambenet.Han dricker bra och strålen är jämn och fin, så sten tror jag inte att det är.
Jag hade vet. beställd till nästa vecka så han kunde ge honom lugnande och kolla. Men ikväll efter jag tvättar skapet och stod och grejade med honom i boxen ser jag att snoppen kikar fram, så jag tog och drog i den lite försiktigt. För jag tänkte att om det är gegga som gör att den inte kan komma ut ordentligt. Men till min förvåning så var inte hans snopp längre än ca 10-15 cm, den var helt ren och sådär.
Hur vanligt är detta egentligen?
jag menar de flesta hästar man ser har ju rätt långa könsorgan… Det är ju säkert lika idividuellt som med människor…?
Jag kunde inte låta bli att fnissa och säga till honom "tur att du inte blev hingst" :-)