Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2276 ggr
Eve
0

Lyxstall...

Förra helgen var jag tittade på det stall som Gorm ska flytta till nästa helg. Jag säger bara Oh my god! Det var typ kliniskt rent och uppbyggnaden var typ gudomlig. Boxar med gröna galler och rödbruna underdelar. Väggarna var TAPETSERADE med blå tapet. Så fort vi flyttar ska ni få se bilder.. Vågsar man ens ställa in en häst där som skitar ner? hihi. Allting är helt nybyggt :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

lisette
0

hehe det är ju lite läckert! såg ni inte jan brinks toalett?? den var helgalen..

davidia
0

ja jag såg den toaletten.så fint behöver det ju inte vara i ett stall iallafall.men finns det pengar så gör det!

Linda
0

Eve.

-Är inte Gorm Åsas häst?

-Har de byggt ett ytterligare stall hemma?

-Nyfiken!

mvh Linda

-Du får jätte gärna visa bilder till oss ju;)

jo
0

OjOj !! vore kul att få se lite bilder sen .

Eve
0

Linda - Åsa hade Gorm tillsammans med Marie, men nu är det bara Marie som har honom. Åsa har sålt gården och den nya ägaren skla höja stallhyrorna med 700 kr, så hela vårat stall flyttar till ett nybyggt stall, Skällsta :).. Ska ta bilder på lördag (25/2), när vi flyttar, massvis med bilder, det lovar jag :D

[slo]
0

Skällsta… Det känner jag igen, vart ligger det? :P

gejsa
0

Eve! Blir det stallet billigare då? Jag menar om det är så fint så borde det väl ändå bli dyrare.

Eve
0

Slo - Det ligger mellan Bro och Sigtuna typ..

Gejsa - Det är lika dyrt som frötuna är nu, innan prishöjningen.. men vi har ingen volt eller ridhus på skällsta, men det kommer..

gejsa
0

Hur många är ni som flyttar på en gång då? Stackars stallägare. Det hade hon nog inte räknat med. Vad kostar en box för en häst då?

Faxlin
0

Samtidigt får man väl kanske förstå att 700:- hyreshöjning är rätt kraftigt för många. Pengar som man kanske vill spendera på annat roligt till hästen än bostad liksom. Flört

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

#10# JO, det kan man verkligen tycka. Jag som bara tar 800 kr i månaden. he he Jag har tagit 600 i flera år men höjde min hyra med 200 kr till i höstas. Men talade om det ca 4 månader innan höjning så dom som ville hann flytta. Nu har jag bara 3 inackorderingar men har samma inkomst som om jag hade 4 i vintras. Fast förra vintern hade jag 6 inackorderingar. Det var jobbigt och så 4 egna. Nu är det så lugnt och skönt i stallet.

Faxlin
0

haha, ja det verkar ju som om de har fått informationen i tid i detta stall också. Så det är väl positivt. Men att komma med en chockhöjning så ser jag det lite som att man vill att folk ska flytta, men är för snäll för att säga det rätt ut. Hon kanske tänker bygga om det till hobbylokal. hihi

Audiatur et altera pars

Eve
0

Kommer inte riktigt ihåg hur mycket en box kostar, vet bara att det är samma hyra som frötuna har nu.. det är 9 eller 10 som flyttar på samma gång..

__iE
0

vatt i stallet och tgit kort ännu ? ^^

__iE
0

putt ^^

Faxlin
0

haha, ja jusst ja. Vart/ när kommer det kort? Vi förgås ju av nyfikenhet här ju. hihi

Audiatur et altera pars

__iE
0

precis ^^

Eve
0

Hehe.. vi flyttar på lördag, då ska jag knäppa massor av bilder åt er alla :) Både på bushästarna och i stallet :)

__iE
0

jaha, men då får du lägga in dom imon :P

Faxlin
0

okej, vi får väl stå ut då. hihi

Audiatur et altera pars

Eve
0

haha, ja det får ni göra :)  Vi ska flytta över alla 8 hästarna kl 8 imorrn bitti, så jag är väl hemma vid 1 kanske.. kolla om de är inne i tråden då :p

__iE
0

japp, ska vi, elr iaf jag göra ;P

Faxlin
0

Ska kolla med jämna mellanrum i morgon jag lovar.

Audiatur et altera pars

__iE
0

me too :P

Matilda
0

Jag me, är jättenyfiken ;)

Eve
0

Hehe :)

Eve
0

Lite senare än väntat, men bättre sent än aldrig.

Stallet

http://i34.photobucket.com/albums/d131/i_gil/DSCN0695.jpg

http://i34.photobucket.com/albums/d131/i_gil/DSCN0710.jpg

http://i34.photobucket.com/albums/d131/i_gil/DSCN0713.jpg

Bilder på hästarna kan ni se under "Nya bilder från nya stallet"

gejsa
0

Verkligen snyggt stall. Synd bara att dom har vitt längst ner på gången. Det lär bli skitigt fort. Sedan är kopparrören synliga. Det lär frysa vattnet när det gå utefter väggen. Dom måste isoleras. Sedan syns ju stommen i väggen det skulle jag ha klätt in när dom ändå höll på.

Ja, ja man lär sig nämligen när man har eget stall vad som händer. Men det behöver ju inte ni bry er om.

Eve
0

Hehe.. Det är jättesnyggt lch jag tycker att stommarna ger lite karaktär på det hela :)

gejsa
0

ha ha ja smaken är olika som synes. Jag tyckte inte att det såg riktigt färdigt ut.

Har ni redan flyttat hästarna nu?

Eve
0

Japp, idag gjorde vi det..

gejsa
0

Gick allt bra då? Satte ni ihop olika hästar på en gång eller fick dom gå med samma som från det andra stallet? Hur många boxar finns det i stallet?

Eve
0

Tror att det finns 13 boxar.. Hela stallet flyttade, så de går i samma flockar nu :) Allt gick jättebra, fast det tog en herrans tid att fö över alla 7.

gejsa
0

Oj! Det måste verkligen vara ett flax för stallägaren när så många kom på en gång. Måste ha gnuggat sina händer av förtjusning. He he mycket inkomst på en gång. Men var det inte 9 som skulle flytta?

Eve
0

Haha, ja, precis.. Vi skulle egemtligen vara 8, men Grandessa, en av två unghästar, blev utlånad på foder i förrgår :)