Ser mitt sto dräktig ut?
Jag tycker det.. :P
Tihi.. Men nu blev jag osäker.. :P

Mja…det ser misstänkt ut…magen ser inte lika ut på båda sidorna…hade hon bara varit tjock så borde ju magen vara jämnrund på bägge sidor.
Vet du inte om hon är dräktig?
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

det kan ju va at hun inte står på et jävnt underlag…
Bilden är lite sne.. Men underlaget är inte snett…

Ja antingen de eller så är hon duktig på att äta ;-) Nä men efterosm magen ser ojämn ut på dom olika sidorna så blir jag lite lutande åt de dräktiga hållet…
:) *Flin* Nä,jag vet inte om hon är dräktig.. Men jag tycker de ser så ut… Hon kom till mig efter att ha gått flera år med en klapphingst som inte skulle kunna betäcka,men han har betäkt ett sto som är dräktigt… Så dom tror lillan e de oxå.. Å hon har inte brunstat.. Å sen har hon ökat i vikt nå grymmt…

Första bilden; Ja hon ser dräktig ut men sen blev jag osäker när jag såg andra ^^, men tror ändå att hon är det :P

Ja på andra bilden blir jag oxå osäker, tycker magen sitter för långt "fram" för att vara en dräktighetsmage. Men tror som __iE att hon ändå är dräktig. Ska bli spännande att följa! =)

har du ringt vet idag då?

Japp hon är dräktig
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Nog tycker jag att hon ser dräktig ut. Och har du inte ökat på maten och hon har blivit tjockare ändå så lär det nog vara ett föl i magen. Ring veterinär och kolla upp det vet jag.
Har pratat med vet idag.. Dom ska återkomma med tid…

tror också hon är dräktig pga första bilden, andra bilden blir man osäker av…

Hon ser dräktig ut!

Tycker också att hon ser dräktig ut! Fin häst du har !
OM hon ä dräktig, är pappan en blanding paint/fullblod, lillan är blanding paint/nordis. kan bli et mycket fint föl i så fall :)
Just nu tyckte jag och Minie när vi talade på telefon att det är bäst att utgå från att hon ÄR dräktig och ge henne fri tillgong på hö. Det är nog lättare att banta hästen sen enn att riska nåt med mamma och föl :) Hon har börjat tala med en som sälger pregnamare för att beställa hem en sådan och talar med veterinär senast i dag morse vet jag.. :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#0 och #18: vad spännande! =) magen ser ju ut att vara väldigt stor och bullig på henne, så lycka till med ev. föl - eller bantning.. ;) Tycker att det låter vettigt att ge pållen rejält med mat, utifall att… så att stoet och det ev. fölet får de bästa förutsättningar till en lyckad framtid.. =)
#19 presis :) Om hon nu inte ÄR dräktig kan hon bantas sen. Bättre det :)
Tycker hon ser dräktig ut.
hihi, ja, hon ser rätt dräktig ut. :) vad roligt :D

undrar om minie tycker det är så roligt ;)
Tycker nog också hon ser dräktig ut..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vilken fin häst du har! Berätta när du vet om hon är dräktig eller inte. :)
Hon är nog lite nervig tror jag, me_minie altså :)
#23, Ja du bra fråga… *Flin* Jag tar de hyffsat.. För mig är de inga problem.. :)) Sen är de lite annorlunda med min sambo… Han Blev lite putt.. Då han måste bygga om stallet…
MEN BÅDE HAN Å JAG ÄLSKAR DJUR,å detta går ju inte att göra något åt så.. Hon/han är välkommen till jorden.. (Om de nu blir något)
Pratade med vetrinär idag,men dom tyckte jag skulle söka upp en ATG klinik,då De skulle kosta en bra slant bara för att dom skulle åka ut till mig…Suck… Så jag pratade med Rita idag å vi diskuterade de där testet man gör själv…
Å även Lillans förra ägare Tycker att hon ser dräktig ut,hon tycker dok bara att jag ska vänta å se vad som händer (spec då jag har ganska dålig ekonomi)
Så jag ska se vad jag ska göra… Måste tänka å tänka… Mycket som står på spel nu.. Men som rita sa.. Så har hon nu fri tillgång på mycket bra hö. å sen får hon mineraler…

Ser defenitivt dräktig ut!

Hon var ganska Tjock!!
det tror jag
låter som om du gjör helt rätt tycket jag, jag tycker hon ser jätte dräcktig ut… hihi
bild nr 1 jätte dräktig men bild nr 2 mer osäkert men tycker nog hon ser dräktig ut!
du märker väl när det ligger ett föl jämte henne :D
…och vi kan nog räkna med lite föl snart.. Lillan dannar juver nu… :)
nämen ! när sandra köpte cassie visste dom ju inte att hon väntade jango, men det visade ju sig :P
Japp :) Lillan har börja fått juver…
ja dåså, då vet du vad du har att vänta dig, du ska bli mormor :D
Jo jag ska bli mormor :) Är både glad å nervös….
Det går bra Minie :) Hästar brukar sköta sig rätt bra själv :D Det går oftast bra :)
blis det någon föl????

En gammal hästkarl sa en gång att man säkert vet om ett sto är dräktigt när man ser ett huvud i båda ändar 
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
#40 Värkligen! ;D Ja då skulle jag nog fatta om mitt sto va dräktig jag med.. ;)
Jag tycker hon ser dräktig ut på båda bilderna ! :) Fin hon var !

Det var en klok gammal hästkarl :oD
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

inget föl än då? snacka om att ha flyt, få två hästar för priset av en… =)
#44,nopp inte än.. Men med min tur så kommer fölet till veckan(Jag är ensam hemma då,sambon ska på ryggklinik)
Japp,två hästar för en :) Fast jag betala ju inte för lillan utan jag gav min sambo pengar för Ketty,å fick hans bil ist å tjejen som ägde lillan ville byta häst mot bil.. Å de va den bästa affären jag gjort :) Jag älskar värkligen denna häst.. :)
#40, garanterat klok hästkarl. .:)
#17, tack…
#17, tack…

Vad kul med ett lite föl snart:D. När är den beräknad att komma?
#49 det vet man inte, man vet inte exact när hon är betäckt :) Men innan 1 juni garanterat, och jag gissar innan 1a mai
Waaaw.. :D Skoj!! :) Vet ni vem pappan är? Hur han ser ut? :)
#51, Jodå jag vet vem pappan är.. Det är en av förra ägarens uppfödningar… Atlaz heter han.. å han är skäck han oxå.. va ett tag sen jag såg han(typ 4år sedan :) ) Han är am paint å fullblod tror jag de va… Å vilket psyke han har… exakt som lillans så de blir ett bra föl de här. :)
Jaha!! :) Åh, så kul!! :) Lycka till med allt!! :D

Åh, vad roligt!
Händer det nåt? =D

Har det kommit nåt:D?
Nepp,inte än.. Men de närmar sig :) Lillan blir bara fetare å fetare..:)
Drömde inatt,eller i morse :) Att jag gick ut i stallet å hittade en fux skäck i boxen en kille.. myckt fin.. fux på ena sidan,så jag trodde hela han va fux.. Men på andra sidan va han både vit å fux.. En underbar dröm.. Hoppas den är lika bra i värkligheten..

Okej, fin dröm:D. Vad ska du göra med fölet, ska du ha han/hon själv eller?
Som de ser ut så kommer nog fölet å stanna tills vidare.. tills vi vet riktigt hur vi vill göra..
…

Jag tycker hon ser dräktig ut. Men det är jätte svårt att bara se på hästen om den är dräktig eller ej. Förutom de sista tre månaderna, då syns det ju verkligen.
#61 hon ÄR dräktig.. =)

Har det kommit nått lite föl än:D? *Nyfiken så jag spricker*