Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 539 ggr
lisette
0

skåningar - vilka?

vem här på ridsport ifocus bor i skåne eller i "närheten"?

sitter och funderar på att en träff i sommar hade varit trevlig…

[slo]
0

Hoho, den här tråden ska jag hålla ögonen på :D Skånska är vackert!

pinoccio_03
0

JAG bor i skåne!

lisette
0

haha slo, det var ju inte det det handlade om!! ;) även om jag har hört det tidigare..

bebbe
0

Vid det här laget vet väl de flesta att jag är skånska

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Therese-jhfd
0

Jag är också skåning. Dessvärre är inte en träff aktuellt för mig. Såvida inte någon ringer och förvarnar akuten innan förstås att de kommer få in en smurf som behöver syrgas. *fniss*

Luthien89
0

Jag bor i Norra skåne :D Vid Röke :D

Therese-jhfd
0

Bebbe - Är det dina hästar som man har turen att se ibland när man kör längs med E22:an, de går strax utanför Hörby…

*ler* Ingen vidare beskrivning kanske, men det brukar vara några kraftiga kallblodsliknande kusar, har även sett någon tigrerad häst bland dem…

lisette
0

*nickar* så är det therese

lisette
0

#6 röke. ligger inte det vid hässleholm?

#5 smurf, det fattade inte jag. var utanför kristianstad bor du?? jag bor oxå utanför kristianstad! :) och jobbar i hässleholm!

Therese-jhfd
0

Lisette - Jag tål inte hästar längre, och har jag riktig otur så kan det hända att mina lungor knyter sig när jag ridit eller borstat, då blir det i ilfart till närmsta sjukhus. Det var sambon som fick för sig att det var smurfsjukan, ingen luft = blått ansikte… *fniss*

Jag bor i en liten by som heter Bromölla. Vet inte om du hört talas om det någon gång? Det ligger längs E22 om man kör mot Karlshamn, Karlskrona. Glad

Luthien89
0

Joo, typ 20 min utanför hlm :)

__iE
0

jag bor i blekinge, men dt kanske ska ändras till skåne, hoppas inte dt ^^ *ler* haha..

...P...
0

jag bor snart i skåne (hoppas jag:)) ska söka in på skola där, börjar i september.

lisette
0

#10 fan vad trist.. men en träff behöver ju inte innebära hästar!! eller hur?? jadå bromölla är väl en två mil från k-stad va?

#11, då är vi ju nästan grannar. jag bor i en liten liten by som heter djurröd! :) 25 min från hässleholm mot kstad..

#13. jasså, vart ska du då gå skola?

bubbelbubbel
0

även om jag är smålänning, så är det ju inte långt till skåne :)

Therese-jhfd
0

#14 - Jo det svider lite i hjärtat ibland får jag väl erkänna. Helst när våren kommer och det är som absolut härligast att vara hästägare.

Det stämmer bra det att Bromölla ligger ca 2-3 mil från Kristianstad.

Hmm, en träff för hästfolk, men utan hästar… Jaaa, det låter ju spännande värre faktiskt. Eller så får jag se till att ladda upp med ordentligt med mediciner, låna en häst och hänga med ändå. Flört

Faxlin
0

Therese, jag tycker du ska vara försiktig i umgänge med hästar. Din allergi kan bli värre faktiskt. Tror att du får nöja dig med att se mina ute i hagen när du kommer på yran. Sedan får du vänta ute medans vi andra tar in hästarna i stallet och goar med dem inför natten.
Visst är jag snäll? Men har du tur får du sällskap av våran räv, han brukar komma spatserande in på stallplanen på kvällen. Flört

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lisette
0

man kan faktiskt göra annat… kanske festa, eller bada eller liknande! :)

Therese-jhfd
0

Äsch Åsa, nu skall vi inte vara så känsliga. Din gubbe har faktiskt lovat mig att jag skall få åka skoter in till akuten i Gävle och det ser jag framemot. Skall bli riiktigt spännande får jag lova. *ler*

Bad och festande låter inte fel det heller… Flört

Faxlin
0

Nepp, bad och festande lät riktigt trevligt. Fast jag är ju ingen skåning. hihi

Och jo, Therese såååå känsliga ska vi vara. Den där akutfärden på skotern kan du glömma. Så det så. ;-)

Audiatur et altera pars

lisette
0

men åsa, du är välkommen om du vill juh! :)

Faxlin
0

haha, annars brukar de flesta skåningar störa sig på mig av någon anledning. hihi

Synd att skåne ligger sååå långt bort. Men kanske om man kan få en billig tågbiljett. hihi
Vore jätteskoj att få träffa dig.

Audiatur et altera pars

lisette
0

hade varit skoj att träffa dig med ju!

varför stör dom sig på dig då? du som är så trevlig??

Faxlin
0

haha, ja vem vet. Inte jag i alla fall. Men de flesta skåningar tycks störa sig på mig i alla fall. hihi
Fast min bästa vän är skåning i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

lisette
0

påratar du konstigt då?

Faxlin
0

*Asg* kanske kan det vara det som de stör sig på. hihi
Nej, då det är mer att de stör sig på mitt sätt. hihi

Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

Lisette - Jag råkar sitta inne på information om att Åsa skall besöka skåneland ngn gång i sommar. Så det är bara till att passa på att haffa henne då… Flört

lisette
0

ÅSA ska du till skåneland så ser du till att hojta till innan! *kommenderar och hotar med en pisk*

Therese-jhfd
0

Psst… Lisette, jag skvallrar till dig så du vet när hon är i antågande…

Faxlin
0

haha, jasså, jag som tänkte smita dit och därifrån innan alla skåningar kommit på att jag är där. fniss

Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

Nähä! Jag skall sätta ut en STOOOR annons i tidningen så alla vet!

Faxlin
0

Ska du inte ju. Då blir jag ju grumsen på dig. Hemlis

Audiatur et altera pars

lisette
0

hehe vad bra therese, jag skulle börja bearbeta dig nu för åsahäxan vägrar avslöja för mig när hon kommer ner!

Therese-jhfd
0

Men det är bara för att vi inte vet riktigt när det blir ser du… Hennes paket hon har beställt måste anlända först. Flört

lisette
0

aha hon försöker vara mer hemlis än vad hon är egentligen är..

Faxlin
0

Fast vi vet ju på ett ungefär i alla fall. hihi
Eller hur Therese?

Audiatur et altera pars

Linda
0

Skånska låter jätte härligt..hmmm synd att en 08-som jag inte kan förstå det bara..

Therese-jhfd
0

#36 - Gör vi? Vet du något jag inte vet Åsa??? Nu måste du berätta. Räcka ut tungan

Faxlin
0

haha. Ja det är lite svårt att förstå ibland. Men om du knölar munnen full med gröt och sedan pratar. Så vet du när du hör det vad de skulle sagt. hihi

Audiatur et altera pars

lisette
0

nu snurrar du igen åsa…

men det är faktiskt inte så… eller hur therese?

Therese-jhfd
0

Inte alls! Hon förstod mig alldeles utmärkt häromdagen iaf…

Faxlin
0

Ja men jag har ju övat med gröt i munnen innan. hihi

Audiatur et altera pars

lisette
0

för en gångs skull eller??

men jag pratar ju inte kristianstadsdialekt utan malmöitiska… :)

Faxlin
0

haha. Nu ska ni vara snälla tjejer. hihi
Säger jag som retas med er om skånskan. Ärligt talat tycker jag skånska är så fint. Hade ett band med blandade skånska artister på förrut. Älskade det bandet och blev asarg när barnen förstörde det för mig.

Audiatur et altera pars

Linda
0

eee det skillnad?

Therese-jhfd
0

Jupps, Malmödialekten är minst tio gånger värre än Kristianstadsdialekten… Flört

Linda
0

aaa det jag kallar bonn skånska?

Linda
0

Jag pratar rixsvenska så nu vet alla det..att det e jag som pratar rent här inne;)

Faxlin
0

Säkert. hihi
Så vi får träna med massor av gröt Linda. hihihi

Audiatur et altera pars

Linda
0

jao de få vi väll göja dåjao..(försökte skriva skånska…)

Therese-jhfd
0

jae, däe blir att ti att göra tösa bitar smö, annars lär ni inte fatta ett jota när ni kommer hit ser ni… Flört

lisette
0

*garvar* ni är sköna!

jag pratar inte bonnigt, men i k-stad och helsingborg är det hemskt. ibland kan jag inte förstå vad dom säger… :)

och nej, jag förstår INTE danska. jag pratar engelska när jag är där..

Linda
0

men det var ju smålänska ju!ha ha ha

Faxlin
0

haha, måste vara svårt för en skåning att förstå småländska. hihi

Audiatur et altera pars

Vevve
0

jag bor i skåne… Åstorp

Faxlin
0

Vad trevligt. Ni är rätt många skåningar här inne. hihi

Audiatur et altera pars

__iE
0

ett stort län, elr ?  ^^

lisette
0

fick  höra ngt igår om att halva halland och hela blekinge kanske ska bli skåne.. =)

pinoccio_03
0

Therese! Vi bor i samma by juh!! Jag bor också i BROMÖLLA!!Räcka ut tungan

__iE
0

#59 jaa, jag vet :/ Ledsen
vill inte jag !
usch, tänk att tillhöra skåne ?! ;D *ler* hehe..

Therese-jhfd
0

#53 - Det är lättare sagt än gjort att skriva som man låter kan jag lova. Nog för att jag stavar som en kratta, men tilloch med mitt inbyggda rättstavningssystem larmar i högan sky när jag försöker skriva på skånska. *skrattar*

#59 - Vad kul att se en annan Bromölla bo här. Vart i Bromölla bor du? Jag har snokat runt lite bland dina bilder för att få någon ledtråd. Men lyckades inte klura ut det. Flört

__iE
0

jag menade # 58 ^^

tessa
0

Skånska ÄR svårt att förstå, så är det bara! Skrattande

Therese: Vet att du är allergisk mot hästar, uppenbarligen riktigt mycket också men vet du hur det funkar/skulle funka för dig med sådana där "allergihästar", utländska raser som vissa hästallergiker har just för att de tål dom mycket bättre än "vanliga" hästar..?! Bara en liten tanke.. är lite nyfiken på sådana pållar, de verkar ha en stabilt psyke dessutom =)

Mvh Tessan

Lina
0

jag är skåningSkrattande