Söker häst!
Hej hej! :D
Söker nu en häst att ha på foder några månader! AKUUT! D:
Jag är ca. 1'65 cm, och har ridit ca..7 år!( Ej den vanaste ryttaren man kan hitta )
Helst ej under 145 cm i manken!
Hästen ska vara glad, men ej het! Och ska vara lätt att rida och hantera i all hantering!
Jag är ej tävlings intresserad, utan enbart skogsridning! ( Eventuellt lite hoppning på ridbanan )
Jag skulle bli jätte glad om ni har någon häst som ni skulle vela lämna ut till mig! ;D
Mvh: Emelie

….och Emelie bor????
Var bor du och varför är det akut?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag bor i Skåne ;)
Eftersom skolan snart börjar.. ;)
Men kan eventuellt vara intreserad i hösten! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vadå, är det bara intressant då du inte går i skolan eller?
Vad hade du tänkt sen?!
#4 tror hon menar att hon vill hinna ha den kanske 1-2 veckor innan skolan börjar för att se så allt funkar osv? :)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Till Kimpa:
Haha, nej xD Jag menar att jag inte kommer hinna med det.. Jag vill tillbringa så mycket som helst med en häst, att jag ska kunna njuta av den tiden jag har. Och inte stressa som: Oj nu ska jag till hästen" och så ;)
Till Ricko:
Ja.. ;) Men´annars får det bli till hösten eller nästa år! ^^
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men om du ska har häst så måste du ta hand om den på rättsät!! :
Vet tyvär ingen.
Alva9 - Ja, det är klart. Ägaren till häste måste såklart berätta vad hästen ska ha för foder, och om den är känslig eller rädd osv.. för något. Om det är något speciellt med denna häst som man skall se upp för osv..
#9 Fast det är inte bara mat hästen behöver. Den behöver skötas om VARJE dag, inte bara ibland, när man har tid. Kanske du skulle börja som medryttare först istället.
Nej, såklart. Stallet som jag nu kommit kontakt med ger den foder på morgonen samt utsläpp. Sedan klockan 10 eller 11 åker vi till stallet, ryktar, och sedan rider i ca. 1 timme kanske. Sedan rykta igen. Sedan får man se lite.
Stallet mockar samt åt en på vardagar, sen gör vi det själv på helgerna.
Ja, jag vet mycket väl att det är mycket ansvar om man ska ha en häst, ibland inga sovmorgnar, det finns ingen tveka om man inte vill till stallet. Man MÅSTE.

Jag fick mina första hästar det år jag skulle fylla 13 och startade med eget stall och eget ansvar för allt.
Jag har aldrig haft några problem med att ta hand om mina djur, varken i eget stall eller inakorderad….jo jag gjorde ett uppehåll när jag var ensamstående med mitt första barn, då var jag medryttare i stället det var enklare så (kanske). Men så fort mitt andra barn (ny pappa som jag är gift med idag) var gammalt nog, så tyckte min man att jag skulle skaffa häst igen för han såg att något fattades mig.
Idag vet jag inte vad ett liv utan hästar/djur är, det blir en livstil och inget jag någon gång velat byta bort även om man går ner i stallet med hosta och feber och bara gör det absolut nödvändigaste.