Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 709 ggr
[exotic]
0

Hur tycker ni ?

Jag hade en häst som jag sålde för några år sedan
som bytt ägare igen efter det.
Så jag har efterlyst hästen på nätet.
Jag tycker det skulle vara så roligt att veta hur den har det idag.
Döm om min förvåning idag när det kom ett svar där det stod att skit i min häst du har inte med den att göra.
Alltså hur tänker folk.Själv har jag några hästar idag och jag kan ärligt säga att jag tycker det är jättekul när gamla ägarna hör av sig.
Jag blev väldigt knäckt av det bemötandet. Vore ju bättre om de inte svarade alls.

examynia
1

Jag kan nog hålla med dig.. jag skulle tyckade var jätteroligt om en gammal ägare hörde av sig å undrade hur de gick osv.. (har aldrig sålt nån men skul ejag sälja så skulle de ju vara kul att veta hur de gick, de har ju trots allt varit en vän) hade varit skoj om ägaren till min förra häst hade hört av sig.. hade han på foder 2 år utan ett ord.. å sen köpt ejag honom å hade honom 2 år till innan han var tvugen att avlivas:-/ men vore kul att få höra från förra ägaren till den jag har nu med..

så om man nu ska vara otrevlig å inte tycker att förra ägaren har med de att göra då kan man lika gärna knipa igen.. min åsikt iaf..

[trail]
1

Dåligt beteende, tycker man ska vara glad om någon undrar hur det har gått och kanske man kan få höra något roligt om hästen i från dess tidigare liv också. Men med ett sånt bemötande har det förmodligen inte gått så bra.

Jag håller med #1.

Cezanne
1

Jag håller med om att det bara är roligt att ha kontakt med gamla ägare. Jag har haft kontakt med de som ägt min häst före mig och jag har kontakt med de som köpt hennes avkommor.

Ingen har lagt sig i hur jag sköter min häst och jag lägger mig inte i hur avkommorna sköts. De är älskade och blir väl omhändertagna och jag är glad över att få veta hur de har det. Jag tycker också att det är väldigt roligt att få veta hur min häst haft det innan hon kom till mig.

Uss
0

I början hade vi mer kontakt med "våra" gamla ägare, det var så mycket man ville fråga, vad hästen varit med om osv. men sedan har det tunnat ut.

Men bara en av dem verkar fortfarande intresserad av att ha någon kontakt med sin gamla vän, vi brukar höras någon gång per år och förra året var hon tom hos oss och red en sväng :D