Vad kan jag få för sadeln?
Jag funderar på att sälja min bruna hoppsadel.
Vad tror ni att jag kan få för den?
Jag vet ej vad det är för märke, den är i ljus/mellan brunt fint läder, välanvänd men välskött. Skön sadel som är underbar att sitta i. Känns inte billig. Behöver dock ev. en omstoppning
Jag har ingen aning om det handlar om 500 eller 5000 :')
Ge mig en riktlinje
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Vet man inget märke på sadeln kan det ju vara svårt att sätta ett pris. Vad betalade du själv för den? Du kan ju alltid ta den till en inbytes affär eller sadelmakare och fråga va de skulle sälja den för. Det gjorde jag med en stubben dryssyrsadel som jag fick med när jag köpte min häst :)
Om det inte finns något märke alls på "knapparna" och det inte sitter någon liten metallskylt under vid stigläderna eller vid stropparna, och du inte kan hitta spår av att en sådan ha suttit där så skulle jag tro den är "märkeslös" och därmed någon billigare sadel. Å andra sidan kanske det finns något märke sol inte brukar skriva ut det förr, så har du en sadelmakare inte allt för långt bort kan du ju ge det en chans och se om de känner igen den. Det finns ju, framför allt äldre sadlar som var "märkeslösa" förut som kunde vara av bättre kvalite, och det skulle ju kunna var en handgjord sadel… Men kan du inte säga att det verkligen är en kvalitetssadel på något vis så får du nog räkna den som en billigare sadel, ett par 3 tusenlappar kanske du kan börja på.
Hakuna matata!