kastrering??
vad kostar det att få ut en vet som utför en kastrering
12årig hingst vill jag kanske kastrera, beroende om ja får stallplats eller ej.

jag betalade 800 för att få min lille kastrerad. men det är ju olika från veterinär till veterinär. lättast är att ringa och fråga.
förmodligen blir han inte så förändrad i sättet eftersom han är så pass gammal.
nä, det är jag inte ute efter, bara en säker het för stall ägarens ston :) om jag får plats

Du ser, det är inte lätt att hitta stallplats om man har en hingst. *Ler*
Mern än 800 kr kostar en kastrering här hemma. Räkna med minst 1500 kr.
oj det va dyrt, ska prata med min bekant istället, dom har kvar fjordingen :) som ja vill ha. Dom har fotfarande inte hittat hennes ägare, hon är poff veck, flyttat och bytt nummer. dom har letat sedan december, dom har henne bara tills oktober sedan gör dom antagligen sig av med henne och den andra fjordingen. Då vill ja ha henne, svårt att hitta en goare häst :). Annars vill ja låna deras fullblod om hon inte e dräcktig, men känner inte för ett föl :S.
När kan man vara säker på att få sälja en häst när man inte finner ägaren, dom skulle ringa till någon myndig het som skulle hjälpa dom att leta efter ägaren. Fattar inte hur ägaren kan gjöra så?? lämna en fodervärd med två hästar i sticket. Jätte goa hästar.

Ja, dom kan iaf inte sälja hästarna på ett bra tag. Dom måste visa upp att dom skickat rekomenderat brev till ägaren där det ska stå att hon måste hämta hästarna osv. Får dom brevet tillbaka är det väl till polisen man vänder sig först antar jag.
Hur gamla är fjordingarna då? Äger hon båda?

800 tyckte jag var väldigt lite för en hästkastrering? En katt kostar ju för sjutton lika mycket och den är ju hundra gånger mindre =)

jadu, det var vad jag betalade ivf… :D o det på kvitto.
#5 jag var att lillan (min favorit) e 17- 18 och otroligt pigg, Dora tror jag e max 10 vet inte ricktigt. Men om ägaren skiter totalt i dom så är det väl inte hennes annsvar helt, deras kontrackt gick ut i november eller december. Jag menar det blir ganska dyrt, i kontracktet står det att dom ska köra hem hästen om ägarn bor inom hennes radie av 15 mil, sen får ägan själlv hämnta. Jah tror hon är flerbarns mamma, e bara orolig så det inte hänt dom något??. Det va ju meningen att jag skulle hyrt lillan, men det gick ju inte när ägaren inte hörde av sig??. Tycker ändå det är lite oansvarigt att hon gör så, man ska ju inte lämna en fodervärd i sticket med två hästar. Det blev ju ganska många månade mer, Få se i oktober sen vad som händer. Ska till min bekant idag och rida och kolla på deras fölisar 
.
Ska kolla in fullblodet oxå, hon värkar fin

Ja, det är oansvarligt men man kan ändå inte sälja andras hästar. Jag har varit med om samma sak i närheten av mig alltså. Men den tjejen började betala för en häst halva summan. Lämnade den hos mig så vi skickade den på bete över sommaren. Uppfödaren fick tillbaka hästen eftersom halva var henne. Hon försökte få tag på tjejen genom att skicka rekomenderat brev och ringa osv. Men hon svarade aldrig. Hon hade kvar hästen i nästan 2 år. Men nu är han såld iaf. Hon tjejen kan nog inte komma så långt efteråt och säga något. Men om hon skulle komma så blir det ju rättsligt med advokat och allt. Helt sjukt alltså. Det är samma sak om någon lämnar en häst i ett inackorderingsstall. Då måste stallägaren mata hästen bra länge innan man kan göra något åt fallet.
Blir tex din häst stulen och du vet var den är. Så får du inte bara åka och hämta din egna häst. Sverige i ett nötskal. *ler*
jo det är konstigt, men jag tror dom har pratat med polisen, dom kan inte ha kvar hästarna längre tror jag än till oktober..
Väldigt gammal tråd jag vet. Men hur gick det, fick de tag i ägaren?