Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1550 ggr
emsems
0

ridhjälmen...

tänkte köpa ny ridhjälm… denna gång ivll jag ha en riktig hoppar-hjälm (kan spara den gamla för dressyrträningar). vill verkligen ha en sådan som landslaget hade förra året (??) som hade ett stort fält i mitten med svenska flaggan och två mindre grå fält på sidan. fast jag vill ha alla fält grå… någon som vet märke eller vart man kan köpa en sådan?

MiaMaria
0

Det är väl GPA's speed air?? Den går de att byta ut de silvriga på till svenska flaggan. Brukar gå på 4500-4700 kr. Tror www.three-horses.se har dom bla

MiaMaria
0

Just ja, på tal om gpa, såg dom kommit med en hjälm nu som kostar 15000, inte lite med pengar de inte…

emsems
0

ja, det var precis den! är dom så dyra… oj, då blir det nog en annan! dom är bara så coola!villle verkligen ha en, men så mycket läggerj ag inte ut…

Thorsson
0

Det ståpr ju inte vad det kostar, tänkte köpa ett par ridstövlar ev. Men det måste jag köpa i affären. För jar har stora benmuskler, så en del kommer jag inte i (A)

Luthien89
0

Jag har en John Whitaker hjälm, I LOOOOOOVE IT :D Dööö snygg och sjuukt bekväm.. Även om den kostar 3500 kr, så är den värd varenda krona..

AusaBausa
0

ojdå vilka priser… tycker 500kr är dyrt för en hjälm…men jag vet ..en billig försäkring!

emsems
0

jag tänkte väl lägga ut en 1500 eller något… aldrig nästan 6 tusen! gaaaalet. min jag har nu kostade väl runt 500 och jag har då inte fårr hjärnskador av den trots otroligt många gånger i backen! =)

jn84
0

Är det bara en myt att man ska byta hjälm när man ramlat av ordentligt på skallen? Eller är det sant? Jag tänker bara att det inte är säkert att man ser att den är trasig inuti om den fått en smäll och då kanske den inte skydda lika bra nästa gång man störta ner på huvudet.

Jag köpte iallafall en ny efter avflygningen in i staketet i lördags. Vet inte om det behövdes eller inte, men sammeten gick tvärsönder så det kändes inge kul att rida i en hjälm som ser trasig ut.

Blev en ny från Jacson för 550 spänn. Tycker de är de enda hjälmarna som är formade som ett huvud. Alla andra halvbilliga är ju helt runda med massor av plats på sidan av huvudet, men trycker i pannan. Eller så är det jag som har felformat huvud Oskyldig

emsems
0

man ska eg byta varje gång, men tex när jag hade förra hästen skulle det blivit minst en hjälm i veckan, så det funkar nog inte riktigt.. nu har jag bara fallit av en gång sedan nya hästen, men ändå…

Snuttan2
0

Jag har en riktig hopphjälm, fastän jag är dressyr-nörd Generad

Charles Owen JW, är Otroligt skön att ha på, om än varm sommartid. Kostar väll runt 2000kr nu eller så?

GPA är BRA hjälmnar, har haft en gpa tidigare. De ligger nästan jämt högst i alla säkerthets-tester för hur bra hjälmarna faktiskt är. Är dyra däremot.

Annars kan jag som ekonomi-hjälm rekommendera Jacsons Euro-Lite, är en vällkonditionerad och skön hjälm som ser ok ut. Har en sådan nu att variera med (haha, jag har flera hjälmar men annvänder sällan ngn :p)

jn84, har du slagit i hjälmen på minsta sätt, om än i stort sett bara tappat den emot ett hårt golv så ska du egentligen helst byta hjälm, eftersom skyddet inunti kan ha tagit emot och de inte är gjroda för att ta emot flera smällar… Finns dock fåtal nya hjälmar som påstår att de ska hålla för flera smällar, men vill man ta den chansen istället för att köpa ny hjälm?
Jag blev uppsökt utav särskild hjälm-kunnig doktor på sjukhuset efter att jag fick min hjärnblödning Generad

Loa-bg
0

Min kostade 600, en Eurolit. Ganska snygg och bekväm.

Mandysan
0

Jag har en CRW Hi-Lite Pro Plus från Hööks…

Mandysan
0

Jag har en CRW Hi-Lite Pro Plus från Hööks…

emsems
0

den är helt ok! men inte riktigt lika tuff tycker jag! men får väl bli en liknande… dock så vill jag nog inte beställa… rider så pass ofta ändå att om den inte passar så kommer jag bli gaaalen…. plus att jag måste ha en superlätt hjälm pga ryggen

Quiike
0

Jag har sett att dom har ridhjälmar på Rusta för bara 300- 400 kr .

E_hjo
0

I tidningen Nordpost har dom skitsnygga hjälmar.  =)
Billiga är dom också!

Quiike
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar min hjälm mycket : ) Den var billig också , kan visa bild på den..

Lite dålig bild , men det är iaf en svart sammetshjälm med en silversak i mitten :  )