Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 2233 ggr
Nicey_och_Smulan
0

Friserföl! Namn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min brors flickvän Malin har nyligen blivit med föl. Bilden är tyvärr dålig men det enda jag har. På fotot är fölet några timmar gammalt….är så sött =)

Mamman är en friserkorsning, en D-ponny, och pappan är ett halvblod (icke-godkänt…en skäck).

Namnförslag till denna lilla killen? Jag tyckte Atlas eller Baltazar, men Malin tyckte att det var mer passande namn till en hingst. Han ska ju kastreras så småningom.

Fotographer
0

Kanske Oscar De LáRenta? :) Ett av mina favoriter..

Nicey_och_Smulan
0

Hehe…tycker det var ett himla coolt namn. Är det nått/någon speciell?

gejsa
0

Har inget namn att ge. Men snygg liten skäck. Har ju också en skäck. *ler*

Fotographer
0

#2 Det är namn på en underbar parfym. :)

Nicey_och_Smulan
0

#3 tack….kan jag säga tack föresten…haha inte mitt föl ju. =) Har du? har du bilder i fotoalbumet?

gejsa
0

#5# Ja, en bild tror jag. Det är han som heter Sorro. Men å ena sidan så ser du ju att han är skäck. hahaha

gejsa
0

#6# Inga bra foton. Snuttan här på ridsport har nog något finare att visa isf. Hon ska ev ta honom på foder sedan.

Nicey_och_Smulan
0

#4 Tänkte nästan att det var nått sånnt =)

#6 Ska kika genast…har vart i ditt fotoalbum flera ggr då jag har säkert redan sett honom =)

Snuttan2
0

Vad heter föräldrarna?

gejsa
0

Snuttan kan du inte ta fram ett fint foto och visa henne här? Har ju inga bra själv.

Snuttan2
0

Sorro som står å hänger :P

gejsa kan iallafall vara säker på att hon får bra dokumentation över hur sin pålle ser ut sedan ;)

Nicey_och_Smulan
0

#9 Åh, vad dålig koll jag har…. =( Wilma kallas mamman för iaf…men hon heter egentligen nått annat

#10 Ja gör det Snuttan!! Vill se… Såg några foton i fotoalbumet men det va svårt att se hur söt han va…hehe…hur gammal e han?

Nicey_och_Smulan
0

#11 Va snabb du var….hehe….naaaw…va söt han är! Skulle du ta han på foder eller?

gejsa
0

Han är 4 år i år.

Ja, nog hänger han där alltid.

Fotographer
0

#11 Vad söt!!

steffy
0

har tuvär i ga bra namn att ge, men det var ett jättegulligt föl.

Snuttan2
0

Du får ta fram en älg så han kanske blåser upp sig lite nästa gång ;)

gejsa
0

#15# Tack!

gejsa
0

#17# Jo, men du kanske har väl några andra foton att visa henne. Vi/du tog ju så många. *ler*

gejsa
0

#17# Jo, man får väl göra det. Men jag har ingen bra kamera som du. *ler*

Snuttan2
0

Jag har faktiskt mest bilder på Gobban :P

gejsa
0

#21# Hur kommer det sig? Tog du dom fotona då?

MiaMaria
0

Ser ut att vare en sötnos!! Vad heter pappan?

Snuttan2
0

Att det blev flest bilder på Gobban? Blev nog så för att han var den som var ute å sprang runt mest ;) Sorro var ju i hagen å hängde (ngn bild) i stallet (dåligt ljus, ingen bild) å sedan red vi (det har vi bild på) :P Gobban sprang ju runt ;) Mkt intressanktare att rikta kameran emot :p

Emelie-G
0

Här finns massvis med hästnamn!

Och gud så sött föl *vill dit med kameran* =)

Nicey_och_Smulan
0

#23 Du är inte första som frågar så jag får ta o kolla upp detta =)

#25 Tack, ska kolla i mån när jag e piggare. vart bor du?? skulle vilja ha fina kort på honom =)

gejsa
0

#24# ja, Gobban är mer en unghäst än vad sorro är. *ler*

Emmelie
0

Jag kan inte släppa Parad (Alltså musikparad, orkesterparad o.s.v.) när jag ser fölet.

Nicey_och_Smulan
0

#28 Coolt…. Parad!

kemikal
0

Parad gillar jag med. Jag satt på skoj och funderade ut namn på P förut, till fölet som ska komma i "mitt" stall, men kommer inte ihåg så många av dem nu. Parad var i alla fall ett.

Tycker det är lättare att komma på namn om man har nåt att utgå ifrån, typ kombinera mammas och pappas namn eller vilken bokstav det ska börja på eller något sådant.

Kattapult
0

Tivoli? Eller det kanske är mer ett tjejnamn? :P

Jag gillade Parad :).

Rytm är ganska sött också.

Himla gulligt föl iallafall

kemikal
0

Nja, jag tror bestämt den enda häst jag vet med namnet Tivoli är en valack. Rytm flyter inte riktigt i munnen, det bör ett namn göra tycker jag, så det är lätt att ropa ;)

Dexter kanske?

Nicey_och_Smulan
0

Haha…Dexter….det gillade inte jag…men ändå lite fint…..hihi…Rytm….coolt namn men lite svårt att ropa i hagen tycker jag…hihi…jag försöker alltid ropa namnet för att prova om det låter bra =) hihi Rytm e för svårt…haha ;)

Sara
0

Angel, Bohem..

Sara

mixxxan
0

hmm,,parad var manligt och fint;)annars…Jack kanke?Eldstorm,Faust,clark,macho,buck,nimrodd? ja det var några det,,men inga på p,, tyvärr:( svår bokstav:D

Terrierlina
0

Wilmer :-)

Emelie-G
0

#26 Jag bor i Göteborg :)

Nicey_och_Smulan
0

Tog nåra kort ikväll på fölisen…tycker han är himla fint tecknad eller vad nu än heter… =)

Nicey_och_Smulan
0

Solstrålar =)

Nicey_och_Smulan
0

hummm…lite nyfiken…

Nicey_och_Smulan
0

*putt*

Anna
0

Ja han ver jättefint tecknad tycker jag!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gejsa
0

#38# Ja, han var jättefin. Men har mamman eksem? Har väl ett eskemtäcke på sig?

Nicey_och_Smulan
0

#42 Javisst är han. Jag tycker det är så fint när strumprona är så jämna

#43 Ja…hon har soleksem stackaren.

Nicey_och_Smulan
0

#42 Javisst är han. Jag tycker det är så fint när strumprona är så jämna

#43 Ja…hon har soleksem stackaren.

gejsa
0

Oj då, inte bra att ta föl på en sådan. Det är ju ofta ärftligt.

Nicey_och_Smulan
0

#46 Hummm…tänkte oxå på det…men jaja inte mina hästar…eller vad ska man säga? Folk gör ju som de vill ändå…

gejsa
0

Kliar den sig sönder på man och svans? Har hon något medel som hjälper? Eller räcker det med eksemtäcke?

Annars kanske jag har ett medel som är bra.

Nicey_och_Smulan
0

Ja förra sommaren hade hon ingen man kvar stackren. Nu har den ju växt ut igen, hoppas den blir kvar denna sommaren. Jag vet inte om hon har något medel till henne. Jag tror att hon började för sent med eksemtäcket förra soammaren så det kanske går bättre i år då hon började med det mkt tidigare.

Snuttan2
0

Gejsa, din kräm har väll inget solskydd i sig? Om du menar på allround-elsem-krämen som du älskar så ;) Iofs så kanske den svalkar själva eksemen, men den skyddar ju inte ifrån problemet väll, om det nu är värkligt soleksem den här hästen har…?

Travhästen har ju problem med soleksem, och det bästa för henne är helt enkelt starkt solskydd (vi kör på en för barn med uv 40) eller bra flugtäcken/eksem täcken som har insytt uv-skydd.

gejsa
0

Fråga henne annars kan hon kanske köpa detta medel som jag har hemma. Du får höra av dig så berättar jag isf om detta. Har ju en islänning som har eksem men utan täcke. Nu ska jag koppla ner mig och sova.

kemikal
0

Paaliaq
Pacuvius
Pagod
Paladin
Pelagius
Pocheon
Polonez
Preludium
Prospero

Ouvertyr

Moonstrike
0

söt :)

Dreamdancer? Shining shadow? Har ni valt namn än?

Kattapult
0

Strike

Vips

Nicey_och_Smulan
0

Tack för alla förslag. Jag ska förmedla detta till Malin i morgon. jag tror inte de har valt namn ännu…..vad jag vet…