Tävlingsbilder
Jag vet inte om det finns någon sån här tråd, det gör det säkert men jag hittade ingen när jag kollade lite snabbt i bild-kategorin.
Här kan ni i alla fall lägga upp bilder på er när ni tävlar, det kan vara era favoritbilder, misslyckade bilder, lyckade bilder.. Allt som har med tävling att göra helt enkelt. :) Ni får gärna berätta lite hur högt ni hoppar, vilken dressyrklass det är, hur det gick och så för att göra det hela mer intressant. Kommentera gärna varandras bilder också.
Jag börjar med den senaste bilden av mig och min lille häst, tredje gången vi tävlar.
Vi var med på en klubbtävling och hoppade 80cm, de hade lagt till en "LE" klass i utbildningssyfte så jag startade i den. Det gick jättebra, min häst tyckte att det var skitkul och galopperade på som en liten dåre. Jag önskar att det hade gått lite långsammare så att jag kunnat kontrollera honom lite bättre men det gick bra ändå. :) Vi fick ett nedslag, antagligen pga att han var lite för stark och snabb.
Självklart får ni lägga in bilder från alla sorters tävlingar. Trav, körning, gymkhana eller vad annat det nu finns i hästvärlden. :)
#0 Gullig häst!
Mvh Linnea
#2 Tack. :) Din häst(eller ponny kanske?) ser jättefin ut. Kul att det gick så bra när det bara var den andra tävlingen.
#3 Tack! :)
#4 Hur högt hoppade ni? Det ser jättefint ut. :)
#5 Det är nog en 110 :) Tack
Här är bild från vår första lokala tävling, debuterade LA.
Dålig bild dock, kasst väder.
Och en bild från en träningstävling i precision i somras..
Vad roligt att tävla i körning. :) Min häst är inkörd men han är mer en skogsmulle när det gäller körningen. Hur gick det för er?
Jag slänger in en till bild från tiden då jag tävlade en 20-årig ridskolehäst. :) Vi hoppade nog 90cm här på en lokal tävling. Jag tror inte att det var en klubb eftersom att jag är "finklädd". Jag tror att vi hoppade felfritt och med snabbaste tiden, även om det var clear round då. :p Jag har inte så bra koll längre eftersom att det var över ett år sen.
#9: Kom fyra i tävlingen på första bilden och tvåa på andra bilden.
Är väldigt roligt att tävla i körning, kan absolut rekommendera att ta körningen upp från skogsmullenivå till att testa på att tävla. :)
Här är en bild från vår första tävling i precisionskörning.. För ganska precis för ett år sedan då jag hade haft hästen i ungefär tre månader.
#9 Det verkar roligt men lite läskigt också. Jag är inte särskilt bra på att köra så det kommer krävas en hel del träning innan vi kan tävla i körning. Det är inte vanligt med körtävlingar uppe i norrbotten heller så jag tror inte det kommer bli något tävlande för min del. Träning kommer det dock att bli mer av nu i vinter. :)
#12: I Västerbotten finns det dock många tävlingar, Villvattnet, Skellefteå, Umeå och Lycksele har tävlingar nästa år. Inte så långt dit kanske? :)
#13 Jo, det kommer nog tyvärr ändå inte bli några tävlingar för våran del. Någon gång i framtiden om jag skaffar en inkörd häst så ska jag definitivt tävla. :)