Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1446 ggr
LLennartsson
0

Akut tips om stallhyra

Vi fick hit en häst i somras som en bekant skulle ha här under sommaren.
När sommarlovet är slut, åker denna person hem 20 mil härifrån och lämna kvar hästen. Hon har inte betalat nånting under denna period från Juni-November. Förutom en halv rundbale.
Hon har tagit denna häst på foder och ägaren vet inte och problemet. Hon har ridit hästen runt 5 gånger dom gånger hon har varit uppe på besök.
Vi har helt och hållet tagit hand om hästen och börjat tröttna.
Hon har inte en suck att betala någon stallhyra eller skötsel enligt henne.

Vad ska vi göra?

Stall Bråna

casandra
0

Helt otroligt hur folk beter sig…

Kan ni inte leta reda på ägarens nummer och tala om för denne hur allt ligger till, kan tänka mig att h*n river kontraktet och hämtar hem hästen direkt.
Hade det varit min häst hade jag velat bli kontaktad i ett sånt här läge.

Eveline
0

Låter som en ytterst oansvarig person.

Jag hade försökt kontakta ägaren och berätta vad som händer.

[trail]
0

Oj, helt otroligt dåligt gjort av fodervärden. Om ni har en aning om vem hästens rätta ägare är eller kan ta reda på det så skulle jag ta upp problemet med denne så att den får ta hem hästen igen. Sätt ut hästen på efterlyses annars eller någon annons så kanske ägaren ser sin häst.
Varför vill man vara fodervärd och bara överge hästen tro? Hon borde väl lämnat tillbaks den om hon inte är intresserad.

LLennartsson
0

Det har tyvärr blivit osämja mellan oss, som ni kanske förstå.
Vi vet bara förnamnet på ägaren och var hon bor.
Det går nog inte att fråga fodervärden om ägarens efternamn heller.

Stall Bråna

LLennartsson
4

Jag kan meddela att vi har fått tag på ägaren då fodervärden hade4 en liten blogg till hästen och där stod ägarens namn.

Stall Bråna

Eveline
0

Va skönt, hoppas allt löser sig!

LLennartsson
2

Vi har nu pratat med ägaren och hon avbröt avtalet. Men att hästen kommer stå kvar här då hon stormtrivs här.
Ägaren blev väldigt chockad och blev väldigt beskviken på denna fodervärden. Vilket jag kan förstå!

Jag vill tacka alla för tipsen :)

Stall Bråna

[trail]
0

#7 Vad skönt att det löste sig på ett bra sätt. Förstår att ägaren blev chockad, men har hon inte haft kontakt med fodervärden eller hälsat på hästen någon gång alls?

LLennartsson
0

#8. Enligt fodervärden säger hon att hon har haft en gog kontakt med ägaren. Vilket ägaren blev helt förvånad och sa att fodervärden inte knappt haft någon kontakt med ägaren.

Stall Bråna