Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettdressyr
Läst 740 ggr
LinneaG
0

dressyr sadel

Hej,

Jag skulle vilja köpa en dressyr sadel.
Hittade en på Hööks som kost 1800kr,
någon som har köpt en sån?

Vart kan man annars hitta en sadel till ett
någorlunda billigt pris..
Kan tänka mig att köpa begagnad men de flesta
verkar ligga runt 4-5000..

Tummelisa
0

Har själv haft en sådan sadel. Provade den på 5 olika hästar och ansåg att den var mycket dålig i passform. Ingen sadel jag rekomnderar. Bättre att du köper en beg märkessadel i stället. Du kan få en riktigt bra sadel för 1800-2000:-.

Donn
0

De allra billigaste sadlarna är rent skräp skulle jag vilja säga, oftast blir det rejäla märken efter ett tag och inte alls roliga att rida i. Visst, om det nu är en unghäst som främst ska ha den gör det väl inte så mkt. Men om du siktar på att kunna ha sadeln länge och i skpligt skick bör du nog istället leta efter en begagnad märkes sadel. Min syrra hittade en gammal hubertus för 2 tusen till mig som hoppsadel, och den är i RIKTIGT bra skick!!

Matilda
0

Håller med de andra, köp hellre en begangnad märkes sadel, både för din och din häst skull.

Till vilken häst ska du ha sadeln? bomvidd? Kanske jag (vi) kan hjälpa dig leta? :)

LinneaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan ingenting om sadlar.
Just nu har jag en gammal sadel som jag
fick av Linda. Jag ska ha sadel till ett vbl.

Linda - kommer du ihåg vad det är för sadel?

Linda
0

#4 Det är en allround sadel som Martinis ägare köpte för länge sedan, tror att den kommer från ridskolan när hon köpte honom ursprungligen.

-Äldre men av mkt bra passform, kvalitè.

-Omstoppad, kont.-04

-Den ligger faktist jätte bra på Sandy, vi provade säkert fem sadlar innan ju, den låg bäst.

Mvh Linda

Matilda
0

#4 varför ska du ha en ny om den andra är fin och passar bra? Ska du kanske ha två sadlar?

hur mkt är du villig att betala?

LinneaG
0

Jag skulle vilja ha två, så man kan byta lite.

#5- det var bra att vi hitta en sån skön!!