Kotringar
Då min häst fått guldskor på sig vill jag ha kotringar på dygnet runt, ffa i hagen pga att han är rätt klumpig plus busar mycket med hagkompisen. Efter ett dygn var en av läderremmarna av, dvs han hade bara 3 på sig. Lädret överlag verkar vara dålig kvalité, så gjorde helt enkelt så att jag trädde balband igenom gummit och knöt, de ska ju ändå sitta på hela tiden så är det bara att klippa upp banden om det behövs. Idag fanns bara 1 kvar.
Vad ska jag göra för att de ska vara kvar på? Uppenbarligen behöver han ju dom eftersom han lyckats trampa av sig dom! Får skav av boots under längre tid på sig plus att de är så klumpiga.
Balband ju ändå riktigt bra! Vill inte ha några broddtramp i vinter…
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

prova att göra en fläta av balbanden. Blir ju lite starkare och sitter kanske lite längre.
I så fall verkar ju lädret hålla bättre, där försvann bara 1 ring på ett dygn, med balbanden försvann 3 på ett dygn.. Behöver sitta ordentligt så jag slipper oroa mig för broddtramp!
Funderar på buntband? Han har alltså så pass små kotleder att ringarna "går ihop", så om man tog buntband relativt löst och därefter tejpade över skarven?
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Sätt inte fast dem för bra - de måste gå sönder om han trampar på dem, annars är risken att de skär in och skadar, eller att han fastnar med en traktarm eller brodd och får både trampskada och vrickning. Sätt på dem igen och igen och hoppas att han vänjer sig vid att hålla isär fötterna och slutar trampa av dem direkt - det är vad jag skulle göra, i alla fall.
Jo men samtidigt ska de inte åka av varje dag. Hoppas och hoppas, han har alltid varit klumpig och jag vill inte riskera skador så de ska vara på helt enkelt.
Provar med sporremmar av nylon idag, tror dock spännet kommer gå av.