Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1577 ggr
Linda
0

Snälla killar!

Vicky och Charlie får pris-04)

I kväll tar Charlie hand om stalltjänsten, och jag måste säga att jag är lyckligt lottad som har det så bra med hjälp, får lov att ha så många dyra hobbys utan klagomål.

-Hur e det med era killar?

Dagens ros till dig Charlie!

LinneaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag har ju Robin, din brorsa.
Han kör min nästan alltid till stallet och oftast
så hämtar han mig också.
Förra vinter hjälpte han mig med att mocka och
fixa maten de dagar jag inte kunde komma till
stallet. Det kallar jag lyckligt lottad!!!

En bild där han står o matar hästarna…

Linda
0

-ja men han är ju uppväxt med hästar och det är ju inte Charlie.

-Jo Robin är bra, vältränad med en hel hög syrror , pappa med egna hästar.

-Jag har ju oxå fått helt otroligt mkt hjälp av honom faktist, när han var yngre tvingade jag honom att alltid rida ut med mig hemma hos pappa.

-Synd att han slutade rida tycker jag.

CBA
0

Mmmmm jag har en underbar make som ställer upp för mig och min hobby….lite gnäll ibland men inte helhjärtat Flört

Under min första graviditet mockade han åt mig varje dag från det jag var i 5:e månade tills bebben var 3 månader "gammal".

Från det jag var 18 till 25 år lämnade och hämtade han mig i stallet varje gång eftersom jag ännu inte hade körkort.

Listan kan göras lååååång men det är inte därför jag älskar honom så…….

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Tummelisa
0

Min sambo  hjälper mig jämt fast han inte är ett uns intresserad. Men han är väl intresserad av att jag ska må bra och slippa slita ihjäl mig med grepar och höbalar.  Dagens ros till Sambon ULF!

shirley
0

min pojkvän brukar hjälpa mej….. även rider nån gång ibland när jag e me… så sött!

Matilda
0

Min fd pojkvän brukade följa mig till stallet och mocka mm…även rida när jag hade två hästar som behövde ridas. Var alltid lika trevligt :)

PimTheGreat
0

öööhh….hmm vet inte riktigt vad jag ska skriva här….hihi

Min karl är väl inte den som vill hjälpa mig i stallet, men visst har han kört mig några gånger när vägen varit snorhal eller det varit snöoväder så jag inte vågat köra själv… sen är det alltid han som ställt upp och köra transporten när jag hämtat häst eller kört den till veterinären, även hämtat foder åt mig……

Men däremot hans son, lilla Kevin på 5 år, när han är med i stallet så hjälper han mig att packa hö, halm och röra runt i foderhinken och ge hästarna morötter, brukar även hjälpa mig att leda in en av hästarna när jag har insläpp….. han blir nog en riktig hästkarl han…..hihi………….han e go han..

så visst….jag ha hjälp när nöden sätter vid….

emsems
0

haha isac vill inte helst var i stallet. har ridit någon gång… kan om jag gnäller hjälpa till med tex utsläpp eller lastning, men då får jag muta han med middag.. det är lite tråkigt måste jag säga..!

lisette
0

min pojkvän är så snäll att han hjälper mig att stöka till det när jag nyss plockat undan… stallet? ha, han har varit med mig 2-3 ggr.. men han ska få en överraskning när han fyller år. vi ska ut ett gäng o rida islänningar. han har bara skrittat lite innan… *evil*

[slo]
0

Får jag svara för flickvännen då? Eller just de, har ingen nä :P

Linda
0

39 Det gör C oxå inne, skit bra på det ha ha (mkt småbråk om det..) men du PSSSSTTT Boka inget han inte vet om…Charlie fick Western ridning på sin 30 års dag..men det var icke uppskattat och har aldrig genomförits…

lisette
0

linda - han kommer att tycka det är skitskoj

Linda
0

-Hoppas det, lycka till!

Kiara
0

Min han har jobbat i skogen med nordsvenskar men det sa han inte när vi träffadesFundersam Hästar är inte hans största intresse men han vill inte vara utan dom. I går fick han ta stallet helt oförberett då jag hamnade på akuten med vår son. Det är skönt att ha någon man kan fråga, men inte behöver förklara vad som ska göras, mer än att det behövde köpas ny mat på vägen hem och det blev rätt det också trots byta av sortSkrattande

Linda
0

-Oj då hur gick det med sonen?

Marre79
0

Min fd pojkvän blev jätte arg på mig när jag sa att jag skulle till stallet…har inte haft någon egen häst men varit medryttare…han tyckte att det var en onödig sport o hålla på med. Nu vet jag att hans nya oxå håller på med hästar o han ska tom köpa en häst till henne…konstigt…

Kiara
0

Det var en kille som knuffat honom i skolan så han fått hjärnskakning (en lätt) men jag vill få det dokumenterat, framför allt bulan i nacken.

Sen när jag är på väg hem från sjukhuset så ringer pappan till pojken och vill att vi ska reda ut problemet för dom får inget vättigt ur honom om vad som hänt. Vi åker upp och jag får prata med honom han har taggarna utåt och är livrädd för vad han gjort.

Det tar nog nästan en timme att få honom att lugna sig, men helt plötsligt så inser han, vad som skett och vad som var fel. Det var helt underbart, han blir alldeles lugn och vi kan lugnt reda ut hur man löser konflikter och att det är, bra att gå och prata med fröken ibland och inte förutsätta att någon gjort något utan att då ta till fröken eller föräldrar för att kunna få hjälp att reda ut det hela.

Han inser också att varken jag eller min son tror att det var hans menig att skada, han inser också att det inte var min sons mening att pojken, skulle halka i isbacken tidigare under dagen. Att man inte ska ge igen för det man tror någon gjort och när man är så arg då ska man gå till en vuxen och be om medling. Klart det är inte lätt att få vuxnas uppmärksamhet i en klass med 32 elever (i femman!!!)

Sen satt vi vuxna och pratade om ditten och datten en stund efteråt för att visa att det inte finns något agg mellan oss. Jag var riktigt nöjd för ett litet bråk som kunde bli något stort fick vi stopp på redan första dagen. Mycket tack vare vuxna föräldrar som tog tag i det hela med en gång, tänk vad mycket mobbing som skulle kunna stoppas om alla föräldrar var så mogna som denna pojkes.

PS Min pojke är inte mobbad och det är första gången sen ettan han har varit inblandad i något vad jag vet, den gången var det min son som gjort fel.

Eve
0

Min pojkvän går inte nära hästarna (han är allergisk, tyvärr) fast jag tror mer att han använder det som ursäkt.. Han kan vara med mig i stallet, bara han slipper klappa på pållarna, haha.. annars kan han köra mig till stallet när jag ber honom :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

I början var min gubbe intressserad. Han både red och körde min häst. Men nu när jag har 4 hästar så vill han knappt hjälpa till att mata dom. Tycker att det har blivit för mycket av det goda. Han vill att jag ska tröttna och sälja av några. Gråter

Linda
0

-Ha ha som Charlie dåra, jo han säger samma sak.

gejsa
0

Men ska jag vara ärlig så har han ju eg rätt. Men det säger jag ju inte så att han hör. Någon som vill köpa några av mina hästar? Skrattande

Kiara
0

Jag har också en häst för mycket, två tycker jag är alldeles lagom om man ska kunna hålla det som hobbyFlört

gejsa
0

Nu rider ju både jag och min dotter så två räcker kanske åt oss. Men vad gör man????

Kiara
0

Det är ju samma antal som jag vill ha jag är en och har två hästar och ni är två och har två hästar var……………..det är jag som har en för mycket inte duKyss

[slo]
0

Men tre är väl mer lagom, om man rider ut på den ena så är dom fortfarande två kvar hemma i hagen :)

davidia
0

min sambo hjälper mig att mata hästarna när jag jobbar.han hjälper mig även att packa av höet ifrån släpkärran.ett tag tog han in dom på kvällarna också.men han blev lite skraj för den store….det är lite synd faktiskt.

Sessan
0

Här finns inga snälla killar! Jag tror de flesta är rädda för hästarna men de vägrar erkänna det och kamoflerar det med att säga att det är ointresantFlört

Men männen i mitt liv hjälper mig att plocka upp skiten som ramlar från kärran när jag mockar eller gör en finslipning i boxen ifall jag missat nån skitFlört

Faxlin
0

Min kära sambo skulle inte lyfta ett finger för mig och mina hästar fick jag höra när jag skaffade första. hihi

I dag är det han som kör och hämtar hö, och spån. Han hjälper också till att köra dottern ibland. Och när jag är dålig, kan han ställa upp och fixa med dem. Annars händer det att han kommer till stallet med skotern bara för att se hur vi har det. Tar med sig en fika bara för att umgås med oss på våran plan så att säga.
När dottern hamnade på sjukhus efter ridolyckan skötte han allt hemma plus att det mockades och fixades med hästar som skulle ut och in. hihi

Hade nog fler samtal till sjukhuset om hur han skulle göra med hästarna för att det skulle bli rätt än vad han frågade hur dottern mådde. hihi
Han är snäll oftast, faktiskt. Och han låter ju mig ha huset fullt med djur fast han inte vill ha några djur alls.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kiara
0

#25   Ingen av hästarna har problem med att vara ensam i hagen, men det känns som när jag ska börja med häst nummer tre att det är löpande bands principen som gäller. När jag har två hästar så kommer jag dom mycket närmare. Två är lagom för migHemlis

[slo]
0

Förstår precis vad du menar Kiara :)

Ninaballerinaa
0

Min Pojkvän är Allergisk :(