Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1582 ggr
[slo]
0

OS

Är det någon mer här som spanar på vinter-OS? :) Sverige har ju redan två guld *wohoo* :D Fast jobbigt när man bara har 1an och 2an att kolla på, går väl säkert massa mer intressant på satelitkanalerna…

Det har väl inte riktigt med ridsport att göra kanske, men prata lite är väl trevligt :) 

//Jonas

Thea
0

Nope! Sitter på jobbet och har inte ens radiosporten på…är måttligt intresserad faktist. Invigningen var däremot trevlig att titta på EFTER Let´s Dance….Räcka ut tungan

En arbetskamrat kom in på kontoret precis och kläckte ur sig; "vi har tagit guld!" Vaddå, guld??? Hon informerade mig om att VI hade tagit guld i os och min spontana kommentar var "var det jobbigt?" Oskyldig VI har inte tagit någonting utan det är de svenska skidtjejerna som varit duktiga och kämpat sig till en os-medalj. Är så förbenat trött på detta VI inom sportsammanhang…Bättre då att skriva Sverige som trådskaparen!

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

lisette
0

jag sa till sambon igår när vi tittade på curling: "är du medveten om vad vi TITTAR på.". "curling" svarade han. "bollar som dom sopar banan för" blev min kontring.

totalt meningslös sport, men ack så rolig att titta på

Sessan
0

Hm, vågar jag komentera nu eller blir jag mobbad för att jag är en finne?Fundersam

Jag ser inte på OS, ganska slött faktiskt, det finns ingen sport som jag gillar. Dessutom har vi ingen bra nånstans så de är ju inte lika intressant då heller. Jag förstår inte, förr tyckte jag att finnarna var bra i sport men inte nu mer.

MEN, ishockey ser jag däremot på. Det bästa är Finland vs Sverige. Bara vi vinner er så skiter jag i hur resten gårFlört 

#2Jag förstår inte hur curling kan vara en Os sport. Jag faller i koma när jag ser på det!

Faxlin
0

Jag är inte ett dugg sport intresserad. Dock brukar jag ha koll på när Brynäs spelar ishockey för att kunna mobba min äldsta son som håller på djurgården.

Ishockey Sverige vs Finland hänger jag också med på. Men bara för glädjen att kunna åka hem till min pappa och vara extrem finlandssupporter. Han är ju nämligen född finländare men håller på Sverige, så då gör jag tvärsemot.
hihi

Kärringen mot strömmen, det är jag det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

lisette! Ta fram en sopkvast och en boll så kan din gubbe sopa hela huset åt dig. he he Det är ju en sport.

gejsa
0

Men thea det vet du väl att "vi" har tagit guld men någon annan tar det åt oss bara. Skrattande

Thea
0

Gejsa: Jasså! Det är SÅ det ligger till…Flört Hörrni!!! Jag har tagit OS-guld!!!! LOL

Börjar redan ledsna på arbetskamraternas idogt lyssnade på radiosporten…och OS har bara börjat! *stönar lite lätt*

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

gejsa
0

Ha ha ja, här slipper jag höra allt. Varken gunnar, elin eller jag är intresserade. Här är det bara musik som jag blir galen på såsom Darin tex.

lisette
0

hockey! det är det enda jag tittar på när det är os..

lisette
0

#3 är inte schack oxå en ossport?

lisette
0

#5 *ASGARV* nog för att han är dum ibland, men riktigt så dum är han inte… men vad bra det hade varit…

bubbelbubbel
0

sessan, måste väl hålla med dig då, tittar inte heller, somnar när det är dom flesta sporterna, haha, och jag har ju turen när det gäller hockeyn, haha, när det är sverige mot finland, så hejjar jag ju på laget som det går bäst för helt enkelt, mycket smidigt. :)

[slo]
0

Hehe, jag tycker curling är riktigt roligt att titta på… Ser lagom avslappnat och halvseriöst ut :P

Sandra
0

Jag tittar bara på den alpina delen… meeeen, det visas ju mitt på dagen jämt *GAH!* Då jobbar ju jag! Min chef kom med en gliring förut att jag måste sluta titta på skidåkning och jobba istället. Men Anja då? Klarar hon sig i mål om jag inte tittar? NÄ, jag tror inte det…

lisette
0

på jobb har dom satt upp en tv i ett av konferansrummen som "vi" kan titta på rasterna.

Linda
0

Gillar inte sport särskilt inte vinter sport..

Sessan
0

Ihanaa leijonat ihanaa! 

Vi (finland) är bäst i vår grupp! Vann canada idag, 2-0. Igår vann vi tjeckien, 4-2. Men så nervigt det är, inte en lungn stund för mig när det är ishockey på tvn. Idag satt jag med halva täcket i munnen, dynan var redan uppäten!

Men mina favvo gossar är med igen, nämligen Teemu Selänne och Saku KoivuKyss

Om jag är så här nervig nu, hur är det inte då när det blir Finland vs Sverige match?! Jag bävar och fasar!!

Sessan
0

Grattis Sverige!!

Fyra Medaljer i går varav två guld, inte dåligt!

Jag bara önskar att ishockeyn skulle vara över! Jag klara inte pressen!!

Inga fler ishockeyfantaster??

Sessan
0

*harkel* Jag igen härOskyldig

Men hörrni, finland vs Sverige i OS guldmatch!!!!!

Jag borde inte skriva något redan egentligen för förlorar vi kommer jag att tjura i evigheter!!

Nu måst jag fara och gräva fram lite oxepam….

gejsa
0

När ska Sverige-Finland tävla då?

Sessan
0

I söndag.

Jag måste påriktigt ha lungnande tabletter…

Sessan
0

Bronshmatchen spelas imorron, Ryssland-Tjeckien

gejsa
0

ha ha kanske man ska titta en liten stund då.

Sessan
0

En liten stund??

Jag kommer att banda in den ifall vi vinner så jag kan njuta av den flera gånger. Men förlorar vi, ja dåSkrikandes

Nej nu ska jag inte ödsla energi i onödan, jag måste spara lite för att klara söndagenFlört

gejsa
0

Ha, ha vi hörs på söndag då så jag får reta dig lite. he he

Sessan
0

Eller blir det tvärtom?Flört

De blir att se ännu, ve och fasa!

gejsa
0

Klart att vi vinner.

Sessan
0

Säg inte så. Vi vann ryssland 4-0 idag. Vad jag så förlorade ni mot ryssland 5-0Räcka ut tungan

Men jag vet att sverige är taggade att vinna. Som sagt, lungnande tabletter är det som gäller för mig, måst stjäla lite av min mommoFlört

gejsa
0

Ja, ärligt talat så tror jag nog att Finland vinner. jag retas bara med dig. he he

Sessan
0

Detta är ett känsligt ämne för mig, tar allt på allvarHemlis

Nej nu ska jag inte tala om det mera, sen får jag äta upp allt om ni vinner!

gejsa
0

ja nu ska jag gå och sova iaf. godnatt och sov så gott alla i cyberrymden.

Sessan
0

Godnatt! Jag får inte sömn pålänge än, pigg som en kråka!

Wanilj
0

Vi kollar varje dag!!! så mkt det går med småbarn och jobb!! Jag stod och skrek när vi fick de första två gulden… så gött!! Björn LIndh är kung