Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 706 ggr
bubbelbubbel
0

ny stjärna !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det kom en ny stjärna till stallet igår.
en prinsessa, trots att sandra sa, aldrig mer ett sto. :P

Sjöbris heter hon, kallblodstravare på 8 år från norrland :)

jättesöt, och verkar vara jättetrevlig.
dock gick ihopsläppet inte bra, först jagade truppen av jango, dragon och rocky henne. sen idag försökte vi släppa ihop henne och jango tillsammans, de slutade med att jango blev upptryckt i ett hörn och illa sparkad, hon kastade sig över stängslet och fick ett sår på benet.
plus en stor hov på rumpen. stackars min tös.
sen försökte vi en gång till när valackarna kommit in i sin hage, men när dom preciiis skulle hälsa på varann, sprängde dragon tråden och tog med sig jango till sin hage.
så nu går dom tre i en, och hon ensam.

förhoppningsvis kommer det gå bättre när dom fårr titta lite mer på varann…

tyvärr fick jag inte så bra bilder på henne. solen var alltid i vägen, så det är mycket staket :P

bubbelbubbel
0
bubbelbubbel
0

jango skulle vara tuff på rätt sida tråden…

bubbelbubbel
0

och man kan hälsa lite försiktigt..

bubbelbubbel
0
bubbelbubbel
0

..och här vill jag bo.
(ursäkta stolpen..:P)

bubbelbubbel
0
halludu
0

var ligger huset du vill bo i?känner igen det..fin häst:D

bubbelbubbel
0

det är ju hörle slott ! ;)

går nog inte ens att bo där, det är kontor och utställningshall om jag inte minns fel, men fint :)

Sara
0

Vad är Jango för ras?

Sara

bubbelbubbel
0

jango är en tinker. en tjock sådan..:P

MiaMaria
0

Såg ut som en mysig liten dam de där. O va vacker Jango är utan all vinterpäls!! =)

bubbelbubbel
0

jaa hon är finare utan vinterpäls, hon blir smäckrare på nått sätt, fast fortfarande tjock..:P

Nicey_och_Smulan
0

Åååh Jango var ju urfin =) Vill ha *dreggel* hihi

reddie
0

…låter typiskt för ston…he he.
Jag håller mig till hanhästar, hankatter och hankaniner.
Tråkigt att de inte fungerade att ha dem tillsammans.

bubbelbubbel
0

Väldigt typiskt ston, men killarna verkade ju inte heller så glada. Då var det nog mest jango som tyckte det var kul med en tjejkompis. Jag tror det kommer gå bättre när dom vant sig. Dom hade problem med dragon med i början, men inte nu. Så det kommer nog funka. :)

Sara
0

# 10 Fniss.. Misstänkte att han var nått sånt men kanske hade lite ardenner/nordsvensk i sig pga storleken.

Vacker är han iaf!

Sara

bubbelbubbel
0

nope. hon är, eller ja, hon borde vara ren tinker, hennes mamma var tinker och hennes pappa är det ingen som vet, men eftersom mamman kom med transport tillsammans med jättemånga tinkrar från irland, så borde det vara en tinkerpappa.
sen är hon enligt svenska tinkersällskapet en väldigt typisk tinker. men bred är hon, väldigt bred :)

bubbelbubbel
0

ta ett titt på dragon, ser han inte lite ut som en arab, eller talar jag i nattmössan ?

Sara
0

# 17 Ojoj.. Trodde det var en valack.. Fniss.. Undrar om jag ska ta en tupplur eller nåt för hjärnan verkar vara trött.

Sara

bubbelbubbel
0

näää hon är så stoig man bara kan vara, brunstar gör hon nu med. tokungen.

Murre_Uddiz
0

Fin pålle!! =D åh jango var så fiin :D